Search This Blog

Sunday, October 9, 2011

Yoram El-Al Israeli crime figure arrested in Brazil



Suspected Israeli mafia figure Yoram El-Al was arrested in Brazil over the weekend for alleged money laundering and illegal gambling operations, Channel 10 reported on Saturday.

El-Al has been linked to members of the Abergil crime syndicate.

According to the report, El-Al was arrested together with several associates who were believed to have been running a crime syndicate with the help of members of local police involved in the illegal activity.
----------------------------------------------------
משטרת ברזיל עצרה אתמול את הישראלי המבוקש ביותר בעולם, יורם אלעל, שמואשם בארה"ב יחד עם האחים אברג'יל בהלבנת הון ובסחר בסמים. הוא נעצר יחד עם 12 חשודים נוספים במעורבות ברשת פשע.

בין העצורים גם חברים במאפיה הישראלית בריו דה ז'נירו שעבדו בשיתוף עם סוכני הימורים לא חוקיים ושוטרים מקומיים. הם חשודים במכירת מכוניות מיובאות שמטרתה היתה להלבין כספים שהרוויחו ממכונות הימורים בלתי חוקיות.

אלעל עצמו שנחשב לראש הכנופיה, מכיר היטב את הכלא בברזיל לאחר שנעצר שם לפני חמש שנים, בעקבות בקשות הסגרה מאורוגוואי ומארה"ב, אולם לבסוף הבקשות נדחו והוא נשאר בברזיל. בין השאר הוא גם חשוד, יחד עם מעורבים נוספים, בפיצוץ מכונית בשנה שעברה בברזיל. פרקליטו, עו"ד שרון נהרי, אמר אתמול ל"ישראל היום": "עודכנתי במעצר, אולם כרגע אין בידיי את כל הפרטים".

אלעל החל את עיסוקיו בנתניה כגובה דמי חסות ובעסקי הימורים לא חוקיים. ב-2001 הוא נפצע קשה מפיצוץ מטען חבלה ברכב במסגרת ניסיון חיסול.

על פי ההערכות, המטען לא כוון אליו אבל הוא עבר ליד הרכב, וכך נפגע. בפרשה זו נעצר יריבו, אסי אבוטבול, אך שוחרר. לאחר מקרה זה אלעל עבר לגור בבית מאובטח בשכונת נוף ים בהרצליה. בניסיון חיסול נוסף ב-2003 נפגע דווקא סטודנט שאיבטח את הבית. בסוף אותה שנה לאחר ניסיון החיסול של זאב רוזנשטיין בתל אביב, שבו נהרגו חפים מפשע, עזב אלעל את ישראל לארה"ב. שם הוא הסתבך בהלבנת הון ומשם עבר לאורוגוואי. במדינה זו הוא הצליח לבצע תרגיל בריחה נועז מהכלא לאחר שנעצר ב-2005. שני גברים הגיעו לבית הכלא עם מסמכים מזויפים וביקשו להעביר את אלעל ואסיר נוסף לבית כלא אחר. רק כעבור כמה ימים התברר כי מדובר היה בתיעוד מזויף אבל אז אלעל כבר שהה בברזיל. שם, כאמור, הוא נעצר ושוחרר לאחר שהליך הסגרתו לא יצא לפועל

No comments:

Post a Comment