Search This Blog

Thursday, May 25, 2017

צלם אוויר תובע 1.3 מיליון שקל מאל על: "העלתה לפייסבוק עשרות צילומים"

חברת אל על השתמשה בעמודיה, ברשתות החברתיות ברחבי העולם, בעשרות תצלומי אוויר של ישראל, של הצלם ישראל ברדוגו, תוך גניבת זכויות יוצרים, ללא אישור וללא תשלום – כך טוען ברדוגו, שהגיש תביעה בסכום של 1.3 מיליון שקל נגד החברה.
ברדוגו הוא צלם המפעיל מערך צילומי אוויר באמצעות צוות אוויר מיוחד. ברדוגו טוען כי חברת אל על לקחה מאתר האינטרנט שלו תמונות שלו לשימוש מסחרי בעמודי החברה ברשתות החברתיות אינסטגרם, פייסבוק וטוויטר. התמונות עלו בעמודי החברה בשפה הצרפתית, איטלקית ובדף של המותג "אפ".
עוד נטען, באמצעות עו"ד יגאל אורנשטיין ממשרד אבי וינרוט, כי על אף שברדוגו התרה בחברה, נלקחו תמונות נוספות שלו. למשל, נלקחה תמונתו של הזמר מרדכי בן דוד לתפריט מטוסי אל על, תמונות נוספות באפליקציית החברה ושילוב של תמונתו במגזין של החברה.
"יצירותיו של מר ברדוגו מוצעות למכירה לגורמים מסחריים בסכומים של עשרות אלפי שקלים (...) הנתבעת נהגה כמנהג בעלים בכל הנוגע ליצירות התובע", נטען בתביעה. בחלק מהמקרים טוען ברדוגו כי החברה "הוסיפה חטא על פשע והסירה את לוגו החברה", או העניקה קרדיט ליוצר אחר.
ברדוגו טוען כי נעשה שימוש ב-12 יצירות שלו עשרות פעמים, והן זכו לחשיפה של מאות אלפי עוקבים, וכי גם לאחר פניות רבות של התובע לא הסירה את המחדלים – אלא אף פירסמה יצירות נוספות של ברדוגו. ברדוגו כבר תבע בעבר כמה גופים שהשתמשו בתמונותיו ללא היתר, בהם ערוץ i24 news  - עמו ככל הנראה הגיע ברדוגו לפשרה חסויה.
מאל על נמסר בתגובה: "כתב התביעה התקבל באל על, החברה לומדת את פרטיו ותגיב בערכאות המקובלות".

No comments:

Post a Comment