Search This Blog

Monday, March 19, 2012

ירי לעבר בית ספר יהודי בצרפת; לפחות 3 נהרגו בהם רב במוסד ו-2 תלמידים



אלמוני רכוב על קטנוע פתח באש לעבר בית הספר שבעיר טולוז שבדרום-מערב המדינה. שני תלמידים נוספים נפצעו קשה ונשקפת סכנה לחייהם

אלמוני רכוב על קטנוע פתח הבוקר (שני) בירי לעבר בית ספר יהודי בעיר טולוז שבדרום-מערב צרפת. על פי הדיווח בלה-מונד, לפחות שלושה בני אדם נהרגו, שני תלמידים ומבוגר אחד, רב בית הספר. שני תלמידים נוספים נפצעו באורח קשה מאוד ונשקפת סכנה לחייהם. אחת התלמידות ההרוגות היא בתו של מנהל בית הספר.

על פי עדי ראייה, רוכב קטנוע חבוש קסדה ירה לעבר קבוצת אנשים סמוך לשער התיכון "אוצר התורה" בעיר בשעה 8 בדיוק, בזמן בו התלמידים מגיעים לבית הספר. עדי הראייה סיפרו כי היורה נמלט מהמקום. כוחות הביטחון הצרפתיים מקיימים מצוד נרחב אחר היורה ונעזרים במסוקים שחגים באזור העיר.

פטריק רואימי, אביו של אחד התלמידים, אמר לסוכנות הידיעות הצרפתית אי-אף-פי, כי אדם פתח באש לעבר קבוצת אנשים שעמדו מחוץ לבית הספר, במקום בו הם מורידים את התלמידים מההסעות.

לפני שלושה ימים, אירעו שתי תקריות דומות, אחת בטולוז והאחרת בעיר מונטובן, גם היא בדרום מערב המדינה. בשתי התקריות אדם רכוב על אופנוע פתח באש לעבר צנחנים של הצבא הצרפתי ונמלט. בשתי התקריות הנפגעים היו חיילים שחורי עור, והמשטרה הצרפתית חוקרת האם מדובר בפשע שנאה. בטולוז נהרג חייל אחד, ובמונטבן נהרגו שני חיילים וחייל נוסף נפצע באורח קשה.

מפרטי החקירה הראשונים בזירת האירוע הבוקר עולה כי היורה לעבר בית הספר היהודי השתמש בסוג נשק זהה לזה שהשתמש היורה בשתי התקריות הקודמות. חוקרי משטרה סיפרו כי הירי בוצע מנשק המשתמש בקליעים בקוטר מיוחד של 11.43 מ"מ, התואם את הנשק בו השתמשו עד לפני שנתיים חייל הצנחנים הצרפתים, מה שמעלה את הסברה לפיה מדובר בחייל שהחליט לצאת במסע נקמה.

כלי התקשורת במדינה מדווחים כי הנשיא ניקולא סרקוזי עושה דרכו לטולוז. גם שר הפנים קלוד גיאן הודיע הבוקר כי הוא מתכוון להגיע בבהילות למקום. שר הפנים הורה להגביר את האבטחה סביב בתי הספר היהודיים בדרום המדינה.

No comments:

Post a Comment