Search This Blog

Tuesday, March 1, 2011

במהלך קטטה: מברג ננעץ בראשו של נער חרדי בן 13



האלימות הגואה ברחוב הישראלי הגיעה גם לכיתות ה'חיידרים': ילד כבן 13, תלמיד 'חיידר' אשדודי ידוע, שלף במהלך קטטה מברג מכיסו, ודקר את חבירו בראשו

שנים ארוכות מתגאה הציבור החרדי בעובדה כי האלימות הגואה ברחובות, לא פשתה גם בקרב בני הנוער החרדיים. אך היום (ג') נראה כי גם האקסיומה הזו, אינה עומדת למבחן המציאות.

בקטטה שפרצה בין שני ילדים הלומדים בתלמוד תורה ידוע בעיר אשדוד, הוציא אחד הילדים מכיסו מברג, ונעץ אותו בראשו של חברו לספסל הלימודים.

הפצוע, נער כבן 13, פונה על ידי כוחות ההצלה לבית החולים תל-השומר, כשמצבו מוגדר – בינוני. המתנדבים שהגיעו לזירת האירוע פינו את הילד כשהמברג עדיין תקוע בראשו, זאת בשל החשש שמצבו יוחמר.

בבית החולים הוכנס הנער לחדר הניתוחים, שם הוציאו מראשו את המברג באופן מבוקר.

מדוברות משטרת לכיש נמסר כי "מדובר בשני נערים בני 13 שניהלו וויכוח בכיתה, במהלכה אחד מהם הרים שקית ובה חפץ חד, ופגע בראשו של חברו. הנפגע פונה במצב בינוני לבית החולים. המשטרה כעת חוקרת ובוחנת את הצעדים שינקטו כלפי הנער הדוקר".

מקסים מיזרי, דובר מד"א לכיש, סיפר ל'בחדרי חרדים': "קיבלנו דיווח על ילד שנדקר עם מברג בראשו במהלך קטטה. צוותי מד"א הגיעו למקום, וגילו נער שנמצא בהכרה מלאה. הוא פונה במצב בינוני לבית החולים תל השומר, שם נערכה לו בדיקת CT על מנת להוציא את המברג ללא גרימת נזק נוסף".

"הבעיות ספיציפיות בלבד"

חיים ולדר, יועץ חינוכי ומנהל המרכז לילד ולמשפחה שוחח עם אתר 'בחדרי חרדים' שעה קלה לאחר פרסום האירוע. בשיחה כואבת הוא מסביר למה האירוע הקשה, אינו מלמד דבר על התפשטות תופעת האלימות בציבור החרדי.

"הציבור החרדי הוא לא אלים. האלימות אצלנו היא מינורית", פותח חיים ולדר את השיחה.

"המקרה שאתה מתאר באוזניי הוא מקרה שקורה בציבור החילוני כל הזמן.

"לפני שנים היה מקרה בבני ברק שבחור ישיבה נתן אגרוף לחבר שלו ובעקבות זאת הוא מת, המקרים האלו יקרו אבל אני לא מביע זעזוע כי אחוז המקרים הוא אפסי.

"האלימות הפיזית היא לא הבעיה של הציבור החרדי, האלימות המילולית היא שולטת בקרבנו בצורה חזקה והיא לפעמים כואבת יותר מהאלימות הפיזית כי היא פוגעת בנפש.

"יש דבר שהוא סטטיסטיקה ויש דבר שהוא תופעה. בכל חברה יהיה בן אדם שהתאבד או ימיר את דתו. אם מדובר בתופעה שווה להתייחס אך אם מדובר במקרה ספציפי ויחיד צריך לעורר את הציבור. אין ספק שמדובר במקרה מזעזע, אבל אין מקום להסיק מסקנות מרחיקות לכת לגבי מידת האלימות בציבור החרדי.

"אסור לנו לבוא ולומר: "איפה טעינו?". דברים כאלו לא קורים אצלנו בדרך כלל. זה מקרה שצריך לעורר את הציבור ותו לא. הציבור החילוני, אמר: "איפה טעינו" והוא קיבל שיטת חינוך שונה אך גרועה הרבה יותר.

"היום חילונים שולחים את ילדיהם לבתי ספר דתיים עם צוות דתי וחרדי כי הם יודעים ששם המקרים שקורים אצלם לא יקרו אצלנו.

"ישנם ציבור בתוך החרדים ששורפים פחים ומתנהגים באלימות כלפיי אחרים ולכן אפשר למצוא הרבה אלימות גם בתוכם עצמם. בפירוש אם הציבור החרדי יהיה אלים כלפיי אחרים הוא יהיה אלים גם בתוכו".

No comments:

Post a Comment