Search This Blog

Thursday, May 25, 2017

בית משפט בריטי צפוי לגזור דינו של סרבן גט חרדי

משה חרזי, חסיד סאטמר המתגורר בלונדון, צפוי להישלח בחודש הבא לכלא בגין עבירה של שבועת שקר, זאת לאחר שהודה בימים האחרונים בבית משפט בלונדון כי הונה שופט כשאמר שאינו יודע את מקום הימצאותה של אשתו או את טענתה שיש להם ילד משותף.
חרזי עשה זאת בכדי לקבל אישור לגירושין אזרחיים ולהינשא מחדש, זאת בזמן שהמשיך לעגן את אשתו, חרדית המתגוררת בישראל, ולסרב להעניק לה גט.
הוא הואשם ב"עקיפת החוק" בכך שהשיג גירושין אזרחיים, למרות שלא העניק לאשתו גט כדת משה וישראל. עורך דינו טען בבית המשפט כי חרזי סירב להעניק את הגט בעקבות דרישת אשתו לדמי מזונות - טענה שהוכחשה על ידי עורכי דינה - והוסיף כי חרזי מכחיש את עובדת היותו אבי הילד, זאת בזמן שבית המשפט האזרחי בלונדון קבע בשנת 2015 כי חרזי ידע על הילד ואף השתתף בברית המילה שלו.
בתגובה לטענותיו, אמרה השופטת רוזה דין כי "זה כמעט בלתי נמנע שתיק כזה יוביל לעונש מאסר. אם יתברר שהמטרה הייתה למנוע מאשתו לקבל גט, הדבר יהווה נסיבה מחמירה". גזר הדין עתיד להינתן בעוד חודש בדיוק. עד אז צפוי חרזי להחליט האם להעניק סוף סוף את הגט המיוחל ובכך להקל את גזר דינו.
יצויין כי, במקביל לכך שעיגן את אשתו במשך 16 שנים, חרזי נישא מחדש ונולדו לו חמישה ילדים, מאשתו החדשה. במהלך השנים הוחרם חרזי על ידי התאחדות קהילות החרדים בלונדון ('כדתיא') על רק הסירוב לתת גט וכן הוצא לו צו מאסר בישראל.
אחד הרבנים אשר מלווה את התיק מזה שנים, אומר ל"כיכר השבת": "מדובר במקרה חמור מאוד של עיגון. הטיעון של הבעל פשוט אינו עומד במבחן המציאות. בזמן שהוא המשיך בחייו בלונדון, נותרה אשתו, אישה חרדית המחוייבת להלכה, כאן בישראל, ללא האפשרות להמשיך בחייה. לכן בכוונתנו להיאבק עד אשר האישה תוכל לשוב לחיים נורמליים".

No comments:

Post a Comment