Search This Blog

Thursday, May 25, 2017

העבריין שנעצר בחשד לרצח - אסי אבוטבול

העבריין אסי אבוטבול, המרצה 17 שנות מאסר בגין ניהול ארגון פשיעה, הוא זה שנעצר אתמול (רביעי) בחשד למעורבות ברצח עו"ד יורם חכם ב-2008 שתיק החקירה סביב מותו נפתח לאחרונה בפעם השנייה לאחר שהמשטרה קיבלה עדויות חדשות.
הבוקר הוארך מעצרו בשבועיים על ידי שופט השלום בראשון לציון עמית מיכלס. ככל הנראה, המידע שהוביל למעצר הגיע מאסיר אחר שהופגש עם אבוטבול והפליל אותו. הוא מואשם בקשירת קשר וגרימת מוות בכוונה.
עם כניסתו לאולם אמר אבוטבול: "המדינה בפשיטת רגל. גם העבריינים". הוא מכחיש את החשדות, אולם המעצר הוארך בהסכמה וסנגורו עו"ד אבי כהן ביקש לא להקשות עליו בתנאים משום שבכל מקרה מדובר באסיר.
עו"ד כהן מסר: "אסי אסיר. כפי שיצא בעבר דובר אמת - הוא ייצא גם כעת. הוא עבר בדיקת פוליגרף ויצא דובר אמת". כזכור, אבוטבול נעצר בעבר בתיק זה אך שוחרר לאחר מכן מחוסר ראיות.
בעקבות מעצרו, ושינוי הקטגוריה שלו מאסיר מורשע לחשוד, הוצאו מתאו של אבוטבול חפצים ומכשירים כגון טלוויזיה, רדיו, מכשיר פלייסטיישן ועוד. כמו כן נשללו ממנו ביקורים משפחתיים ושימוש בטלפון הציבורי.
בבית המשפט התקיים גם דיון בהארכת מעצרם של שני חשודים נוספים - גבר ואישה - שנעצרו אתמול בחשד למעורבות ברצח עורך הדין: מעצרו של הראשון, נחשון גוב, החשוד שהניח את מטען החבלה מתחת למכוניתו של עו"ד חכם, הוארך ב-11 ימים. השופט מיכלס קבע שיש חשד סביר הקושר אותו למיוחס לו. סנגורו עו"ד ליאור אשכנזי מסר בתגובה: "בכל פעם שעוצרים את אסי אבוטבול מרשי נעצר גם. הוא נחקר חמש פעמים סביב הפרשה. אין לו שום קשר. זו אותה הגברת ללא שינוי אדרת".
מעצרה של חשודה בת 63 הקשורה לכאורה לרצח הוארך גם כן ב-11 ימים. השופט מיכלס קבע לגביה כי "מסמכים החדשים מצטרפים למסמכים ישנים יותר. נוסף על כך לא ניתן להתעלם ממסמכים שהובאו בימים האחרונים. החשודה נעדרת עבר פלילי מכל שהוא. אין זו הפעם הראשונה שהיא נעצרת באותם חשדות". לדברי השופט, "המסמכים החדשים שנוספו לתיק מחזקים את הראיות נגד החשודה". סניגוריה טענו כי "אין לה עבר פלילי. היא כבר נחקרה בעבר והכחישה כל קשר". שמה נאסר לפרסום לעת עתה.
במקביל נמשכים ליד נתניה חיפושים אחר גופת העבריין משה הדס, שנעלם בתחילת העשור שעבר, ואבוטבול נאשם בחיסולו במסגרת בפרשה 512. המידע על מיקום קבורת הגופה, שלא נמצאה עד היום, התקבל במסגרת ההתפתחות בחקירת רצח חכם.
כזכור, עו"ד חכם חוסל בשנת 2008 באמצעות מטען חבלה שהוצמד למכוניתו, והתפוצץ ברחוב יגאל אלון בתל אביב. אתמול הודיעה המשטרה רשמית על חידוש החקירה, בעקבות מידע חדש שנמסר ליחידה לחקירות בינלאומיות.

No comments:

Post a Comment