Search This Blog

Wednesday, August 15, 2012

איך אישר משרד התחבורה לרב יהודה אבוחצירא, בנו של הבאבא ברוך, להכניס לישראל רכב סופר־יוקרתי, אף שהחוק הישראלי אוסר עליו לעלות לכביש?

הלינקולן בחניית בית הרב בנתיבות

כיצד מכונית יוקרתית שאסורה ביבוא לישראל הופכת למכוניתו הצמודה של בנו של הרב ברוך אבוחצירא (הבאבא ברוך), ומה הקשר של משרד התחבורה לפרשה? בשנה שעברה, על פי מידע רשמי של משרד התחבורה, יובאה ארצה ביבוא אישי מכונית אחת מסוג לינקולן MKT. הלינקולן הכסופה נרשמה על שמו של הרב יהודה אבוחצירא, מנכ"ל מוסדות הבאבא סאלי שבנתיבות.

לינקולן היא חטיבת היוקרה של תאגיד פורד. ה־MKT עונה היטב על התיאור: מדובר במכונית פאר שמחירה הרשמי לצרכן בארה"ב, לפני תוספות, הוא 45 אלף דולר. המפרט הטכני של ה־MKT כולל מנוע בנפח של 3.5 ליטרים המפיק 365 כוחות סוס, מערכת סטריאו המדמה צליל של מערכת קולנוע וגם מערכת המחנה את הרכב באופן אוטומטי, כמו גם מושבים קדמיים חשמליים ומערכת ניווט המופעלת ללא מגע יד אדם.

האיסור הרשמי לייבא את ה־MKT לישראל נעוץ בפנסי החזית שלו, שפיזור אלומת האור שלהם אינו תואם את הנדרש על פי החוק הישראלי. הפתרון היחיד במצב כזה, כך גם מסר ל"כלכליסט" משרד התחבורה, הוא להתאים את הפנסים לדרישות החוק. אלא שפנסים כאלה, מדגישים גורמים בענף הרכב, אינם מיוצרים בעולם עבור לינקולן MKT.

כיצד נפתרה הבעיה? גורמים המקורבים לפרשה מספרים כי נציגים מטעמו של הרב אבוחצירא פנו אל משרד התחבורה במטרה לקבל את האישורים. במשרד אישרו ל"כלכליסט" כי השר ישראל כץ קיבל פנייה מצד הרב לאישור הבאת הרכב לארץ, אך הוא "העבירה לטיפול גורמי המקצוע במשרד על פי הנהלים". מקורבי השר מדגישים כי הוא אינו קשור לפרשה ולנושא מתן האישורים ללינקולן, ובימים אלה נערכת בדיקה כיצד מכון הרישוי בבאר שבע אישר את עליית הרכב על הכביש. עוד הוסיפו במשרד כי "מהמידע שברשותנו עולה כי הרכב עמד בכל דרישות משרד התחבורה בעת בדיקתו במכון הרישוי".

כך או אחרת, רכב הלינקולן של יהודה אבוחצירא חונה בביתו, לאחר שקיבל אישור לנסוע בכבישי ישראל.

 מהרב אבוחצירא לא נמסרה תגובה.

כלכליסט

No comments:

Post a Comment