Search This Blog

Wednesday, January 15, 2014

ראש יחידת העל להב 433 ניצב ארביב השעה את עצמו


ראש יחידת להב 433, ניצב מנשה ארביב, נפגש אמש (יום ד') עם מפכ"ל המשטרה רב ניצב יוחנן דנינו וביקש לצאת לחופשה, זאת בהמשך לבדיקה המתנהלת בעניינו במחלקה לחקירות שוטרים. המפכ"ל נענה לבקשה והנחה את ראש אגף החקירות והמודיעין, ניצב מני יצחקי, לפקד על היחידה בנוסף לתפקידו. ארביב אמר לאחר הפגישה: "לא עשיתי שום דבר, אני מוכן עכשיו להיחקר במח"ש. מדובר בעלילת שווא ופגיעה בשמי הטוב. אני בטוח שהחוקרים יגיעו לחקר האמת ושמי ינוקה". 
  
המפכ"ל רנ"צ יוחנן דנינו אמר הלילה כי "טוב יהיה אם ניתן לרשויות המוסמכות למצות את פעולתן בטרם נחרוץ גורלו של אדם. כפי שהוכחנו כבר בעבר, המשטרה אינה מתפשרת על ערכים ועקרונות, אולם יש לזכור כי מדובר בשלב מוקדם של הבדיקה וחזקת החפות עומדת גם לקצין משטרה". מהמשטרה נמסר כי "מדובר בצעד ערכי, מתוך ראית טובת יחידת להב 433 ומשטרת ישראל".

ניצב ארביב קיבל לפני קצת יותר מחצי שנה את הפיקוד על להב 433. קודם לכן שירת במגוון תפקידים במשטרה החל מקצין בימ"מ, ומפקד מרחב יפתח. את הקפיצה הגדולה עשה כמפקד היחידה המרכזית של מחוז מרכז, אז הצליח במבצע חובק עולם להביא לישראל את רוצח השוטר אביב קרודו. משם עבר לתפקידי פיקוד בכירים כמפקד מרחב שרון, וממלא מקום מפקד מחוז תל אביב.
 
למרות החשדות, ארביב הפגין "עסקים כרגיל"

את השנתיים שקדמו למינוי האחרון כראש יחידת העל 433 בילה ארביב בארצות הברית כנציג המשטרה בארצות הברית. בכל פעם שקודם דאגו להזכיר לו את אחיו העבריין, דוד, אך הוא עמד בתוקף על כך כי אינו בקשר איתו. אחד המקרים הזכורים לאנשי המשטרה התרחש בעת שמשפחת ארביב ישבה שבעה, והאחים ישבו בנפרד, כשלכל אח הייתה כניסה נפרדת.

אוהדיו של ארביב יודעים לספר על קצין שיודע להזיז דברים, גם אם לעתים מדלג על נהלים בירוקרטים. "הוא נחשב לאחד ששולף מהר, ומעוניין בתוצאות מהירות שיכאיבו לארגוני הפשע", אמר קצין שנמצא במשך שנים בצמוד לארביב.

בימים האחרונות מאז נפוצו השמועות כי ארביב מעורב בפרשה שמאיימת לטלטל את צמרת המשטרה, אך הוא המשיך לשדר עסקים כרגיל. 24 שעות לפני שהודיע כי הוא משעה את עצמו, עוד פיקד ניצב ארביב על מבצע רגיש במיוחד של חשיפת סוכנים סמויים שהפילו רשת של מכיני מטענים וסוחרי סמים.

במהלך שעות אחר הצהריים, לאחר שהבין צו איסור הפרסום עתיד לרדת ויפורסמו החשדות נגדו, הוא פנה למפכ"ל המשטרה וביקש לצאת לחופשה. "הוא נשמע נחוש מאוד, ובטוח בכך שלא נפל דבר במעשיו", אמר קצין שמכיר את ארביב. "הוא אמר שהוא מוכן שיבדקו את הסיפור בארצות הברית לעומק, ובטוח שהוא יחזור במהירות למשטרה".

הטענות נבדקות, ארביב עדיין לא במעמד של נחקר

הלילה, בעקבות בקשתוכלי התקשורת, הותר לפרסום כי המחלקה לחקירות שוטרים (מח"ש) בודקת חשד ולפיו בכירים במשטרה נהנו מטובות הנאה שקיבלו במהלך השנים מהרב יאשיהו פינטו. במסגרת הפרשה המסועפת נרשמה התנגשות קשה בין הבולשת הפדרלית של ארצות הברית (ה-FBI) למשטרה, ואף טענות לשיבוש מצד בכירים בישראל - במשטרה ואולי גם בממשלה - של חקירה אמריקנית.

הקצין הבכיר ששמו הוא היחיד שמוזכר בשלב זה הוא ניצב ארביב, ראש יחידת העל להב 433, האחראית על יחידות החקירה הארציות החשובות (בהן יאח"ה, יאחב"ל והיחידה הכלכלית). מה בדיוק כלל הקשר שלו ושל אחרים עם הרב הנערץ? זו אחת השאלות המרכזיות שייבדקו, והתשובה עליה עלולה לטלטל את הפיקוד הבכיר שממונה על אכיפת החוק.

ממח"ש נמסר כי "לאחרונה נפתחה בדיקה במחלקה לחקירות שוטרים בפרקליטות המדינה בעניינו של ניצב מנשה ארביב. הבדיקה נפתחה בעקבות מידע שנמסר לפני שבועות אחדים ליועץ המשפטי לממשלה ופרקליט המדינה, המייחס לקצין ולמי מבני ביתו קבלה לכאורה של טובות הנאה מגורמים המקורבים לרב פינטו. בשלב זה ניצב ארביב עדיין לא נחקר. מהות החשד לגבי טובות ההנאה ופרטיהן אסורים בפרסום בשלב זה, עפ"י החלטת בית המשפט".

No comments:

Post a Comment