Search This Blog

Sunday, March 5, 2017

בכיר מחסידות גור חשש שייעצר - ונמלט מהארץ

דרמה בפרשת האלימות כלפי בני הזוג מחסידות גור : בכיר בחסידות המקורב לאדמו"ר מגור נמלט לחו"ל לאחר שהסיק כי המשטרה השיגה ראיות למעורבותו בפרשה, וחשש כי הוא עלול להיעצר. לבכיר, משה בצלאל אלתר, הגיע מידע שלפיו חקירת המשטרה הובילה לחשדות חמורים כלפיו, לפיהם הוא הגורם שמימן במאות אלפי דולרים את התקיפות האלימות כלפי בני הזוג והטמנת הסמים במזוודותיהם באוקראינה. לאחר מעצרם של גורמי מפתח בחסידות גור הוא הסיק את מסקנותיו ונמלט מהארץ. במשטרה מסרבים להתייחס לכל פרט מפרטי הפרשה, בנימוק שהיא נמצאת תחת חקירה.

  1. משה בצלאל אלתר הוא בן משפחתו של האדמו"ר הנוכחי מגור, יעקב אריה אלתר, ונחשב למקורבו ולסמכות רוחנית בחסידות. על פי מידע המצוי בקרב גורמים בחסידות, הוא יצא מהארץ דרך נמל התעופה בן גוריון בימים האחרונים והגיע ללונדון, כדי להימלט מהמשטרה.
מעצרם של שני חשודים מרכזיים בפרשה, אלעזר ויגדרוביץ' שהוגדר כ"איש המבצעים" של חסידות גור, וישראל אקרמן, מורה החשוד כי העביר כספים לויגדרוביץ' כדי לממן מסכת התנכלויות כלפי בני הזוג, הידק את החבל סביב אנשי החסידות. הם הסיקו כי המשטרה הצליחה לעלות על עקבותיהם. גורם המצוי בפרטי הפרשה הסביר כי אלתר הבין לאחר מעצרו של ויגדרוביץ' כי הוא צפוי להיעצר, ולכן ונמלט.

במרכז הפרשה, שפרטים חדשים ממנה פורסמו בשבוע שעבר ב-ynet וב"ידיעות אחרונות", עומדת ח', אם לתשעה ילדים מחסידות גור שביקשה להתגרש מבעלה. בעקבות כך הפעילו עסקני החסידות לחצים כבדים עליה ועל בן זוגה פ', כדי שתוותר על משמורת לילדיה במסגרת הליך הגירושין. לחצים אלו כללו סדרת מעשי אלימות וסחיטה באיומים בארץ ובחו"ל בסיומם נאלצו בני הזוג להתחיל את חייהם בקייב.

כשביקשו לחזור לארץ נעצרו על ידי שוטרים מקומיים בקייב לאחר שנמצאו במזוודותיהם סמים. על פי החשד סמים אלו הוטמנו על ידי אנשי חסידות גור וגורמים עבריינים שנשכרו על ידם. מי שביצע בפועל את התקיפות ושכר גורמים עבריינים שיבצעו חלק מהמעשים הוא על פי החשד ויגדרוביץ', שהוגדר על ידי נציג ימ"ר ירושלים בבית המשפט "איש המבצעים של חסידות גור". על פי החשד, ויגדרוביץ' קיבל מאות אלפי שקלים מבכירי חסידות גור כדי לבצע את המעשים

בשבוע שעבר נעצר גם מורה מוכר ממוסדות החסידות, ישראל אקרמן, החשוד כי היה בן אלו שהעבירו כספים לויגדרוביץ', כדי שיבצע את המעשים. בין היתר נבדק אם כספים אלו הועברו מבכירי החסידות. סנגורו, עו"ד צבי רוזנטל, תהה בדיון בהארכת מעצרו אם המשטרה בדקה את יכולותיו הכלכליות של אקרמן, אולם נציג המשטרה השיב כי "החסידות עשירה - וזה היה פרויקט של החסידות ולא של איש ספציפי".

בני הזוג ח' ופ' עדיין נמצאים באוקראינה ולא יכולים לצאת משם בשל כתב אישום שהוגש נגדם לאחר שנמצאו בחפציהם כמות גדולה של סמים. במשטרת ישראל משוכנעים כי יש די ראיות לכך שהסמים הוטמנו במזוודותיהם בכוונה תחילה והם למעשה הופללו, אולם כעת מתנהל הליך ארוך מול הרשויות האוקראיניות כדי להביא לביטול כתב האישום. אחד הדברים שיכולים לסייע לכך הוא הגשת כתב אישום בארץ נגד ויגדרוביץ', אקרמן ומעורבים נוספים בגין הטמנת הסמים בקייב, אולם טרם ידוע מתי החקירה תגיע לכדי סיום והמעורבים יעמדו לדין.

תקופת מעצרו של ויגדרוביץ צפויה להסתיים ביום רביעי, אז ככל הנראה תוגש הצהרת תובע בעניינו. מעצרו של אקרמן הוארך עד יום רביעי. לדיון בעניינו בשבוע שעבר הגיעו דמויות בולטות בחסידות, בהן הרב צבי ביאליסטוצקי. הוא חשוד בין היתר בעבירות של קשירת קשר לביצוע פשע, סחיטה באיומים, שימוש בהאזנות סתר, בידוי ראיות, שיבוש הליכי חקירה ותקיפה הגורמת חבלה של ממש.

במשטרה לא התייחסו לדברים בנימוק שמדובר בפרשה שנמצאת תחת חקירה.

No comments:

Post a Comment