Search This Blog

Sunday, April 30, 2017

22 שנות מאסר לחרדי שהואשם בתקיפת ילדיו


המשפט שהכה גלים בקהילה החרדית במנצ'סטר בשנה האחרונה הגיעה לסיומו. האב ל-15 ילדים, הורשע בתקיפה והתעללות ונשפט ל-22 שנות מאסר.

כפי שפורסם ב'בחדרי חרדים', לפני כעשרה חודשים, נעצר אדם חרדי במנצ'סטר בחשד למעשים חמורים נגד ילדיו. עם התפוצצות הפרשה התברר כי מדובר באב ל-15 ילדים שהתגרש מרעייתו. לדברי עסקן ידוע בקהילה במנצ'סטר, שמטפל במקרה, גרושתו של החשוד נמלטה יחד עם כל ילדיה לארה"ב ולא אפשרה לבעלה לראות את ילדיו.

במהלך הזמן נישאה לאדם אחר בארה"ב, שלא על פי החוק האמריקאי, זאת לאחר שלרשויות התברר כי לא נרשמה כגרושה על פי החוק בבריטניה. הגבר ניסה בכל הדרכים לראות את ילדיו ולא עלה בידו. בצר לו איים שיפנה לבית הדין בהאג, זאת חרף המלצות חבריו שלא לעשות זאת, אך הרצון לראות את ילדיו גבר והוא החל בתהליך של פניה לבית הדין בהאג.

במקביל, המשטרה בארה"ב זימנה לחקירה את גרושתו לאחר שנודע למשטרה שהיא נישאה כאמור בניגוד לחוק. לטענת חבריו של הגבר, האשה, מפחד להיעצר, סיפרה לחוקרים שבעלה לשעבר ביצע מעשים חמורים בילדיו. רשויות החוק בארה"ב פנו לרשויות בממלכה וכאמור, הגבר נעצר עד תום ההליכים.

המשפט הפך לקרב בין רבנים בקהילה החרדית המקומית, חלקם תמכו באשה וחלקם בגבר, לאחר כעשרה חודשים של שמיעת עדויות, האיש הורשע, ונגזרו עליו 22 שנות מאסר.

על פי פרסומים של משטרת מנצ'סטר, כתב האישום כלל שישה סעיפים של תקיפה נגד ילדים מתחת לגיל 13, שלושה סעיפים של תקיפה, ושלושה סעיפים על אכזריות נגד קטינים, בכתב האישום נכתב, שהנאשם איים על ילדיו שלא יעזו להתלונן, ואמר לילדיו שאם יתלוננו אף אחד לא יאמין להם, וכי הקהילה תנדה אותם.

כאמור לאחר סאגה משפטית שטלטלה את הקהילה החרדית במנצ'סטר, כשבשלב מסוים אחד הרבנים שם נחקר במשטרה בחשד לשיבוש הליכי חקירה, הסאגה העצובה הגיעה לסיומה עם גזר הדין של 22 שנה שקיבל הנאשם.

No comments:

Post a Comment