Search This Blog

Wednesday, March 1, 2017

האלימות נגד הזוג בחסידות גור: המורה שהפעיל את "איש המבצעים"

מורה במוסדות חסידות גור נעצר בחשד שהפעיל את "איש המבצעים" של החסידות, אלעזר ויגדרוביץ', כדי להרחיק אם שהתגרשה מתשעת ילדיה. מעצרו של המורה, ישראל אקרמן, הוארך היום (ד') בחמישה ימים.

ויגדרוביץ' חשוד בשורת מעשי אלימות וסחיטה באיומים נגד בני זוג, בסופם הטמין סמים בחפציהם כשהיו בשדה תעופה באוקראינה. כל זאת כדי לכפות על ח', אותה אם לתשעה, לחתום על ויתור משמורת על ילדיה במסגרת הליך גירושין. הפרשה, שפרטים חדשים ממנה פורסמו ביום ראשון ב-ynet וב"ידיעות אחרונות", נמשכת כבר יותר משנה.

עסקנים החסידות הפעילה לחצים כבדים על ח', שבחרה להתגרש מבעלה, כדי שתוותר על המשמורת. בשנה האחרונה הותקף כמה פעמים פ', בן זוגה החדש, על ידי אנשים שלפי החשד קיבלו כספים מוויגדרוביץ'. בעקבות האירועים עבר הזוג לקייב, אך כשהחליטו לחזור לארץ הם נעצרו לאחר שנמצאו סמים במזוודותיהם. המשטרה השיגה ראיות לכך שוויגדרוביץ' הטמין את הסמים באמצעות עבריינים באוקראינה.

חוקרי ימ"ר ירושלים העריכו לכל אורך החקירה כי ויגדרוביץ', שכונה בימ"ר "איש המבצעים של חסידות גור", פעל בשליחות אנשי החסידות. בעקבות התפתחות בחקירה אקרמן נעצר היום, ולדיון בבית המשפט הגיע עם דמויות בולטות בחסידות, בהם צבי ביאליסטוצקי. המורה אקרמן חשוד בקשירת קשר לביצוע פשע, סחיטה באיומים, שימוש בהאזנות סתר, בידוי ראיות, שיבוש מהלכי חקירה ותקיפה הגורמת חבלה של ממש.

בדיון בבית המשפט השלום בירושלים שאל סנגורו של אקרמן עו"ד צבי רוזנטל את נציג ימ"ר ירושלים, רס"ב רונן מזרחי, אם הם מודעים ליכולות הכלכליות של אקרמן. מזרחי ענה שלא, ואמר כי "אנחנו חושדים שזה פרויקט של החסידות (העשירה כדבריו) ולא של איש ספציפי". עו"ד רוזנטל טען במהלך הדיון כי לאקרמן אין כל קשר לפרשה. "היחידה החוקרת מנסה לחקור תיק שארע באוקראינה ולאחר שלא מצליחה להגיע לתיק עצמו או למי שביצע את התיק היא מנסה 'לדוג' אנשים שייעשה לחץ על אנשים בתיק אחר", אמר רוזנטל.

בהמשך ציין סנגורו של אקרמן כי לקהילת גור אין כל עניין בפרשה. "הוא נשאל אם יהיה לו אכפת ש-פ' יחזור לארץ והוא אמר שאין לו עניין". לדבריו המשטרה "מגלגלת" את כל התיק לעבר ויגדרוביץ' לאחר שכשלה בחקירה. "הם מכסים על עניינים של מיליוני שקלים שנגנבו על ידי מספר אנשים שהיו שותפים באותה קנוניה", טען. השופטת מיקה בנקי ציינה כי חומר החקירה מייחס לאקרמן חשד סביר וכן מסוכנות, ולאור זאת החליטה להאריך מעצרו עד יום ראשון.

No comments:

Post a Comment