Search This Blog

Thursday, March 23, 2017

ישראלי נעצר בחשד לאיומי שווא על מוסדות יהודיים בעולם

ישראלי נעצר לפנות בוקר (חמישי) בדירתו בדרום הארץ בחשד כי היה אחראי לחלק מאיומי השווא שהתקבלו במוסדות יהודיים בארצות-הברית על ביצוע פיגועים, כך דווח הבוקר בכלי התקשורת אך התברר כי המידע נמצא תחת צו איסור פרסום. מאוחר יותר הודיעה המשטרה כי הסתיימו פעולות חקירה, המאפשרות הסרת צו אסור פרסום בפרשה 801.
לפיכך, ניתן לפרסם כי יחידת הסייבר בלהב 433 עצרה הבוקר, בתום חקירה סמויה בת מספר חודשים, בשת"פ גורמי אכיפה בחו"ל, תושב דרום הארץ בן 19, בחשד לביצוע עבירות סחיטה באיומים ופרסום ידיעות כוזבות הגורמות פחד ובהלה ברחבי העולם.
מדובר בפרשה אשר החלה במספר מדינות במקביל, בהן התקבלו עשרות שיחות איום - על המצאות לכאורה של מטען במקומות ציבוריים וחברות אזרחיות, באופן שיצר בהלה והשבתה של פעילות תקינה באותם גופים, גרימת נזקים כלכליים משמעותיים והשלכות על הסדר הציבורי, לרבות פינוי בהול של אזרחים במספר אתרים ומוסדות ציבוריים בעולם ואף הפסקת פעילות אווירית של חברת תעופה ונחיתות חירום.
מעצר החשוד הבוקר, התאפשר בתום חקירה סמויה בינלאומית, בשת"פ נציגי FBI שהגיעו ארצה וכן ארגוני משטרה נוספים מכל רחבי העולם, תוך הפעלת כלים טכנולוגיים ברשת, בדגש על ריכוז האירועים וניתוחם במרכז הסייבר הארצי (מס"א) של משטרת ישראל, על אף שביצע את "שיחות האיום" תוך שימוש בטכנולוגיות הסוואה מתקדמות נגד מדינות אחרות, ובכלל זה אוסטרליה, ניו זילנד, ארה"ב וכן עפ"י החשד - גם בישראל.
במשטרה ציינו כי מספר רב של ארגוני משטרה ואכיפה בעולם פעלו בשת"פ מקצועי עם משטרת ישראל, דבר שאפשר ניהול חקירה מורכבת החוצה גבולות ומשלבת יכולות טכנולוגיות של כמה גופי אכיפה יחדיו, בחזית אחידה ואיתנה מול איומים במרחב זה.
כזכור, בחודשים האחרונים חוללו שלושה בתי עלמין יהודיים בארה"ב והתקבלו יותר מ-120 איומים על הטמנת פצצות במרכזים של הקהילות היהודיות, מה שאילץ את פינוי המרכזים עד שהתברר כי מדובר בהתרעות שווא.
לפני מספר שבועות נעצר בארה"ב חואן תומפסון - עיתונאי שפוטר מעבודתו לאחר שהמציא כתבות שקריות, וזאת לפי המשטרה בשל אחריותו לשמונה איומים שהתקבלו במוסדות יהודיים, במסגרת נקמה בבת זוגו. אך כאמור מתברר שהוא לא היה היחיד שביצע את איומי השווא. 

No comments:

Post a Comment