Search This Blog

Friday, May 26, 2017

חשש במשפחת ישראלי שמבוקש במולדובה: "הוא ימות שם"

אזרח ישראלי, ליאוניד כץ, עצור במוסקבה מחודש אפריל ואמור להיות מוסגר למולדובה, שם מצפה לו עונש מאסר של 15 שנה לאחר שנשפט שלא בפניו על הלבנת הון. "אם הוא יוסגר למולדובה הוא ימות", אומרת בת הזוג שלו, דניאל כץ.

כץ בן ה-32, בעל אזרחות ישראלית, גדל בישראל, שירת בצבא ופה נולדו לו ולבת זוגו שני ילדים שהיום הם בני שמונה ושנתיים וחצי. בחודש אפריל הוא טס למוסקבה ושם נעצר לאחר שהיה מבוקש על ידי מולדובה. כעת הוא נמצא במעצר בית, כשבמקביל כל הזמן יש בקשות הסגרות מצד מולדובה, שעליהן מוגש ערעור.

לדברי בת הזוג, יש חשש שבקרוב הוא יוסגר, על אף שלא קיבלת הזדמנות להגן על עצמו. לטענתה, יש בידיה מסמך של האינטרפול שבדק את הנושא וקבע שאי בכלל ראיות להעמידו לדין במולדובה ומדובר בשחיתות שלטונית ומניעים פוליטיים."פנינו למי שאפשר. למשרד ראש הממשלה, למשרד החוץ ולשרת המשפטים, אף אחד לא עוזר. מדינת ישראל טובה בלעזור להביא גופות ישראלים מחו"ל, אבל לא אזרח חי", היא אומרת.

דניאל אומרת שהיא מודאגת מאוד מהאפשרות שבקרוב ליאוניד יוסגר למולדובה: "אם הוא יוסגר הוא ימות שם, יעלימו אותו ולא נראה אותו שוב לעולם. אני מתחננת שיעזרו לו לפני שיהיה מאוחר. כל יום יכולים להסגיר אותו וצריך לפעול מייד כדי שהוא לא יוסגר".

ממשרד החוץ נמסר בתגובה: "מטה משרד החוץ והשגרירות הישראלית במוסקבה נמצאים בקשר רציף עם ליאוניד כץ ובני משפחתו בארץ. אנו עוקבים מקרוב אחר ההתפתחויות בתיק וממתינים לתשובת השלטונות הרוסים על בקשותינו להבהרות".

No comments:

Post a Comment