Search This Blog

Wednesday, April 19, 2017

החשד: סחיטה באיומים והטרדה; "מעורבות ישירה של מנהלי הפלס"

בית המשפט האריך בשעה האחרונה (שלישי) בשמונה ימים את מעצרו של אחד החשודים המרכזיים מהעצורים בגל המעצרים שביצעה המשטרה בקרב בכירי עיתון הפלס - ראש מערך ההטרדות אברהם טריגר, המפעיל את 'קו המאבק' באמצעותו מטרידים אנשי 'הפלג הירושלמי' את ראשי החברות במשק ואת אנשי משרדי הפרסום. 

אברהם טריגר, אחד החשודים המרכזיים בפרשת הטרדות אנשי עיתון הפלס, נעצר הלילה בביתו. הוא חשוד בעבירות של סחיטה באיומים, הטרדה, שידול להטרדה והתחזות לבעל תעודה. נגדו תלוי ועומד כתב אישום על הטרדות בבית משפט בתל אביב. 

אברהם טריגר מובא להארכת מעצרו. צילום: אלי שלזינגר, בחדרי חרדים 

מחומר החקירה עולה כי הוא עומד בראש מערך שמפעיל סחיטה באיומים מערך סחיטה והטרדות כלפי בכירי המשק בישראל. עד כה נפתחו 22 תלונות בין השאר על ידי החברות אסם, קוקה קולה, שטראוס, עילית, טרה, תנובה ועוד. 

לטענת המשטרה, מדובר בהטרדות קשות, איומים קשים על כך שהם אינם מפרסמים בעיתון הפלס. החשוד משתמש בכלי על מנת להטריד גם משרדי פרסום באותה מטרה. במהלך החקירה עלה כי גם ראשי העיתון, המנכ"ל והעורך הראשי מעורבים בהטרדות תוך שהם מדריכים אותו. טריגר הודה שהוא מנהל את קו המאבק שם הוא קורא להטריד ולשבש את חייהם של המוטרדים. 

מדובר במערכת מתוכננת וממוקדת שמפעלי אלפי אנשים לאותה מטרה. יש גם מערך הפועל לאתר מספרי טלפון של מנהלי חברות על מנת שיוכלו להטריד. 

במהלך החקירה התברר כי טריגר השתמש במערכת גם כלפי עיתונאים חרדים שאינם כותבים לרוחו, הילך עליהם אימים באמצעות שליחיו, בהם בין היתר גם אשת עיתונאי שהוטרדה בשיחות בלתי פוסקות. 

טריגר אינו מכחיש את החדשות נגדו ואף מאשר אותם. יחד עם חשוד נוסף, טריגר, יחד עם שלושה נוספים, התקשרו לשר הביטחון ולסגנו על רקע גיוס חרדים. פרקליטו של טריגר, עו"ד ישראל קלין, טען כי לפני שנתיים נעצרו 32 אנשים על אותם חשדות, ובית המשפט שיחרר את כולם ואף סירב לסגור את הקו. 

בנוסף טען, כפי שפורסם הבוקר ב'בחדרי', כי צו המעצר הוצא כבר לפני כשבועיים אך המשטרה החליטה לבצע את המעצרים באישון לילה כאשר הם אינם מאפשרים לעצורים לחייג לבני משפחה שיקחו את ילדיהם אלא פיזרו אותם בבתי השכנים. 

מעבר לכך טען, בניגוד לדברי החוקר, כי טריגר אינו עובר על תנאי שחרורו בשום פנים ואופן. עורך הדין קבל על הודעת המשטרה "בזזתם עיתון בישראל, החרמתם מחשבים". 

לטענת החוקר הכל נעשה על פי צו בית משפט. "מדובר במעורבות ישירה של מנהלי העיתון במסכת ההטרדות" אמר החוקר. "מדובר בעבירות חמורות מאוד שאינן נשמעות אפילו במשפחות פשע". 

כאמור, השופט עמית מיכלס החליט בסופו של הדיון להאריך בשמונה ימים את מעצרו של טריגר החשוד בשורה של עבירות הטרדה מטעם עיתון הפלס תוך סחיטה באיומים. עם זאת, בכל הקשור להטרדת שר הביטחון קבע כי מדובר רק בתכנון שלא יצא לפועל. 

השופט הוסיף כי נשקפת לו מסוכנות שאין לדעת למה יובילו האיומים שהוא ביצע או אחרים בשליחותו. השופט לא קיבל את דברי פרקליטו על כך שמדובר במחאה לגיטימית. 

בשעות אלו מובאים העצורים הנוספים בפני בית המשפט, בין העצורים, גיורת מבני ברק החשודה בהטרדות ואף בסחיטה באיומים. כפי שדווח בשעות האחרונות ב'בחדרי חרדים', חוקרי מחלק ההונאה של משטרת ירושלים מבקשים מבית המשפט להאריך את מעצרם של 12 מתוך 28 העצורים, בשמונה ימים ומטה. 

במהלך סבב הדיונים הוארך מעצרו של שבתאי פיין, החשוד בשידור בקו המאבק, בהטרדה ואיומים בעצמו וגם שידול אחרים לעשות כך. השופט ציין כי חלקו קטן יותר מאחרים והאריך את מעצרו בשלושה ימים בלבד. 

כזכור, במהלך הלילה (שלישי), לאחר השעה 4:00, הגיעה משטרת ישראל לבתים בערים ירושלים, בני ברק, בית שמש, מודיעין עילית, ביתר עילית, אשדוד ועוד, על מנת לבצע את המעצרים. בין העצורים, כאמור, ראשי "הפלג הירושלמי" ובכירי עיתון "הפלס". לצד עורכי העיתון, נעצרו גם מפעילי קווים במערך "הפלג הירושלמי", אנשי עסקים ועסקנים בכירים המזוהים עם הקהילה, והקשורים באופן ישיר ועקיף למערך ההטרדות הטלפוני נגד מפרסמים וחברות. 

במהלך המעצרים, נערכו בחלק מהמקומות הפרות סדר וניסיון שיבוש המעצרים. בבני ברק נפצע שוטר במהלך הפרות הסדר. על פי הדיווחים במהלך הלילה, בפשיטה בשכונת נווה יעקב בירושלים, כוחות המשטרה החרימו מסמכים ומחשבים באחת הכתובות כאשר בחוץ גם כן נערכו עימותים עם כוחות המשטרה. 

כזכור, בימים אלה מתנהל הליך משפטי נגד אברהם טריגר על שידול להטרדות טלפוניות. החקירה המשטרתית נגדו החלה לאחר שמשרדי הפרסום וראשי החברות במשק התלוננו במשטרה. בינואר 2016 ביצעה המשטרה גל מעצרים דומה לזה שאירע הבוקר, ופשטה על משרדו של טריגר ועל בתי עשרות אברכים שפעלו במסגרת 'מוקד המאבק'.

No comments:

Post a Comment