Search This Blog

Thursday, April 20, 2017

פרקליטת החשודים באונס: "הצטלמה בחוטיני"; החוקר: "ועדיין - 'לא' זה לא"

המשטרה חושדת כי הצעירים החשודים כי אנסו בזה אחר זה נערה בת 17 בהרצליה, גרמו לה לצרוך  קוקאין במהלך האונס מבלי שהייתה מודעת לכך ובכוח. "מה שהם עשו לה מזכיר את 'התפוז המכני'", סיפר בזעזוע גורם במשטרה. "היא הגיעה למצב שהיא לא יודעת כמה גברים תקפו אותה, הייתה קשורה באזיקים ועיניה כוסו". בית משפט השלום בתל אביב האריך היום (חמישי) את מעצרם של השלושה בחמישה ימים, עד יום שלישי.
במשטרה מתקשים לדובב את הנערה, שמצבה הנפשי קשה מאוד בעקבות התקיפה. היא מטופלת בידי גורמי רווחה של עיריית הרצליה ואנשי בריאות הנפש ואף הוצמדה לה עובדת סוציאלית בביתה. לפי המשטרה, אתמול אחר הצהריים חלה הרעה במצבה של הנערה והיא פונתה באמבולנס לבית החולים. בינתיים בשל כך המשטרה נמנעה מלערוך עימותים בינה לבין החשודים, בני 22-20 מהרצליה ומדרום הארץ.
"בקו ההגנה שלהם החשודים טוענים שהאירוע התחיל בהסכמה. גם אם זה נכון, מה שנעשה בדירה לא יכול היה להתקיים בהסכמת הנערה. גם לא 10% מהמעשים", אמר גורם במשטרה. "אי אפשר לדמיין את רמת האכזריות של המעשים שהם ביצעו בנערה, ובוודאי אי אפשר להאמין שמישהו יסכים שיעשו בו מעשים כאלה".
שלושת החשודים הובאו בצהריים לבית המשפט בתל אביב והמשטרה  ביקשה להאריך בפעם השלישית את מעצרם. בדיון, אמר החוקר, רב-סמל בכיר יוני הירשהורן, כי "נאספו הרבה חומרי חקירה". לדבריו, "יש בתיק מזכר של בית החולים באשר למצב של הנערה. יש הרבה פעולות חקירה לבצע".
הסנגורית של חלק מהחשודים, טלי גוטליב, ניסתה לקשור בדיון בין התכנים שהעלתה הנערה לחשבון האינסטגרם שלה לבין האירוע. "היא יצאה עם בחורים בני 50, והעלתה תמונות שלה בחוטיני", אמרה. הירשהורן, מצדו, הבהיר: "כל בחורה יכולה לעלות כל מיני תכנים וזה מותר. אם זה מוסרי או לא - זה לא שייך לעניין. ברגע שאומרים 'לא' - אז לא".
גוטליב המשיכה ושאלה: "איך נתנו לה את הסם?". החוקר השיב: "לדבריה, היא איבדה את כושר ההתנגדות אחרי ששתתה משקה". הסנגורית תמהה: "היא לא הייתה מסוגלת לומר 'לא'?", החוקר ענה: "היא אמרה שהיא זעקה, אבל זה לא עזר לה". לדבריו, "שניים מהחשודים הסתתרו בתוך הבית ורק כשהנערה הייתה במיטה הם יצאו ממקום המסתור".

"התיק מתבהר לחומרה לרעת החשודים"

הסנגורית טענה בדיון כי ישנה הקלטת ווטסאפ שבה היא לכאורה נשמעת אומרת לגבר אחר, שאינו אחד מהשלושה, "בוא תעשה אותי", בעודה גונחת. לטענה זו השיב החוקר כי הגניחות שנשמעות בהקלטה היו גניחות של כאב. לאחר מכן הסביר החוקר כי הודעות אלו נשלחו כשהייתה במצב שאינה יכולה להתנגד עוד.
בשלב זה, אמרה השופטת כי "התיק מתבהר והוא מתבהר לחומרה לרעת החשודים". השופטת חיותה כוחן הסבירה כי מאז שהוארך מעצרם נוסף חומר חקירה שיש בו כדי לחזק את החשד נגד החשודים. "הונח בפניי חומר שיש בו תכנון מוקדם ועל כך שהחשודים היו מודעים למעשיהם", אמרה והאריכה את מעצרם בחמישה ימים.
הנערה סירבה בתחילה להתלונן, אך הסכימה לספר לחוקרי המשטרה על המקרה לאחר שחברתה עדכנה את המשטרה על האירוע. כל שלושת החשודים טוענים כי היחסים היו בהסכמה.

No comments:

Post a Comment