Search This Blog

Monday, March 27, 2017

עבירות המין לא דווחו: 22 חרדים נעצרו בחשד לפגיעה בקטינים ובנשים

מבצע ענק נגד עברייני מין. כוחות משטרה עצרו הבוקר (יום ב') 22 תושבי ירושלים, בית שמש, ביתר עילית ובני ברק בחשד לביצוע עבירות מין בקטינים ובנשים, שלא דווחו למשטרה ולרשויות הרווחה.

עם סיומה של חקירה סמויה וכשבידי השוטרים צווי מעצר וחיפוש, נערכו פשיטות על בתיהם של החשודים, שהובאו לחקירה ביחידה המרכזית של המשטרה בגין חשד לביצוע עבירות מין בילדים, קטינים, צעירים ונשים בשנתיים האחרונות. 

ראשיתה של החקירה באיסוף מידע ממוקד שהצביע על פעילות שביצעו גורמים במגזר החרדי, שפעלו למען "טוהר המגזר". לפי החשד, אותם גורמים פעלו באישור ובהסכמת מנהיגי הפלגים והזרמים השונים במגזר, קיבלו ואספו מידע אודות אנשים שפגעו מינית, וניהלו נגדם הליך פנימי שבסופו קבעו והחליטו מה יהא על החשודים לעשות על מנת שהאירוע ייסגר ולא יועבר לטיפול המשטרה.

ברוב הפעמים הורו אותם גורמים לחשודים לקבל טיפול כזה או אחר אצל גורמים בקהילה, וכל זאת ניהלו תוך רישום האירועים ופרטי המעורבים בעשרות פנקסים שנתפסו ע"י המשטרה. בשיטה זו נהגו, לפי החשד, כלפי עשרות אנשים שפגעו מינית, חלקם במספר הזדמנויות ובמספר רב של קורבנות, בהם ילדים וקטינים וכל זאת מבלי שהועבר דיווח לגורמי רווחה ולמשטרה.  

משעות הבוקר המוקדמות עצרה המשטרה 22 חשודים בגילאים 20-60, שלכל אחד מהם מיוחסות פגיעות מיניות ועבירות מין באירועים שונים במהלך השנתיים האחרונות.

עם כניסת הכוחות לביצוע המעצרים בירושלים החלה התגודדות של חרדים סביבם, שחלקם ניסו לשבש את ביצוע המעצרים, יידו לעברם אבנים, השליכו חפצים וקראו לעברם קריאות גנאי. שני חלונות של ניידות משטרה נופצו מאבנים שיודו במקום. 

במשטרה ציינו כי במסגרת החקירה נחשפה פעילות פנימית שבה חשודים עשו דין לעצמם והם אלו שאספו המידע וניהלו מעין הליך פנימי וקבעו מה "העונש". על ידי כך החשודים המשיכו לנהל את חייהם מבלי לשאת בדין בגין מעשיהם החמורים, וזאת לצד עשרות הקורבנות שלא קיבלו טיפול בהתאם למצבם.

"חשיפת הפרשיה, מעצר החשודים והבאתם לדין, יש בהם בראש ובראשונה מניעת פגיעה נוספת בקורבנות ומתן סיוע להם ובמקביל העמדה לדין של החשודים, נגדם תפעל המשטרה למצות הדין בגין עבירות המין המיוחסות להם", נמסר מהמשטרה.

No comments:

Post a Comment