Search This Blog

Wednesday, January 15, 2014

חשד: החוקר מס' 1 קיבל טובות הנאה מהרב פינטו


אחרי ימים של סערה שעברה על משטרת ישראל הוסר הלילה (יום ה') צו איסור פרסום שחושף את אחת החקירות המביכות והחמורות ביותר נגד בכירים במשטרת ישראל, אחד מהם הוא מפקד יחידת החקירה העילית להב 433, ניצב מנשה ארביב.

החשדות העיקריים: קבלת טובות הנאה ועבירות נוספות בתחום טוהר המידות ויחסי הון-שלטון. החקירה מתנהלת במחלקה לחקירות שוטרים (מח"ש). מפקד היחידה הארצית לחקירות הונאה (יחא"ה), תת-ניצב אפרים ברכה, ששמו קושר לפרשה, נוקה מהחשדות נגדו.

מהמשטרה נמסר כי ניצב ארביב טרם נחקר, אולם אמש הוא נפגש עם מפכ"ל המשטרה וביקש 
לצאת לחופשה. המפכ"ל נענה לבקשתו והנחה את ראש אגף החקירות והמודיעין, ניצב מני יצחקי, לפקד על להב 433 בנוסף על תפקידו.

המפכ"ל יוחנן דנינו אמר כי "טוב יהיה אם ניתן לרשויות המוסמכות למצות את פעולתן בטרם נחרוץ גורלו של אדם. כפי שהוכחנו כבר בעבר, המשטרה אינה מתפשרת על ערכים ועקרונות, אולם, יש לזכור כי מדובר בשלב מוקדם של הבדיקה וחזקת החפות עומדת גם לקצין משטרה".

ניצב ארביב אמר לאחר הפגישה כי מדובר בעלילת שווא ופגיעה בשמו הטוב: "אני מאמין כי הבדיקה תבוצע במהירות וביעילות וכי בסופה כאשר יגיעו לחקר האמת ינוקה שמי באופן מוחלט".

חקירה נגד בכירים

ראשיתה של הפרשה בחקירת הרב יאשיהו פינטו בחשד למעשי מרמה בעמותת "חזון ישעיה", הקשורה למוסדות הרב פינטו. הרב, שנחשב למקובל, מקורב לטייקונים ולאנשי ממשל בולטים בישראל. פעילותו הציבורית, שכוללת מוסדות חינוך ורווחה, מגלגלת תקציבים בהיקפים של עשרות מיליוני שקלים.

תת-ניצב ברכה, כמו בכירים נוספים במשטרה (בהם ראש יחידת להב 433 ניצב מנשה ארביב) הוא חסידים ותיק של הרב פינטו ומבאי ביתו. בקיץ 2012 פנה ברכה, באותה עת ראש חטיבת החקירות במטה הארצי, אל מפקדו ניצב יואב סגלוביץ', וסיפר כי הרב פינטו הציע לו כסף תמורת מידע על החקירה נגדו. סגלוביץ' ביקש מברכה לקבל את הכסף ולתעד זאת. המעשה תועד בפגישה בין רעייתו של הרב פינטו לרעייתו של ברכה, שבה סירבה ברכה לקבל את הכסף.
  
הרב פינטו טען כי זו לא היתה העברת הכספים הראשונה לברכה, וכי סכומים נוספים הועברו במהלך השנים כסיוע, כמו לכל חסיד אחר. כפי שדיוח גיא פלג בערוץ 2, הרב פינטו טען כי אף עדכן במתרחש את ניצב ארביב, באותה עת נציג משטרת ישראל בארה"ב, אך ארביב מכחיש כי הרב פינטו פנה אליו.

הסבריו של הרב פינטו לא התקבלו על ידי המשטרה ולאחרונה הוחלט להגיש נגדו כתב אישום, בכפוף לשימוע, בגין מתן שוחד. עם זאת, בשימוע שנערך לו במשרדי היועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין הציעו פרקליטיו של פינטו, עורכי הדין אלי זהר ורועי בלכר, מידע חדש על בכירים במשטרה - ביניהם כנראה ארביב - בתמורה לגניזת כתב האישום.

עם זאת, גורמים משפטיים הבהירו כי בניגוד לרושם שנוצר במספר פרסומים בימים האחרונים, לא יתחייב היועץ המשפטי וינשטיין בפני פרקליטיו של הרב פינטו כי מסירת המידע החדש מצידם תוביל לגניזת התיק נגד הרב בפרשת הרב ברכה. לדברי אותם מקורות, במקרים מסוג מקובל שמסירת מידע מפליל ומוכח מקנה חסינות למוסר המידע הרלוונטי בפרשה שביחס אליה מסר את הפרטים ולכן הרב לא יופלל במסגרת החומרים החדשים אותם מסרו עורכי דינו לפרקליטות ולמח"ש.

הפרשה הולכת ומסתעפת נוכח מעורבות של ה-FBI בענייניו של הרב פינטו. הסוכנות הפדרלית ערכה חקירה בנוגע לחבר קונגרס רפובליקני בשם מייקל גרים, שהרב פינטו התלונן כי ניסה לסחוט אותו כספית. במהלך החקירה נחשפו קשריו של הרב עם צמרת המשטרה הישראלית והחוקרים האמריקאים העבירו את המידע למקביליהם הישראלים.

פינטו, יש לציין, העיד בפני האמריקאים כי מסר כספים לברכה כשנה לפני שהתפוצצה פרשיית השוחד. המידע מה-FBI וכן זה הפרטים הרגישים שחשפו עורכי דינו של הרב בפני וינשטיין הובילו לחקירת מח"ש, שגרמה לסערת רוחות בקרב הפיקוד הבכיר של משטרת ישראל.

No comments:

Post a Comment