Search This Blog

Sunday, April 30, 2017

אסון בקהילה החרדית: ילד בן 3 בלע חול בגן ונחנק למוות


ילד בן 3 ששיחק בצהריים (ראשון) בגן הילדים בקריה החרדית שבקרית גת, בלע חול רב ונחנק. הוא פונה במצב אנוש לבית החולים אך שם נקבע מותו.

הילד, בן למשפחה של חסידי בעלזא המתגוררת בעיר, פונה לבית החולים ברזילי באשקלון תוך כדי החייאה, אך ללא הועיל.
בתום חקירת 4 מהאחראיות במקום, הגננות ומנהלת המקום. בתום החקירה שוחררו כולן למעצר בית בתנאים מגבילים למשך חמישה ימים.

מבית החולים נמסר: "למרכז הרפואי ברזילי הובא ילד בן 3 לאחר שנמצא ללא נשימה בגן הילדים שלו. מד"א ביצעו נסינות החייאה ולצערנו מאמצי ההחייאה לא צלחו ובבית החולים נקבע מותו".

חיים מצליח חובש רפואת חירום איחוד הצלה סיפר: "קיבלתי טלפון מהגננת כי אחד הילדים ששיחק בארגז חול אינו חש בטוב וסיפר כי חול נכנס לפיו. כשהגעתי למקום כאיש רפואה ראשון תוך כדי הזעקת כוחות רפואה נוספים וניידת טיפול נמרץ דרך מוקד 1221 של איחוד הצלה הילד איבד את ההכרה והתמוטט. ביצעתי בו פעולות החייאה מתקדמות בסיוע מתנדבים נוספים מיחידת האופנועים של איחוד הצלה".

מדוברות מד"א נמסר: "בשעה 13:56 נמסר למד"א מרחב לכיש על ילד שנחנק (ככל הנראה מחול שנכנס לפיו במהלך משחק) בקרית גת. חובשים ופאראמדיקים של מד"א מעניקים טיפול רפואי ומפנים לבי"ח ברזילי ילד כבן 3 במצב אנוש תוך כדי פעולות החייאה", כאמור, בבית החולים נקבע מותו.

בהודעת משטרת ישראל נכתב: "חוקרי המשטרה עמלים כעת בחקירת נסיבות מותו של ילד כבן 3 שנים היום בשעות הצהריים בגן שברחוב בית יוסף בעיר קריית גת. לקראת השעה 15:00 התקבל דיווח במוקד המשטרה על האירוע ולמקום הוזעקו ניידות המשטרה".

"מבירור ראשוני עולה כי הילד, וילדים נוספים, שהו בחצר הגן ובשלב מסוים הבחינה העוזרת כי הילד ניגש בסיוע ילדים נוספים אליה כשפניו מלאות בחול. לדבריה, היא הכניסה את הילד אל תוך הגן ובסיוע עובדת נוספת החלו לשטוף את פניו ופיו של הילד, אך זה איבד הכרתו. צוות מד"א שהוזעק למקום פינה את הילד במצב קשה מאוד תוך פעולות החייאה לבית החולים ובהמשך נמסר כי מאמצי ההחייאה לא צלחו. חוקרי המשטרה שהגיעו אף הם לגן החלו בחקירת נסיבות המקרה תוך גביית עדויות".

"חוקרי משטרת ישראל עכבו לחקירה את צוות העובדות במקום (4 מטפלות ומנהלת המקום) ואלה מסרו את גרסתן לאירוע. בסיום חקירתן הראשונית הן שוחררו בתנאים מגבילים למעצר בית מלא למשך חמישה ימים. חקירת המקרה נמשכת", נמסר מהמשטרה.

הפאראמדיקים של מד"א אייל מור יוסף וקרן סלבודניק שטיפלו בילד סיפרו: "כשהגענו למקום ראינו פעוט כבן 3 מחוסר הכרה, ללא דופק וללא נשימה לאחר שנחנק מחול. הענקנו לו טיפול רפואי וביצענו בו פעולות החייאה מתקדמות תוך כדי שאנחנו מוציאים לו חול מהפה והוא פונה במצב אנוש תוך כדי המשך פעולות החייאה לבי"ח".

בהודעה שפרסמו בני החסידות אליה משתייכת משפחת הרבסט: "בלב קרוע ומורתח, בצער רב וביגון קודר אנו מודיעים על פטירתו של הילד, בן יבלחט"א מחשובי אברכי אנ"ש בקרית גת, לאחר שנחנק היום בחצר הגינה כששיחק בחול".

"לאחר ניסיונות החייאה שביצעו בו כוחות ההצלה, הוא נפטר בבית החולים לדאבון לב, והוא בן 3 בפטירתו. מועד הלווייתו ככל הנראה היום בסביבות השעה 19:00 בבית הלוויות באשדוד, שם ייטמן בחלקת 'קהל מחזיקי הדת'. שנשמע ונתבשר בשורות טובות".

יצויין, כי מועד ההלוויה המתוכנן תלוי בשעת סיום הבדיקה החיצונית הנערכת בשעה זו לגופת התינוק במכון לרפואה משפטית באבו כביר.

No comments:

Post a Comment