Search This Blog

Wednesday, April 26, 2017

בכירי הפלס והפלג חוזרים למעצר


"פרשת ההטרדות" • דרמת ענק בבית משפט העליון: לאחר שהיה נראה כי בכירי הפלס והפלג הירושלמי, החשודים בסחיטה באיומים והטרדות, כבר בדרכם הביתה ממעצר, ולאחר שכבר חגגו את שחרורם, בית המשפט העליון, בהחלטה דרמתית וחריגה, הורה להחזירם למעצר.

השופטת דפנה ברק-ארז, קיבלה את ערר המשטרה והחזירה את עורך העיתון נתי גרוסמן, המנכ"ל שמוליק אלישיב, אברהם טריגר וחיים יברוב, למעצר מלא עד ליום שישי, ורק אז ישוחררו הארבעה למעצר בית.

ל"בחדרי חרדים" נודע כי ככל הנראה בתוך זמן זה תגיש המשטרה הצהרת תובע לקראת כתבי אישום בפרשה נגד החשודים

כזכור, כפי שדווח הבוקר ב'בחדרי חרדים', בית משפט המחוזי בלוד החליט להפוך את החלטת השופט מביהמ"ש השלום בראשון לציון, ושיחרר למעצר בית את ארבעת עצורי הפלס - הפלג הירושלמי, עורך העיתון נתי גרוסמן, המנכ"ל שמוליק אלישיב, מנהל מערך ההטרדות אברהם טריגר ועוזרו חיים יברוב.

חוקרי מחלק ההונאה של משטרת ירושלים ביקשו מבית המשפט לעכב את ביצוע ההחלטה על מנת שיוכלו להגיש ערר לבית משפט העליון כאשר החשודים עדיין נתונים במעצר, אולם השופט לא נעתר לכך והארבעה שוחררו למעצר בית עד ליום שלישי הבא.

כאמור, מדובר בדרמה של ממש, זאת לאחר שהמשטרה לא ויתרה, עתרה לבית המשפט העליון וכנגד כל התחזיות הצליחה להחזיר את החשודים למעצר.

מדובר בהחלטה מפתיעה וחריגה של בית משפט העליון, היות ובדרך כלל אדם שכבר שוחרר לביתו כמעט ואינו מוחזר לתנאי מעצר מלאים. מעבר לכך, בדרך כלל משטרת ישראל אינה עותרת לבית משפט עליון, לאחר שביהמ"ש מחוזי דוחה את הערר, אלא במקרים קיצוניים. בהחלט נראה כי במשטרה החליטו בפרשה הזו "להוריד את הכפפות" ולהילחם עד הסוף.

פרקליטו של נתי גרוסמן, עו"ד יאיר גולן, אמר ל'בחדרי חרדים' בתגובה להחלטת העליון כי "ככל הנראה המשטרה הביאה ראיות חדשות בדו"ח הסודי שהגישה לשופטת". המשטרה ביקשה בדיון להאריך את מעצר החשודים, אך לדבריו, "מדברי השופטת מסתמן כי המשטרה לא תוכל לבקש בהמשך, מעצר עד תום ההליכים", כפי שהצהירו בשבוע שעבר, כפי שנחשף ב'בחדרי'.

מה אתה אומר על עצם בקשת המשטרה להאריך שוב את מעצרם, לאחר החלטת המחוזי? "זה מראה על החלטה מאוד לוחמנית וחסרת פשרות של המשטרה" אמר גולן.

No comments:

Post a Comment