Search This Blog

Wednesday, April 27, 2011

האדמו"ר לחסידים: תשרפו את האייפון
















בדרשה שנשא בשבוע שעבר, איים ראש חסידות דושינסקיא על בני קהילתו כי מי שייתפס עם מכשיר סלולרי לא כשר או עם מחשב בעל חיבור לאינטרנט – יסולק מהחסידות

בדרשה שנשא בשבוע שעבר, איים ראש חסידות דושינסקיא על בני קהילתו כי מי שייתפס עם מכשיר סלולרי לא כשר או עם מחשב בעל חיבור לאינטרנט – יסולק מהחסידות, וזה כולל גם את האייפון
הקיצוני של המגזר החרדי לטלפונים סלולריים שלא עומדים בדרישות הכשרות המחמירות שבר שיאים חדשים, כאשר אדמו"ר חסידות דושינסקיא קרא לא רק להחרים את המכשירים, אלא אף לשרוף אותם.

במהלך דרשה שנשא ביום חמישי האחרון הרב יוסף צבי דושינסקיא, מנהיג החסידות, הוא תקף בחריפות חסרת תקדים את השימוש במכשירים. "אינטרנט ומחשבים, כבר לא צריך לדבר. מי שייתפס עם מכשיר לא כשר – ייזרק מהישיבה מיידית", אמר האדמו"ר, שהסביר כי גם תלמידים שהוריהם מחזיקים במחשב המחובר לאינטרנט יסולקו מהמוסדות של החסידות.

"אני מזהיר ואומר שלמי שיש אי אלו מהמכשירים - שישרוף את זה היום בלילה. המון בתים נהרסו בגלל זה והרבה מקרי גירושין קרו בגלל החורבן הזה".

בהמשך, דיבר האדמו"ר על מנהגי השידוכים של החסידות ואמר כי באחרונה חסידים מתלוננים בפניו על כמה מהמנהגים, בטענה כי הם מעכבים שידוכים. "מי שלא רוצה לקיים את התקנות, שלא ישתדך עם משפחות מהחסידות", הוא פסק.

בתוך כך, בשבועות האחרונים עלתה הצעה להכשיר גם את מכשיר הבלקברי, שצובר באחרונה פופולריות בקרב הציבור החרדי. על פי פיילוט, שנערך בימים אלו, הבלקברי הכשר לא יוכל לשמש לשיחות טלפון, אלא רק לגישה לשירותי אימייל.

No comments:

Post a Comment