Search This Blog

Monday, August 6, 2012

New Haredi Eyeglasses Blur Vision So Men Don't See Women


The new glasses blur the vision of the men who wear them, so these men cannot clearly see anything ten feet or more away, Yediot Achranot's Hebrew website Mynet reports. For men who already wear regular glasses, the company offers stickers which can cover the lenses to create the necessary blur.

The glasses and lense stickers are being marketed specifically to help men avoid seeing 'immodestly' dressed women on the street.
------------------------------------------------

חדש: המשקפיים שימנעו מראות תועבה

הפטנט החדש של המגזר החרדי: משקפיים עם עדשות מטושטשות שאינן מאפשרות לראות למעלה משלושה מטרים. המטרה: לחסוך את מראם של הנשים הלא צנועות

ייתכן שבקרוב המחזה של הגברים החרדיים שמסתובבים כשכף ידם מכסה את העיניים במטרה שלא להיכשל במראות של נשים ייעלם: לאחרונה החלו למכור בשכונות במאה שערים החרדית סטארט אפ חדש שכולל משקפיים לטשטוש הראייה. לאלו שכבר יש בבעלותם משקפיים רגילים, מוצעות מדבקות לטשטוש הראייה.

המשפחות הקיצוניות במגזר החרדי לא עוצרות בלבוש נשות הקהילה, ולאחרונה החלו לשווק משקפיים שמרחק הראיה של הלובשים אותם הינו 3 מטר בלבד בטשטוש מוחלט. המשקפיים מיועדים לחרדים שאין ברשותם משקפיים, ואשר נאלצים ללכת במקומות בהם ישנם נשים.
הפטנט החדש, שעלותו רק 25 שקל, כולל משקפיים ללא מספר שעליהם מוצמדת מדבקה מטשטשת שתחתיתה מחוררת לצורך ראיית הקרקע בשעת ההליכה ברחובות העיר.

בנוסף למשקפיים המטשטשים נמכרים בשכונה גם מדבקות לבעלי משקף, שמעוניינים להצמיד את מדבקת שמירת העיניים החדשה, כשההשקעה למעוניינים בשמירת העיניים הגברית עומדת על הוצאה של שקלים בודדים.

העלות הנמוכה נובעת לדברי אחת ממוכרות מוצרי שמירת העיניים, מכך שמדובר לרוב במשקפיים ללא מספר שאינם שימושיים ואלו נאספים מגמ"חים בשכונה: "אצלנו לא מקפידים על הצורה של המשקפיים והמותג פחות מעניין, אז אפשר להשתמש במשקפיים לא הכי מתאימות שאנחנו אוספים אותם מגמ"חים".

יצוין כי ההחמרה הנוכחית מצטרפת להחמרות בהן נוהגות הנשים בקרב הקהילות הקיצוניות בשכונת מאה שערים שמתכסות בבדים המטשטשים את כל קווי המתאר של גוף האישה. בשנה האחרונה הם אף הוסיפו על ראשם כובעים חדים, זאת במטרה לטשטש את מיקומו המדוייק של ראש האישה שעלול לדעתם לגרום לגברים החרדיים הרהורים אסורים.

No comments:

Post a Comment