Search This Blog

Thursday, March 2, 2017

הרב יעקב ג'אן שחיתן בת 15 לא חושש: "צריך לחתן קטינים"


בעקבות הסערה, הרב שקידש את בני הזוג, מי שמכונה באומן רב הקהילה המקומית רבי יעקב ג'אן, התראיין לעיתונאי נתן משי ב'קו הסקופים', הגן בעוז על עמדתו - בעד נישואי קטינים. טוען כי ההגבלה לגיל 18 "זדונית" ונגד התורה. 

היינו עדים לפני מספר ימים לחתונה שסידרת שם חופה וקידושין, והכלה היית בת 15, ונוצרה ביקורת על כך שהרב מחתן קטינים באומן, מה עומד מאחורי זה? 

"הזדמנתי לחתונה משמיים, וסידרתי את הכתובה בחתונה. אני לא מתחבא מאחורי הפרגוד, להגיד שדעתי יציבה וברורה – למען הסר ספק, אני מודיע קבל עם ועדה, אין לי שום התנגדות, ואני בעד נישואי קטינים". 

"אני מעדיף שבנות ישראל יתחתנו בצעירותם, מאשר חס ושלום ירדו לרחוב, זה דבר בריא באופן כללי, מאז ומתמיד נהגו כך בברסלב, וגם במקומות אחרים. זה שיש היום הנהגה שהיא זדונית לדעתי, שאוסרים על נערים להתחתן רק בגיל 18". 

"בתורה הקדושה שלנו יש הנהגה מאוד ברורה, ואדרבה מובא בגמרא בקידושין – 'שאם היה מתחתן בגיל 14 היה אומר לו השטן גירא בעינך' זאת אומרת שלא רק שלא היה מפחד ממנו, אלא גם היה מתגרה בו אפילו. כלומר אנחנו רואים בספרות התורנית, שלהתחתן בגיל צעיר זה מעשה חיובי, יש אהבה יותר טובה, ההתפתחות לעולם יותר טובה כך". 

מה הגיל הכי צעיר שטוב להתחתן? 

"אני לא יכול להכתיב מתי להתחתן בגיל צעיר. הכל זה לפי האדם. אם האישה מבוגרת, בריאה, ומבינה אז אדרבה כמה שיותר צעיר, זה טוב להתחתן". 

בהמשך הראיון התייחס הרב ג'אן למערך החתונות שמתקיים בציון רבי נחמן מברסלב: "לא באים במיוחד להתחתן פה, החתונות נערכות בקרב הציבור שמתגורר באומן. אני לא מתנגד לנישואי קטינים, אך לא צריך לעורר פרובוקציות". 

לסיום אמר הרב: "היום אין כבר באומן הפקרות, הכל לפי החוק כאן בצורה מסודרת, זה דבר נפלא". 

No comments:

Post a Comment