Search This Blog

Wednesday, March 29, 2017

בריחה לארה"ב, תקיפת ילדים ומאבק רבנים; הסיפור שמטלטל את מנצ'סטר

סערה בקהילה החרדית במנצ'סטר, זאת על רקע פרשה סבוכה וכואבת של סכסוך בין הורים ל-15 ילדים, בריחה של האם עם ילדיה לארה"ב, האשמות בדבר מעשים חמורים, מאבק בין רבנים ולחצים. כך נודע ל"בחדרי חרדים". 

תחילתו של הסיפור לפני כתשעה חודשים, אז נעצר אדם חרדי במנצ'סטר בחשד למעשים חמורים נגד ילדיו. עם התפוצצות הפרשה התברר כי מדובר באב ל-15 ילדים שהתגרש מרעייתו. לדברי עסקן ידוע בקהילה במנצ'סטר, שמטפל במקרה, גרושתו של החשוד נמלטה יחד עם כל ילדיה לארה"ב ולא אפשרה לבעלה לראות את הילדים. 

במהלך הזמן נישאה לאדם אחר בארה"ב, שלא על פי החוק האמריקאי, זאת לאחר שלרשויות התברר כי לא נרשמה כגרושה על פי החוק בבריטניה. 

הגבר ניסה בכל הדרכים לראות את ילדיו ולא עלה בידו. בצר לו איים שיפנה לבית הדין בהאג, זאת חרף המלצות חבריו שלא לעשות זאת, אך הרצון לראות את ילדיו גבר והוא החל בתהליך של פניה לבית הדין בהאג. 

במקביל, המשטרה בארה"ב זימנה לחקירה את גרושתו לאחר שנודע למשטרה שהיא נישאה כאמור בניגוד לחוק. לטענת חבריו של הגבר, האשה, מפחד להיעצר, סיפרה לחוקרים שבעלה לשעבר ביצע מעשים חמורים בילדיו. רשויות החוק בארה"ב פנו לרשויות בממלכה וכאמור, הגבר נעצר עד תום ההליכים. 

כאן החל הסיפור להסתבך עם התערבות הרבנים בסיפור. לדברי העסקן המטפל בנושא ששוחח עם "בחדרי חרדים", הרב אשר ווסטהיים, דיין ויו"ר "בד"ץ איגוד רבנים", פנה לגבר עוד קודם מעצרו והודיע לו חד משמעית כי עליו לעזוב את המקום. לדברי העסקן, הרב איים כי במידה והגבר יחזור לממלכה הוא ידאג שייעצר. אלא שהגבר החליט להשאר, אז גם התברר כי הרב ווסטהיים הוא זה שהמליץ לאישה לצאת לארה"ב. 

בשלב זה נכנס לתמונה הרב חיים הורוביץ, רב קהילת סאטמר במקום, שהחליט לסייע לגבר מאחר שהבין מחלק העסקנים שהגבר קורבן בסיפור. לדברי העסקנים, האישה שיקרה בעדותה בפני הרשויות בארה"ב ואף הסיתה את ילדיה נגד אביהם. 

בתחילת השבוע הגיעו שוטרים לעצור את הרב הורוביץ בביתו בחשד לשיבוש הליכי חקירה והטרדת עדים. הרב שימש באותה שעה כסנדק בברית שנערכה בביתו. השוטרים התחשבו ברב וחייבו אותו להגיע לתחנת המשטרה מיד עם סיום הברית. 

ואכן, לאחר סיום האירוע התייצב הרב הורוביץ בתחנת המשטרה יחד עם עורך דין בכיר. לאחר חקירה שארכה כשעתיים הוא שוחרר, לא לפני שהסלולרי שלו הוחרם והוא הוזהר שלא להתקרב לעדים ולא לשבש הליכי חקירה. 

במקביל, אחרי מסע לחצים של עסקנים בקהילה החליט הרב ווסטהיים להעיד לטובת הגבר בדיון שנערך השבוע. במהלך הימים הקרובים אמור חבר מושבעים להכריע בפרשה, כאשר במידה והגבר יימצא אשם הוא צפוי לעונש מאסר של לפחות עשר שנים.

No comments:

Post a Comment