Search This Blog

Saturday, March 5, 2011

חרדיות מעניקות שירותי ליווי


מספר לא מועט של נשים ממשפחות חרדיות, שנקלעו לקשיים כלכליים, חלקן נשואות ואמהות לילדים, החלו להעניק שירותי ליווי לגברים מאותו המגזר. "חרדיות נשואות עם 9-7 ילדים, שהבעל לומד בישיבה, חייבות להתפרנס איכשהו", אומר תושב באחת השכונות החרדיות בעיר

מה שהחל כמקרים בודדים, מאיים לצבור תאוצה. מדובר בעיסוק לצורך קיומי שנשמר בחדרי חדרים באחת הקהילות החרדיות בעיר. ל"ידיעות חיפה" נודע כי מספר לא מועט של נשים ממשפחות חרדיות, שנקלעו לקשיים כלכליים, חלקן הגדול נשואות ואמהות לילדים, החלו להעניק שירותי ליווי לגברים מאותו המגזר.

הנוגעים בדבר שומרים על דיסקרטיות מוחלטת והקשר בין אותן נשים לבין לקוחותיהן נעשה בדרכים מיוחדות, ובין השאר בקודים הידועים רק למי ששמו
בו את מבטחן.

יואל (שם בדוי) תושב חרדי באותה שכונה, מספר את אשר שמע בשיחות בין גברים באחת הישיבות: "יש נשים שבאמת עושות את זה, רק שהן עובדות עם לקוחות קבועים בלבד ומתוך העדה החרדית בלבד. חרדיות נשואות עם 9-7 ילדים, שהבעל לומד בישיבה, חייבות להתפרנס איכשהו וגם בכתבי הקודש כתוב שאם גבר עליו יצרו - ילך לעיר אחרת, אז התנאי היחידי זה ללכת לעיר אחרת, ואחר כך זה מותר".

גבר אחר, המעורה היטב בנעשה בשכונה, מספר: "אני בחיים לא עשיתי שום דבר מזה, אבל אני יודע שיש אנשים כאלה בסביבה שלי, והם דתיים. האנשים האלה מאוד מקפידים על טהרת המשפחה, וכל החיים שמרו נגיעה, אבל חלק מהם חושבים שמה שצריך לשמור עם האישה החוקית לא הכי רלוונטי מחוץ לבית, וחלק אחר פשוט חי ברגשות אשמה ולא מסוגל להתגבר על היצר, שתמיד חינכו אותו שהוא נורא חזק ומשתלט".

ומה לגבי הנשים? אלה מסכנות עצמן תמורת הכסף שהן מקבלות עבור השירותים שהן מעניקות, שכן אם ייוודע במה הן עוסקות, הן עלולות לאבד את משפחתן וייאלצו לעזוב את ביתן. אולם, הקשיים הכלכליים מכריעים את הכף והן מעזות להיכנס לתחום הידוע לשמצה ולו לתקופה מוגבלת.

מרים (שם בדוי) הסכימה לשתף את כתבתנו בסודותיה. את הפגישה שנקבעה עימה היא הסכימה לקיים הרחק ממקום מגוריה ובחרה את אחד הגנים בעיר, בו שהו אמהות עם ילדיהן בעגלות, כדי שלא תבלוט בחריגותה בנוף הכללי.

לבושה בחצאית ארוכה ומעיל מרושל, הגדול עליה בכמה מידות, כששערה מוסתר, היא סיפרה: "מעולם לא האמנתי שאעשה את הדברים האלה, אך כשהגענו בעלי ואני למצב של פת לחם והמראה של הילדים קורע את הלב, את מוכנה לעבור את הגבול בתקווה שהקדוש ברוך הוא יסלח. המזל הגדול שלי שבעלי נמצא הרבה בישיבה וטרוד בלימודים, אז אני לא צריכה להסתכל לו בפנים כשאני חוזרת".

על מה שקורה בחדרי חדרים היא מסרבת בתוקף לדבר ומסבירה כי את הכסף שהיא מקבלת, היא מתרצת לבעלה כתרומות ועזרה מהמשפחה הרחוקה. גם על הגברים להם היא מעניקה את השירותים, מסרבת מרים לדבר ודומה כי גם החשיפה המעטה הזו קשה לה.

הרבנים המומים: "הקהילה החרדית צריכה לשבת שבעה"

הרב דוד אבוחצירא, אליו פנינו לבקשת תגובה, הביע זעזוע עמוק מהתופעה. "זה לא עניין של חרדית או לא חרדית, עצם העיסוק הוא נורא", אמר הרב. "יש קודש ויש קודש הקודשים, גוף האישה הוא קודש הקודשים. האישה היא העיקר בבית, ולא סתם קוראים לה עקרת בית".

רב אחר ציין כי גם בלי להיות חרדי, הגיהינום של אישה שעוסקת בזה הוא עמוק. "הגינוי הוא לכל יהודייה ולכל נקבה. זה גועל נפש", לדברי אותו רב.

וכך הגיב על הנושא רב ידוע בציבור החרדי: נאמר בתורה "ובת איש כהן כי תחל לזנות את אביה היא מחללת". מדוע את אביה היא מחללת והרי היא זינתה, אלא שאם בת כהן זינתה סימן שהחינוך שאביה הקנה לה היה פסול. אותו דבר התופעה הזו חמורה מאוד ויש להעניש את הרבנים וההורים וכנראה שהם שמו את הכסף במקום הראשון לפני התורה והמצוות".

"מדובר בנשים נשואות, שחיו בקהילה סגורה שאפילו השפה המדוברת הינה אידיש, ובטוח שהן חיו בקדושה ובטהרה. ידוע שעל גילוי עריות נאמר "ייהרג ואל יעבור" ובפרט אישה נשואה שזינתה היא אסורה מיד לבעלה ובכל זאת הן ירדו לזנות, סימן שהחינוך שהן קיבלו זה קודם כל כסף ואחר-כך תורה ויראת שמים. לצעוק שעבס זה חיצוני, זה אירוני ליד זנות".

"זה מקרה מזעזע וחייבת הקהילה החרדית בחיפה לשבת שבעה. נקיים על התופעה החמורה הזאת ולחזור בתשובה ולעזוב את עגל הזהב ולהתעסק בחינוך לתורה ולמצוות. הטענה שהמצב הכלכלי הוא הגורם זה לא תירוץ, גם בציבור החילוני יש מצב כלכלי קשה אז נשים יוצאות לזנות בכל הסקטורים, זה עיסוק משפיל וגנאי הוא להם".

12 comments:

  1. תורה תורה חגרי שק - א קראנקהייט וואס הייסט "בן תורא"

    ReplyDelete
  2. און אז ער צאלט נישט שנייט מען עם אפ די פיאה, נישט אמת איצעלע?

    ReplyDelete
  3. Maybe we can bring some of them to Brooklyn my community really needs some!!

    ReplyDelete
  4. אני גם רוצה . איך אפשר ליצור קשר?

    ReplyDelete
  5. מה שהכי מעניין , זה שאם כל הבעלים עסוקים בלימודי קודש מצאת החמה ועד צאת הנשמה , אז לא ברור מי דואג לפרנסת נערות הליווי החרדיות.

    ועוד דבר תמוה , איך מרגיש משגל עם אישה שעברה 7 לידות ויותר ...

    ReplyDelete
  6. וחוץ מזה מה הביג דיל. הבעל מעדיף להשתעשע עם בנים בלילה בפינה חשוכה בבית המדרש והבנות מעדיפות לעבוד בזנות בשביל לרכוש עוד אוכל ליד החמש עשרה שהן הביאו. חרדים לא? ככה זה אצלם

    ReplyDelete
  7. ליד בית כנסת בעיירה יהודית קטנה גר תלמיד ישיבה ובשכנות אליו התגוררה זונה.
    ראה התלמיד כי גברים רבים פוקדים את ביתה של האשה והחליט לעשות מעשה.
    הוא קרא לזונה, וביקש לשוחח עמה: "כופרת גדולה וחסרת בושה," הוכיח אותה בגסות. "מעשיו רומסים את כבוד האל. כלום אין את מהרהרת לעיתים בחיים שבעולם הבא, ומה יהיה אז גורלך?"

    האשה האומללה נתקפה חרדה מדברי התלמיד. מלאת חרטה כרעה על בירכיה ונשאה תפילה: "אנא אלי, סלח לי ומחל לי על עוונותי, אנא עזור לי למצוא פרנסה אחרת כדי שאוכל להרוויח את לחמי בכבוד."
    שבעה ימים סבלה חרפת רעב, ולא צלחה ידה למצוא עבודה. בצר לה שבה לזנות, אך בכל פעם שמכרה את גופה לגבר, נשאה תפילה וביקשה מחילה על מעשיה וחולשותיה.

    ראה הנזיר כי למרות דבריו ממשיכה הזונה בדרכה, ואמר לעצמו: "מעתה, אשים בצד אבן עבור כל גבר שיגיע לביתה של כופרת זו עד שתחלוף מן העולם."
    שעות ארוכות הקדיש למעקב אחריה, ולאחר זמן שוב קרא לה ואמר: "כל אבן בגל האבנים שאת רואה כאן, מסמלת את אחד מחטאיך. כעת נאלץ אני להזהירך בשנית, והפעם ביתר שאת: סורי מדרכך הרעה!"

    האשה החלה לרעוד, היא הבינה כי חטאיה מצטברים והולכים, וידה קצרה מלהושיע. ככשבה לביתה שוב נשאה תפילה:
    "אלי הטוב אנא, אם יש בליבך מידת הרחמים כלפי אישה כמוני, גאל אותי מן העולם הזה."
    שמע האל את תפילתה ושלח אליה את מלאך המוות ללא דחייות.
    בדרכו חזרה לקח מלאך המוות לבקשת האל, גם את התלמיד.

    בהגיעם השמיימה, פרחה נשמתה של הזונה היישר אל גן העדן, ואליו נשמתו של הנזיר החלה שוקעת אל מעמקי השאול.

    ראה התלמיד את שעתיד להתרחש וצעק "אלי! האם זה הצדק שיש עמך? אני, שהקדשתי לך את כל חיי והשקעתי את עצמי בתורה בדל"ת אמותי, יורד השאולה, ואילו זונה זו, שחיה חיי טומאה, תזכה לעדנה?"

    שמע אותו אחד המלאכים ואמר לו: "בזמן שמילאת ליבך בטומאת חטאיה של הזונה, היא מילאה לבה בתפילות ובתחינו. מרוב שבכתה, הפכה נשמתה קלה וזכה, עד כדי נישאה כנוצה לגן העד. ואילו נשמתך? כבדה כגל אבנים, כה כבדה עד כדי לא נוכל לשא

    ReplyDelete
  8. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  9. עדיף שיעבדו בזנות מאשר שיבקשו תרומות!
    החרדיות יוכלו להחליף את הרוסיות בבתי הזונות ובא לציון גואל!
    גם כך יש לנו יותר מידי חרדים שאין מה לעשות איתם...אז סוף סוף נמצא שימוש ראוי!

    ReplyDelete
  10. לכל מי שכתב משהו על הערה...שהק''בה יקרע את שמכם.....אתם מדברים כמו גויים....ברור בגלל שאתם גויים....אתם לא מתביישים לדבר ככה...קודם כל,כל זה לא נכון...שנית הן לא כמו הזונות מתל אביב,זה לא אותו סוג של עסק,מקצוע

    ReplyDelete
  11. מזל טוב לתמונה החדשה

    ReplyDelete
  12. חיפה חיפה, אני מגיע

    ReplyDelete