Search This Blog

Monday, December 31, 2012

הסודות של גומא אגייאר נחשפים


הוא זכור לרובנו כמולטי-מיליונר שהשקיע מיליונים בבית"ר ירושלים ורצה להפוך לפילנטרופ מכובד. אבל לגומא אגייאר – אחת הדמויות המיסתוריות והצבעוניות שנחתו בארץ הקודש עם כיסים תפוחים ממזומנים – היו גם צדדים אחרים. מאחורי תדמת הבליין שאוהב את החיים הטובים הסתתרה נפש פצועה, רדופה ומסוכסכת. תחקיר "עובדה" שהתחקה אחר השנים של אגייאר בישראל מגלה מי הגורמים השונים – פוליטקאים, רבנים בכירים וגם אנשי העולם התחתון – שידעו לנצל היטב את מצבו. "הוא הגיע לישראל עם לב פתוח", אומרת רעייתו, ג'ימי, בראיון ראשון מאז היעלמותו. "אבל אנשים שם גנבו ממנו ברגעים הכי קשים שלו".

נתיב חייו של אגייאר יכול היה לפרנס תסריט של סרט הוליוודי: הצעיר שהתחיל את דרכו כמאמן טניס, החליט להיכנס להרפתקה עסקית והרוויח בענק. החברה לחיפושי נפט שהקים נמכרה תמורת 2.5 מיליארד דולר כשאגייאר עוד לא היה אפילו בן 30.

אבל ההצלחה הפתאומית הזו הביאה איתה גם לא מעט קשיים: אגייאר, כך מספרים אשתו וחבריו לצוות "עובדה", התמודד במשך השנים עם מחלת המניה-דיפרסיה, שהשפיעה לעיתים על אופן קבלת ההחלטות שלו. אגייאר החליט לעלות לישראל – ולא ידע שהחלום לבנות בית בציון יהפוך במהירות למלחמה על השפיות.

אגייאר שהה בארץ במשך שנתיים, שבהמלכן תרם עשרות מיליוני דולרים לעמותות וארגונים שונים, וגם השקיע כמה מיליונים בקבוצת הכדורגל בית"ר ירושלים. תחקיר "עובדה" חושף כעת לראשונה מי היו האנשים שדאגו לנצל את המצב הרגיש של אגייאר ואיך: הפוליטיקאים שלא התביישו לקחת תרומות, גם כשהיה ברור לסובביו שההתנהגות של אגייאר הופכת יותר ויותר קיצונית, הרבנים שניטפלו, והעבריינים שניסו לחדור לחשבונות הבנק שלו ולגנוב מהם מיליונים. אנשי צוות האבטחה שהיו צמודים אליו בימיו בישראל מספרים לכתב "עובדה", ניר שחק: "גומא, בתקופות מסוימות, היה כמו חיה פצועה שהעורבים באים אליה", הם אומרים, "והיו מסביבו הרבה עורבים". "הוא נתן כל כך הרבה לאנשים, וראיתי הרבה מאותם אנשים חוזרים ולוקחים ממנו, וגונבים ממנו, דווקא ברגעים בהם הוא היה הכי פגוע", מוסיפה אשתו, ג'ימי.

ב-19 ביוני, 2012, יצא גומא אגייאר מאחוזתו שבפלורידה עם סירתו הפרטית אל הים הסוער. כמה שעות לאחר מכן נפלטה הסירה חזרה אל החוף, קילומטרים ספורים בלבד מביתו, אבל גומא כבר לא היה בה. הוא הוכרז כנעדר, ואיש אינו יודע בוודאות מה עלה בגורלו.






mako.co.il

No comments:

Post a Comment