Search This Blog

Wednesday, May 17, 2017

סרבן הגט של בת הנגיד נחשף כראש קרטל סמים ונלכד

סרבן גט שנתגלה כי הוא עבריין העומד בראש קרטל סמים בינלאומי, נלכד על ידי אגף העגונות של בתי הדין הרבניים, לאחר מצוד דרמטי. ל'בחדרי חרדים' נודע כי מדובר בבת נגיד חסידי ידוע מברוקלין. שני חבריו מצפת הסתבכו גם הם בפרשה, בחשד שסייעו לו להימלט. 

אמש (ג') סמוך לשקיעה, הוא העניק גט שליחות לאשתו המתגוררת בארצות הברית באמצעות אב בית הדין הרבני בתל אביב הרב שלמה שטסמן. 

סיפור המעשה: הגברת נ' החרדית, מתגוררת בארצות הברית כשהיא עגונה קרוב לשבע שנים. ניסיונותיה להשיג גט דרך בתי דין רבניים בחו"ל לא צלחו למרות שהיא השקיעה כספים רבים ומאמצים באמצעות עורכי דין מהשורה הראשונה. ג', בעלה, החל לרעות בשדות זרים ולעסוק בעסקים מפוקפקים בתחום הפלילי. 

בטרם נפרדו בני הזוג, כבר הייתה לבעל בת זוג חדשה, כשבשלב מאוחר יותר נולדו לו ממנה שני ילדים. לאחר שנואשה נ' מההליכים שנעשו בבתי המשפט ובבתי הדין בארצות הברית, וכאשר נודע לה כי בעלה נסע לבקר בישראל - פתחה האישה באמצעות בא כוחה תיק גירושין בבית הדין הרבני בתל אביב והוא נדון לפני הרכבו של אב בית הדין הדיין הרב שלמה שטסמן. 

הרב הטיל את משימת האיתור על אגף העגונות בראשות הרב אליהו מימון והתיק נכנס לפעילותו של אחד מהחוקרים הפרטיים הפועלים בשירות האגף. 

כבר בשלבים ראשונים של החקירה הסתבר כי האיש עומד בראש קרטל סמים בינלאומי המייבא ומוכר סמים בכל רחבי העולם, וזאת מעבר להיותו צרכן סמים בעצמו. בדיקת סביבת העסקים שלו הובילה לעשרות שמות של צרכני וסוחרי סמים שנמצאים עמו בקשר קבוע. 

לאחר פרק זמן של כעשרה ימים אותר האיש בעיירה בצפון ולאחר שהחוקרים הפרטיים אימתו את זהותו הוזמנה ניידת. המשטרה הגיעה למקום וראתה את האיש, אך הגבר חמק מהשוטרים, נמלט לאחד מחדרי המדרגות, ונכנס לאחת הדירות. לאחר סריקות נוספות ובדיקת הבניין עזבו השוטרים את המקום בידיים ריקות. 

מרגע זה ואילך החלו לפעול הרב מימון ואגף העגונות באמצעיים רבים ומגוונים על מנת לאתר את הבעל הנמלט כולל שימוש באמצעים אלקטרוניים, איסוף מודיעין, ומעצר חשודים בסיוע לבעל המעגן, כאשר נגד אחד מהם הוציא בית הדין צו מאסר ובעת מעצרו מצאה המשטרה ברשותו כמות גדולה של סם קשה. 

במהלך חקירתו של הסייען התברר שהוא שותף פעיל למעלליו של הבעל המעגן ואף מסייע לו בדרכים ישירות ועקיפות להימלט מהמעצר – כולל דרכון מזויף ואמצעים נוספים, שהוא הביא עמו מחו"ל, שהיו אמורים למלט אותו מחוץ לגבולות ישראל. מעצר הסייען נתן מודיעין רב לאגף העגונות וסייע להתקרב אל הבעל המעגן שאיתורו היה מורכב מאחר שמדובר בטיפוס לא נורמטיבי שחי חיי שטח וידוע כמתבודד בוואדיות הצפון. האיתור הפך להיות מורכב במיוחד, וזאת לאור העבודה שהבעל הבין שמשטרת ישראל בעקבותיו ונסע לחמוק מהחוק. 

לאחר סדרה ארוכה של פעילות שכללה גם מארבים, תצפיות ומעצרי גורמים נוספים נעצר לבסוף הבעל בשעת בוקר ובשל צרכים לוגיסטיים התקיים הדיון לפני האב"ד הרב שלמה שטסמן בבית הדין בירושלים, והחל אתמול באופן חריג בשעה 16:00 אחר הצהריים.  באמצעות מאמצים גדולים הביא הרב שטסמן את הצדדים לידי הסכמות ולאחר אין ספור משברים ופיצוץ הסיכומים הגיעו לבסוף הצדדים להסכם. דקות ספורות לפני השקיעה נמסר הגט מידי הבעל לידי שליח הקבלה סגן מנהל אגף העגונות הרב אשר ארנטרוי, שכן האישה שוהה בחו"ל. 

לאחר שבע שנים של סבל וניסיונות בלתי פוסקים להשיג את חירותה זכתה סוף סוף האישה בחיים חדשים כשהיא מצופת ברגשות אושר. האישה שיוצגה על ידי ארגון "יד לאישה"  הודתה בהתרגשות לרב שלמה שטסמן, לרב מימון ולצוות בית הדין וספרה כי כמעט נואשה כליל מהאפשרות שתזכה לפתוח בחיי זוגיות חדשים. 

הודות לשיתוף פעולה בין משטרת ישראל לבתי הדין הרבניים הסייען שנעצר על ידי בית הדין הועבר לידי משטרת ישראל ובית המשפט האריך את מעצרו להמשך הליכי החקירה. סרבן הגט עצמו עזב את ישראל זמן קצר לאחר מתן הגט. 

מנהל בתי הדין הרבניים הרב שמעון יעקבי בירך על הפעילות המוצלחת והמורכבת של אגף העגונות ואמר "אני קורא לסרבני הגט להסגיר את עצמכם ולהוציא לחופש לא רק את בנות זוגכם אלא גם אתכם ממש. בתי הדין פועלים ונמצאים בעקבות סרבני הגט בכל הערוצים האפשריים ועם מלוא המשאבים כדי להביא מקרים עגומים כאלו לסיומם. אני מודה למשטרת ישראל על שיתוף הפעולה".

No comments:

Post a Comment