Search This Blog

Tuesday, January 25, 2011

Rabbi Leib Tropper Given Warm Welcome In Jerusalem

Disgraced former head of Eternal Jewish Family and former rosh yeshiva of Yeshivas Kol Yaakov in Monsey gets hero's welcome in haredi Jerusalem where he was apparently welcomed by senior haredi rabbis and where his commentary on a book called Taharat Yisrael, Purity of Israel, was published. Tropper was recently involved in a well-publicized sex scandal that involved extorting a potential female convert into phone sex and other lurid acts, but this does not seem to have hurt his reputation in the haredi world.


עשרות איש נועדו במוצאי שבת שירה בבית-המדרש בשכונת הבוכרים בירושלים עם מייסד ישיבת 'קול יעקב' במונסי, הרב ליב טרופר מניו-יורק.

קשה להאמין כי כל המשתתפים באירוע, בני תורה ברמ"ח איבריהם, חזרו בתשובה. אחד היה רופא, השני ספורטאי - וכן הלאה. כולם היו רחוקים מתורה ומצוות. עד שהגיעו לישיבת 'קול יעקב', שם ניצת בהם הניצוץ היהודי.

שני אירועים הביאו את הרב טרופר לבקר בארץ: הוא עלה לקברו הטרי של אביו, הרב יהודה טרופר ז"ל, שנפטר לפני כחודשיים ובירך על המוגמר בהוצאת ספרו של בעל 'טהרת ישראל' בתוספת הגהותיו של הרב טרופר.

הרב ליפא ישראלזון, נכדו של הגרי"ש אלישיב, העיד בפני התלמידים, כמי שליווה במהלך הביקור בארץ את הרב טרופר, על היחס החם לו זכה בבתי גדולי ישראל.

ואכן, במהלך ביקורו, הגיע הרב טרופר לבתיהם של גדולי ישראל. לצד שאלות הלכתיות שהציג בפני גדולי התורה, קיבל את ברכתם לעבודת-הקודש שלו.

את הנאום המרכזי נשא הרב טרופר, שהרחיב בחשיבות התפילה כהכנה לקבלת פני משיח צדקנו.

No comments:

Post a Comment