Search This Blog

Sunday, May 21, 2017

מרכז חסידי ויז'ניץ נגד עזרה ואחווה


בימים האחרונים מתנהל מאבק סוער בין מוסדות מרכז חסידי ויז'ניץ לבין רשת החנויות 'עזרא ואחווה' השוכנת במתחם סמוך ברחוב שלמה המלך בבני ברק.
מתברר שהחסידות המתפתחת בשנים האחרונות בצעדי ענק רכשה בשנים האחרונות בחשאיות מוחלטת קרקעות הנמצאים בקרבת בית המדרש של החסידות זאת בכדי להקים עליהם ביום מן הימים מוסדות תורה וחסד או לחילופין בנייני מגורים שייאפשרו דירות מרווחות לחסידים המבקשים להתגורר בסמיכות לרבי ובד בבד יכניסו סכומי כסף לקופת המוסדות.
חנות הדגל של רשת עזרא ואחווה השוכנת בסמוך היתה במשך שנים רבות בשכירות אולם לאחרונה קנה את המקום יצחק דניאלצ'יק חסיד גור בעלי הרשת. במקביל הוא שיכן חלק מהסחורה במחסנים סמוכים שהקרקע עליהם הם שוכנים, שנויה במחלוקת.
במרכז חסידי ויז'ניץ רכשו לטענתם את השטחים הללו בשנים האחרונות ואת חלקם האחר קיבלו בהקצאה מעיריית בני ברק.
למרות זאת איפשרו העסקנים לדניאלצ'יק להחזיק שם את הסחורה כשבמקביל לכך ניהלו נגדו דיונים בבית הדין ולאחר מכן בבית משפט במטרה להוציאו בדרכי שלום.
לטענתם, אף התקיימה בוררות שבסיומה הוחלט כי המגרשים הללו שייכים למוסדות ועל בעלי הרשת לפנות את סחורתו משם.
בחורף הקרוב מתכננים ראשי החסידות להחל בעבודות בניית בית המדרש הגדול של החסידות במקומו של המבנה הקיים ולצורך כך ביקשו להכשיר את שטח המחלוקת על מנת לבנות בעתיד הקרוב על חלקו לפחות את בית המדרש הזמני ואת היכל הטישים שישמש את בני הקהילה בשנים הקרובות עד שבית המדרש החדש יושלם.
לדברי העסקנים, לאחר שפנו מספר פעמים לדניאלצ'יק שיזיז את הסחורה ויפנה את המחסנים הלה סירב בניגוד לסיכום המוקדם ולהליך הבוררות.
במהלך יום רביעי האחרון, בשעות הלילה, הגיעו מאות אברכי החסידות ובמבצע מזהיר פינו את כל הסחורה מהמחסנים וביצעו השתלטות (חוקית - לטענת ראשי המוסדות ובאישור בית משפט. י"כ) על השטח שהיה שנוי במחלוקת.
הבוקר (ראשון) הוציא דניאלצ'יק בתגובה אישור מבית המשפט במעמד צד אחד להחזיר לפחות חלק מהסחורה למחסנים ואכן בגיבוי מאבטחים עמלו עשרות פועלים על החזרת הסחורה והשתלטות מחדש על השטחים שהוצאו מחזקתו.
כך או כך הנידון המשפטי נמצא בעיצומו ולא מן הנמנע שבימים הקרובים יהיו עימותים נוספים בין הצדדים זאת על רקע טענת ראשי מרכז חסידי ויז'ניץ שהשטח שייך להם בלבד.
מטעם רשת 'עזרא ואחווה' נמסר כי עובדי הרשת הותקפו באלימות קשה על ידי עשרות גברתנים מהפזורה הבדואית, שהוזמנו למקום על ידי אנשי עסקים שעומדים במרכזה של עסקת נדל"ן לחסידות "ויז'ניץ מרכז". לטענת הרשת, אותם אנשי עסקים הטעו את הקונים כאילו ביכולתם למכור את שטח מחסן הרשת, שמעולם לא היה בבעלותם.
עוד נמסר כי עשרות אנשי אבטחה ובריונים מהפזורה הבדואית הגיעו לשטח המחסן ופינו באלימות והשליכו לרחוב את הסחורה כאשפה תוך גרימת נזקים במליונים. עובדות הרשת החרדיות שנזעקו להגן על הסחורה הוכו באלימות קשה, באירוע שתועד ממספר מצלמות אבטחה.
עוד נמסר מטעם הרשת כי ביום שישי ובעקבות פניית משרד עורכי דין 'להב-לביא', המייצגת את הרשת, הורה בית משפט השלום בתל אביב על השבת המצב לקדמותו באופן מיידי והחזרת הסחורה למחסנים, אולם ב"עזרה ואחווה" מבהירים כי לא מדובר בסוף פסוק וכבר עתה נערכים הכנות על ידי שמאים ויועצים משפטיים רלוונטיים להגשת תביעות מתאימות על הנזק האדיר לסחורה. במקביל, עובדות הרשת מתכוונות לתבוע באופן אישי את המכים שביזו את כבודן באלימות בשליחות אנשי הנדל"ן ותועדו כאמור, במצלמות אבטחה.

No comments:

Post a Comment