Search This Blog

Sunday, December 25, 2011

בורגראנץ': העובד כתב "דוסים" על הקבלה



שלושה ילדים חרדים שהגיעו לסניף של רשת בורגראנץ' בבני ברק, מספרים כי זכו לכינוי "דוסים" מספר פעמים מעובד הרשת, שאף ציין את הכינוי על הקבלות.

האם הסערה הציבורית מהשבועות האחרונים סביב תופעות של "הדרת הנשים ", הולידה תופעות לוואי של "הדרת חרדים"? שלושה אחים שביקרו בסניף של רשת המזון המהיר בורגראנץ', מספרים על יחס משפיל מצד המוכרן, שכינה אותם "דוסים" מספר פעמים, ואף טרח לציין את הכינוי על הקבלה שנתן להם.

אברהם, חרדי תושב בני ברק המשתייך לאחת מהחסידויות, מספר כי בנו הבכור בן ה-13 וחצי נכנס לפני מספר שבועות לסניף בורגראנץ' ברחוב ז'בוטינסקי 138 בעיר. כשהגיע תורו, כינה אותו המוכר – בחור כבן 20, לדבריו, שקיבל את הזמנתו – בכינוי "דוס", שעליו אף חזר מספר פעמים.

כשסיים את ההזמנה, קיבל קבלה שעליה הודפס הכינוי "דוס" במקום שבו אמור להיות שמו של המזמין. "הבן שלי היה מופתע שאנשים שעמדו איתו בתור לא אמרו שום דבר", מעיד אברהם. "אני עצמי הייתי המום, ממש לא האמנתי למראה עיניי, אך לא ייחסתי לזה חשיבות רבה בשביל הילד".

"אף אחד לא התגייס לעזרתם"

אך בזאת לא תמה הפרשה. לדברי אברהם, מקרה זהה אירע לשני בניו הצעירים יותר מול אותו המוכר. "הקפצתי את שני ילדיי, בני 10 ו-12, והמתנתי להם ברכב. כשהם חזרו, הם סיפרו לי כי המוכר שאל אותם בגסות: 'מה אתם רוצים, דוסים?' גם שני הילדים הציגו קבלה שעליה נכתב 'דוסים', במקום שמותיהם".

אברהם אומר כי שני הילדים נפגעו מאוד. "הם אמרו לי שהעליב אותם שהוא הסתכל על הפאות שלהם, ואפילו לא שאל אותם לשמם. נפגעתי אישית בשביל הילדים. היה שם ציבור גדול שהמתין בתור, והוא אמר את זה לפני כולם. אף אחד לא התגייס לעזרתם, וגם זה הפתיע אותי מאוד. אבל לא חשבתי לעשות כלום, עד שסיפרתי את זה למישהו שמכיר את מנחם הדר (מאתר אנ"ש), והוא הפנה אותי אליו".

הסיפור נחשף לראשונה באתר אנ"ש החרדי, ואברהם מספר כי סירב להצעה לתבוע את הרשת. "דבר כזה בחיים לא היה קורה בארצות הברית", הוא אומר. "הם מתייחסים לדברים כאלה אחרת שם. שמישהו יקרא לאדם אחר 'דוס' רק בגלל המראה החיצוני שלו? בישראל החוק מאוד מעומעם בנושא. אבל הם קטינים, ואני לא רוצה לחשוף אותם, ולא רוצה שהם ילכו לבית המשפט. אנחנו פשוט לא נקנה שם יותר".

אברהם מוסיף כי "אני לא יודע אם זה קשור לתקופה האחרונה, אבל כולם מרגישים את ההקצנה והשנאה הזאת".

רשת בורגראנץ': העובד ננזף בחומרה

מרשת בורגראנץ' נמסר בתגובה כי הרשת "מכבדת את כל לקוחותיה, מכל המגזרים בישראל ובעולם. החברה אף מתייחסת בשיא כובד הראש גם לאוכלוסיות הדתיות והחרדיות בישראל, ומפעילה סניפים ייעודיים בעלי רמת כשרות מהדרין לאוכלוסיות ספציפיות שזו העדפתן, לרבות סניף בני ברק שנמצא בפיקוח מתמיד של כשרות מהדרין, ובפיקוח מתמיד של תלמידי ישיבות.

"למדנו על המקרה לראשונה בעקבות פניית אתר ynet, ומבדיקתנו עלה כי המקרה אירע בחודש נובמבר. במסגרת

הבדיקה זומן העובד לבירור בהנהלת החברה, במסגרתו התברר כי הוא עצמו דתי, ולדבריו הוא רשם את הדברים למטרת זיהוי הלקוח בלבד.

"נהלי רשת בורגראנץ' קובעים באופן חד-משמעי כי אין לרשום על הזמנות המזון דבר מלבד שם הלקוח, ולאור החריגה מנהלי החברה, העובד ננזף בחומרה, והנהלים בקרב כל עובדי הרשת חודדו ורועננו. רשת בורגראנץ' מצרה אם מי מלקוחותיה נפגע, ומבטיחה כי מקרה כזה לא יישנה".

No comments:

Post a Comment