Search This Blog

Sunday, March 11, 2012

חשד: מעשים מגונים במקום לימודי גמרא

הילד סיפר ההורים הזדעזעו. אילוסטרציה

מלמד דתי מפתח תקוה חשוד בביצוע מעשה סדום ומעשה מגונה בשניים מתלמידיו הקטינים. במשטרה בודקים אם ילדים נוספים נפלו קורבן למעשיו. פרקליטיו של המורה מכחישים את החשדות. משפחתו: כולנו בהלם

"ככל הידוע לנו, בשלב זה מדובר בשני קטינים בני 9 ו־10, שהיו צריכים חיזוק בשיעורי הקודש בישיבה", כך סיפר השבוע גורם מקצועי במשטרה, לאחר מעצרו של מורה מלמד מהמגזר הדתי, שחשוד בביצוע מעשה סדום ומעשה מגונה בקטין. לדבריו, בידי המשטרה ראיות הקושרות אותו לחשדות, ובשלב מסוים בחקירה הוא אף הודה במיוחס לו.

מקורביו של המורה אומרים כי הוא מכחיש את החשדות נגדו. "הצהרת המשטרה לפיה הוא הודה בחשדות נלקחה ממנו בדרכים לא כשרות", אמר אחד מהם. "הם הוציאו אותה ממנו בכוח, נתנו לו מכות ולא סיפקו לו אוכל ושתייה. בגלל זה לא היתה לו ברירה, ולכן הוא נאלץ להודות. כעת הוא מכחיש את כל המיוחס לו".

במשטרה שוללים את הטענות ומסבירים כי העבירות בהן חשוד האיש הן מהחמורות הקיימות בספר החוקים.

לימודים בביתו

הורי הקטינים סברו כי ילדיהם אינם בקיאים דיים בחומר הלימודים, ולכן שלחו אותם ללמוד בשעות אחר הצהריים אצל האיש במרכז הקהילתי

בעיר. על פי החשד, כשנפגשו עמו שני הילדים, הוא הציע להם להעביר את הלימודים לביתו, שם אירעו, לכאורה, המעשים הקשים.

"אנחנו חושדים כי באחד המקרים ובשעה שהוא היה עמם לבד, הוא חשף בפניהם את איבר מינו וביקש מהם לגעת בו", מספר גורם המעורב בפרשה. "בשלב מסוים הוא כיסה, לכאורה, את עיני אחד הקטינים בעזרת מגבת, הפשיל את מכנסיו, וביקש ממנו לגעת באיבר מינו. כשהילד שאל לפשר הדבר הוא נענה, לכאורה, כי מדובר בצעצוע מפלסטיק, ושימשיך במעשיו".

גורם מקצועי אחר המעורב בפרטי המקרה סיפר כי באחת הפעמים ביקש האיש, לכאורה, מהקטין שיקרב את פיו לפה שלו וינשק אותו. לדבריו, היתה גם פעם בה הוא כיסה, לכאורה, שוב את עיניו של הקטין, הוריד את מכנסיו וביקש ממנו לבצע בו מין אוראלי.

הפרשה התגלתה כאשר אחד מהילדים סיפר להוריו את שעבר, לכאורה, על חברו ועליו. "ההורים המזועזעים התלוננו מיד במשטרה, שעצרה אותו לחקירה", הוא אומר. "הם היו נסערים מאוד. כל אחד יכול להבין שלא קל, בלשון עדינה, לשמוע מהבן הקטן שלך שהוא עבר כאלו חוויות קשות".

בשלב זה, לטענתו, נמשכת החקירה, וקטינים נוספים שבאו עמו במגע נשאלים לגביו. "עם זאת, עד כה לא נמצאה ראיה חותכת לגבי מעשים מיניים נוספים", הוא מבהיר. "גם אם יוגש נגדו כתב אישום בגין המעשים, לכאורה, שהוא ביצע בשני הקטינים 'בלבד', הוא צפוי לשבת שנים רבות במאסר".

"מגיעים מעולם אחר"

החשוד גדל במגזר הדתי, שבו עשה את המסלול הרגיל של לימודים בישיבות המקובלות, המשלבות לימודי קודש עם מקצועות חול. לאחר מכן הוא המשיך ללימודים ברמה גבוהה יותר. כשעבר את גיל העשרים, הוא נישא לבחירת לבו, ויחד תכננו להקים בית בישראל.

לדברי מקורביו, לא מדובר באדם שחיפש להתבלט, והוא גם לא נחשב ל"עילוי", כפי שנוהגים לכנות תלמידי חכמים מופלגים בעולם הישיבות. "הוא היה אברך צעיר, שהלך ללמוד תורה בישיבה קטנה, ולא חיפש להתעלות", מספר אחד מהם. "הוא היה כמו רוב האברכים, פחות או יותר ממוצע. קשה לי לדבר על זה, ואני עדיין לא מבין איך כל זה נחת עלינו".

קשה היה להחמיץ השבוע את הבושה שעל פני משפחתו, שהגיעה לדיון לגבי הארכת מעצרו בבית המשפט השלום בעיר. בשעה שהוא הובא לחדר הדיונים, כשהוא כבול באזיקים ומשני צדיו לובשי מדים, הם השפילו את מבטם.

כמצופה במשפחה המגיעה מקהילה סגורה, סירבו מרביתם להתייחס להאשמות החמורות, אולם בסופו של דבר החליט האב בצעד חריג לשפוך את אשר על ליבו. "אנחנו יושבים כל היום ובוכים", הוא אומר. "הסיפור הזה נפל עלינו כרעם ביום בהיר. צריך להבין שאנחנו מגיעים מעולם אחר, לא מכירים את התנהלות בתי המשפט. בכלל לא ידעתי שהוא משמש כמורה פרטי לשיעורי קודש. אני יודע רק שהוא היה מדי פעם מגיע בערב שבת לאחת מתנועות הנוער ומעביר להם שיעורי תורה".

"הייתי רוצה לברר איתו"

האב מודע לכך כי המשטרה בודקת אם בנו הוא פדופיל סדרתי, אולם משוכנע כי אין בכך היגיון. "הייתי רוצה לדבר איתו, לשמוע מה יש לו לומר ולברר איתו את הדברים האלה", הוא אומר. "מאז שהוא נעצר, לא שוחחתי איתו כי אסרו עליו לדבר איתנו. חוץ מעורך הדין שלו איש מאיתנו לא דיבר איתו. אני לא מעלה בדעתי אפשרות כזאת. כל העניין הזה נראה לי מוזר ביותר. זה פשוט לא הבן שלי. איך יכולים לומר עליו דברים כאלה? זה לא העולם שלו. הוא תלמיד ישיבה, לומד ומלמד בישיבה, אברך צעיר".

כשפגשת אותו בבית המשפט והסתכלת עליו, מה ראית?

"אדם שבור שקשה לו להחזיק מעמד. הוא היה הצל של עצמו".

הוא נשוי טרי יחסית, איך אשתו הגיבה להאשמות?

"היא לא יודעת איך לעכל את זה, היא בהלם כמו כולנו. החשש הגדול שלי כרגע הוא שהפרשה הזו תתפוצץ והשם שלו ייוודע. זה יהיה אסון גדול, דבר איום ונורא".

מה זאת אומרת אסון?

"תוצאות איומות. דברים כאלו עלולים להרוס שידוך לאחים ואחיות שלו שטרם התחתנו".

פרקליטיו של החשוד, עו"ד עמיקם הדר וחדוה שפירא, מסרו בתגובה: "מרשנו מכחיש מכל וכל את החשדות. מדובר בבחור נורמטיבי ונשוי, ואין כל הגיון בטענות אלו. עובדה נוספת לכך היא שהמשטרה גייסה עוד קטינים שהכחישו את המיוחס. אנחנו בטוחים שבסופו של יום, עם קבלת חומר הראיות, נצליח לאמת זאת".

No comments:

Post a Comment