Search This Blog

Monday, March 6, 2017

המשטרה לא עצרה את החשוד בפדופיליה - והוא ברח מהארץ

גבר החשוד שביצע עבירות מין בכמה קטינים בשכונת רמות בירושלים ברח מהארץ לאוקראינה. אף שלמשטרה הגיעו עדויות רבות בעניינו, ולמרות ראיות והקלטות שבהן הוא מודה במעשים חמורים, בחרה המשטרה שלא להוציא נגדו צו עיכוב יציאה מהארץ, והוא נמלט. במשטרה לא התייחסו לדברים, והסבירו כי הם אינם מתייחסים לנושא משום שהעניין בחקירה

נגד החשוד הוגשו בדיוק לפני חודש שלוש תלונות למשטרה. למרות זאת, תושבים בשכונת רמות דיווחו כי הבחינו בו מתפלל בבית הכנסת כשבוע לאחר הגשת התלונות, לפני שזומן לחקירה. כמה ימים אחר כך עלה בנתב"ג על טיסה לאומן שבאוקראינה. הוא השתמש בדרכונו שלו, ולא בדרכון מזויף.

יעקב סלע, אחד המתלוננים נגד החשוד, אמר ל-ynet כי הוא אינו מבין את התנהלות המשטרה: "אמרתי לחוקר שהוא עלול לברוח לחו"ל, והוא הסתכל עליי במבט של 'סמוך עליי, אני יודע את העבודה שלי'. כששאלתי אותו מה צריך לעשות כדי שיוציאו נגדו צו עיכוב מהארץ הוא ענה לי – 'אתה צריך ללכת לעבוד וללמוד להיות חוקר כמה שנים'".

החשוד, ששמו הפרטי שייע, מוכר בשכונת רמות בירושלים. יום לפני הגשת התלונה ופתיחת החקירה נגדו במשטרה פרסם ynet כתבה נרחבת עליו. בכתבה ההיא סיפר סלע כי שייע פגע מינית בו ובחבריו בילדותם. הם החליטו לעמת אותו עם הדברים, ובשיחה שהוקלטה הודה הפוגע בעוד ועוד עבירות מין שביצע בילדים.

אל תפנו למשטרה

סלע וגבר אחר, יוסי (שם בדוי), דרשו תשובות, ושייע נשבר. "אל תפנו למשטרה", הוא התחנן, ואז חשף הכול - כולל את העובדה שאחותו הקטנה של יוסי היא הילדה האחרונה שהוא פגע בה, ושזה קרה רק לפני חצי שנה. בהמשך השיחה התחנן שייע שהשניים לא יפנו למשטרה אלא לרב השכונה שלהם, מנחם מנדל פוקס. הוא הסביר שהוא יודע כבר על מעשיו ושהוא הזמין אותו בעבר לשיחות והזהיר אותו. ואולם, דווקא הרב מנחם מנדל פוקס הורה למתלוננים שלא להתלונן למשטרה

"הרגשתי שהשמיים נופלים עליי, נשברתי", סיפר יוסי. "היה לי ספק אם הוא ממשיך לפגוע, וגם חשבתי שהוא בעניין של בנים. לא דמיינתי שהוא פגע גם באחיות הקטנות שלי. אמרתי לעצמי בלב שיש לו מזל שהעימות בטלפון, כי אם היינו נפגשים לא הייתי שולט בעצמי".

יוסי סיים את השיחה והתקשר בהיסטריה לעדכן את אמו. היא ישנה והוא העיר אותה במחשבה שהעניין אינו סובל דיחוי, אך להפתעתו התברר לו שהיא כבר יודעת. "היא אמרה לי שאחותי בת ה-12 סיפרה לה איך הרים לה את החולצה, ואז היא שאלה את אחותי הקטנה יותר וגם היא סיפרה דברים דומים. אז אמא ניגשה לרב פוקס, הרב של ההורים שלי כבר שלושים שנה, אבל הרב הורה לה שלא לפנות למשטרה כי הוא 'מטפל בו'".

לאחר שנאספו כמה עדויות שלפיהן החשוד ביצע עבירות מין בכמה קטינים עימתה כתבת ynet אריאלה שטרנבך את הרב מנחם מנדל פוקס עם הדברים. הרב, מרבני העדה החרדית, משמש כרב קריית שומרי החומות בשכונת רמות בירושלים וידוע בקיצוניותו הרבה בכל הנוגע לענייני צניעות. בעבר דרש הפרדה מגדרית במרכולים השכונתיים ואף עודד נשים להתכסות בשאל. היא הציגה עצמה כאשתו של יעקב והוא אמר לה כי "הבעיה" של שייע פסקה משום שהוא התחתן: "אם הוא התחתן והוא כל כך מבסוט מהאישה שלו, אז נראה לי שאין מקום לחשש, ואם יש מקום לחשש אז אפשר לטפל בו. זה מה שאני חושב. אני דיברתי איתו לפני החתונה, אמרתי לך שהרגשתי עליו קצת ירידה".

גם הקלטות לא עזרו

המתלוננים סיפרו בין היתר כי החשוד היה נוהג להציע לילדים שהגיעו לבית הכנסת בשכונת רמות בירושלים להגיע למקלט סמוך כדי לקבל ממתקים, ושם היה מבצע בהם עבירות מין. למשטרה הגישו בין היתר הקלטות שבהן מודה החשוד בביצוע העבירות ואף בעבירות נוספות, אולם כאמור למרות זאת לא חלה התקדמות בחקירה. "אפילו כשהראיתי לו את החומרים וביקשתי להעביר לו את זה במייל - החוקר אמר שהוא לא יכול לקבל את זה ככה, ושאני צריך ללכת לצרוב לו את זה על דיסק"

עורכת הדין מעיין חיימוביץ המייצגת את סלע אמר היום ל-ynet: "הזדעזענו לגלות בעקבות פנייה מאמצעי התקשורת כי החשוד במעשי הפדופיליה נמלט מהארץ. על פניו מדובר במחדל מהחמורים והמזעזעים שנתקלתי בהם במסגרת עבודתי כסנגורית פלילית. לא יעלה על הדעת שאדם החשוד בעבירות מין מחרידות כל כך בקטינים יצליח לצאת מהארץ ולהימלט מאימת הדין. בשלב זה אנו בוחנים את כל האפשרויות החוקיות העומדות לרשותנו, לרבות פנייה לשר לביטחון פנים, למפכ"ל המשטרה ולשאר הגופים הרלוונטיים בארץ ובעולם. מיותר לציין כי מדובר ביום פקודה ובשעה שבה משטרת ישראל צריכה לעשות חשבון נפש ולנקוט צעדים משמעתיים ואחרים נגד הנוגעים בדבר".

במשטרה סירבו להתייחס לדברים בנימוק שמדובר בפרטים הנמצאים תחת חקירה.

אתמול נחשף ב-ynet כי בכיר בחסידות גור נמלט לחו"ל לאחר שקיבל מידע שלפיו חקירת המשטרה בפרשת האלימות בחסידות גור מובילה לחשד שהוא מעורב ושהוא אף דאג להעביר כספים לחשודים אחרים בפרשה כדי שיבצעו תקיפות אלימות. קודם לכן התברר כי אחד החשודים המרכזיים במשטרה, אלעזר ויגדרוביץ, הצליח להימלט מהארץ בקיץ אף שכבר הוגש כתב אישום בעניינו על חלק מהעבירות והוא היה במעצר בית. הוא יצא מהארץ בדרכון מזויף. במשטרה מסרו כי הוגשו תלונות וכי המקרה נמצא בחקירה.
.

No comments:

Post a Comment