Search This Blog

Monday, October 10, 2011

Two Orthodox Jew (Chareidim) Arrested In Germany For Smuggling Drugs


An 21-year-old avreich, the father of a small child and a 17-year-old Tzfat resident were taken into custody in Munich Airport, apparently on suspicion of smuggling drugs.

This story begins last year, when the young man arrived in Germany, where he bought a vehicle even though he does not have a driver’s license. According to a Kikar Shabbat report, he traveled in his new car from Germany to Ukraine on Route E 40 during a time the super highway was being hit with a snowstorm. German police learned of the young man’s trip, but he was in the Ukraine when his actions were detected.

About ten days ago, when the young man and his friend the avreich, who was in Uman for Rosh Hashanah returned to Munich, making an interim stop on the way back to Ben-Gurion Airport. Police were waiting for them however, taking them to a police station for questioning. Since being arrested, the two have not been in touch with their families and friends, and it appears that no one is quite sure what is going on.

Regarding the avreich there are a number of stories, including that he was released and he is still in Munich, trying to help the young man. It remains unclear however why he has not contacted his family if he is no longer incarcerated, giving credibility to the other version, that he too remains in custody.

The story came to light this morning, 12 Tishrei, after another friend who was on the flight to Tel Aviv via Munich contacted others, explaining police were waiting and when they exited the plane, the two were taken into custody, facing charges of reckless endangerment pertaining to the driving without a license. The friend also spoke of “a number of packages” which police appear to suspect contain drugs.

The friend [who was on the flight from Munich to Tel Aviv] explains that he received a message from Munich that a Tzfat resident was arrested and he asked police in Ben-Gurion upon his arrival from Munich what happened, and subsequently learned the two are in custody, apparently for being involved in an act of violence and for carrying an illegal package.

The Foreign Ministry has been contacted in the hope of gaining a measure of clarity as to the events that transpired and the current situation.

There are many questions, uncertainties and strange components to this story, but this is the information that is available at this time.
----------------------------------------------------
אברך כבן 21 אב לתינוקת, וצעיר חרדי כבן 17 תושב צפת, עצורים במינכן בחשד לנהיגה מופרזת והעברת חבילות חשודות ● השניים נעצרו לפני כבר לפני כעשרה ימים, לאחר ששהו בראש-השנה באומן ● מצב השניים לא ברור. עסקנים, יחד עם גורמים במשרד החוץ, מנסים לברר את מצבם

אברך חסידי כבן 21 אב לתינוקת קטנה, וצעיר חרדי כבן 17 תושב צפת עצורים במינכן בחשד לנהיגה מופרזת והעברת סמים.

הסיפור התחיל כבר לפני כשנה כאשר הבחור מגיע לגרמניה, שם הוא קונה רכב למרות שמעולם לא עשה רישיון. עם רכב זה הוא נסע מגרמניה לאוקראינה על הכביש המהיר E40 - כביש שהנסיעה מותרת בה ללא הגבלת מהירות. הכביש באותה העת היה תחת סופת שלגים.

במהלך הנסיעה המופרזת, הצעיר התהפך עם הרכב. שוטרים שהגיעו למקום בתוך דקות ספורות הבחינו שהצעיר ללא רישיון והחרימו את רכבו. הצעיר הביא לגוי כבן 20 מקומי שזה יוציא לו את הרכב מהמשטרה. אחרי שקיבל את רכבו בחזרה, המשיך הצעיר בנסיעה לאוקראינה.
במהלך השנה, משטרת גרמניה גילתה את הקומבינה שעשה הצעיר. היות והוא המשיך לאוקראינה, לא היה להם הרבה מה לעשות.

מעצר בשדה

ההתפתחות הדרמטית החלה לפני כעשרה ימים, כאשר הצעיר וחברו, אברך כבן 22 שהו במהלך ראש-השנה באומן. בחזרתם ארצה הם ביצעו נחיתת ביניים במינכן, שם חיכתה להם משטרה. דקות לאחר הנחיתה, השוטרים עצרו את השניים ולקחו אותם לתחנת משטרה.

מאז הנחיתה והמעצר, השניים לא יצרו קשר עם המשפחה או חברים, כאשר לאף-אחד לא ידוע מה עבר על השניים ביום כיפור ומה עובר עליהם כעת.

באשר לאברך שנעצר עמו יש גרסאות שונות, יש הטוענים שהוא כבר שוחרר וכעת הוא מנסה לעזור לחברו הצעיר, אך לא ברור מדוע הוא לא יצר קשר עם משפחתו מה שמחזק את הגרסה השנייה שלפיה שניהם עדיין עצורים.

עדות החבר

הסיפור נחשף רק הבוקר, לאחר שחבר נוסף שהיה עימם על הטיסה והיה בשעת המעצר יצר קשר עם חבריהם וסיפר להם על המתרחש. החבר סיפר כי כששאל את המשטרה המקומית על פשר המעצר הם ענו לו כי השניים נעצרו בחשד לנהיגה מופרזת, והעברת חבילות שונות שלא ברור מה הכוונה, כאשר המשטרה ציינה לו כי מדובר גם בסמים.

בהודעה ששלח לחבריו כתב: "כשנחתנו במינכן המתינה לנו ניידת משטרה ועצרה בחור בשם נ"ג. מצפת, הניידת לקחה אותו, ואני פניתי למשרדי המשטרה בשדה התעופה לברר לגבי מעצרו. אחרי חצי שעה היו מוכנים לתת לי פרטים וסיפרו לי כי הוא מעורב באלימות, הימלטות ממשטרה ואחזקה של חבילה לא חוקית.

"לפי הדברים והאווירה מדובר בתיק חמור ויש סיכוי למעצר ארוך, הטיסה שלי יצאה מיד ולכן לא הייתה לי בררה והייתי מוכרח לעזוב, לא יודע מה קורה אתו כעת, אם יש לכם דרך לסייע או לברר".

כעת נכנסו עסקנים לסיפור, כאלו שיש להם קשר עם 'חדר המצב' במשרד החוץ, ואלו פועלים יחד עם המשרד במטרה להגיע אל הבחורים ולברר על מצבם ועל המעצר עצמו.

No comments:

Post a Comment