Search This Blog

Sunday, April 10, 2011

אז מה אם אני לא יהודי? קח שוחד - ותחתן אותי




















רבה הראשי של אשקלון פקפק ביהדותו של תושב העיר שעמד להינשא. בתגובה, שלח לו אביו מעטפה ובה כסף מזומן. העניין ייסגר כנראה בתוך כתלי המועצה הדתית בעיר

תושב אשקלון שעמד להינשא וספק הוטל בקשר ליהדותו ניסה לשחד את הרב הראשי לאשקלון, הרב יוסף בלוי . במועצה הדתית טרם החליטו כיצד לנהוג והאם לדווח לרשויות החוק. בהמלצת הרב בלוי, ככל הנראה ייסגר העניין במועצה

לאחרונה, הגיעו אל הרב בני זוג, עולים מחבר העמים, שביקשו להינשא. "היה לי חשד באשר ליהדותו של הבחור, וכשהוא הביא את המסמכים, החשד שלי רק התחזק", סיפר הרב. "בשנים האחרונות, אני נעזר בבני תשובה יוצאי חבר העמים שיודעים לבחון היטב מסמכים, וגם הם חשדו בכך".

לדברי הרב, אביו של החתן המיועד רמז לו כי "אם צריך לשלם, הם ישלמו, אבל לא ייחסתי לכך חשיבות. חשבתי שהוא מתלוצץ ואמרתי לו גם אני בהלצה שאני לא צריך כסף, כי אני עשיר גדולאך מה היתה הפתעתו של הרב כשיום למחרת הגיש האב מעטפה למזכירתו. "כשפתחתי אותה, היו שם 650 שקל, ומספר הטלפון שלו", אמר הרב. "ניגשתי

למנהלת המועצה, אתי ברששת, הבאתי לה את המעטפה וביקשתי ממנה שתתקשר אליו כדי שיבוא לקחת את הכסף".

הבעל המיועד כנראה נבהל והגיע רק לאחר כמה ימים: "עדכנתי גם את ראש המועצה בעניין ואת כל הגורמים. אני לא חושב שנפנה למשטרה, אני חושב שהוא למד את הלקח שלו. אני רק חושש שהוא יילך לרב אחר שבטעות יכשיר אותו להינשא".

הרב בלוי נחשב לקפדן מאוד בתחום בחינת יהדותם של עולים. באחד המקרים בהם טיפל באחרונה, כמעט והכשיר בני זוג להינשא למרות שהיה לו חשד. "בסופו של דבר", סיפר, "התברר לי שאני מכיר את הסבתא של הבחור שעמד להתחתן. שוחחתי איתה ביידיש והיא אמרה לי שהיא לא מדברת עם הנכד שלה. שאלתי אותה מדוע, והיא אמרה שהוא הולך להתחתן עם 'שיקסע'. רק בעקבות השיחה הזו, התברר לנו שהיא אכן לא יהודיה ולא אישרנו להם להינשא".

No comments:

Post a Comment