Search This Blog

Wednesday, April 19, 2017

'המשגיח התוקף'; הנפגעות מגיבות: המעשים המזוויעים לא יכופרו

לאחר הפרסום ב'בחדרי חרדים' על הסדר הטיעון שנחתם עם 'המשגיח התוקף', שהורשע במעשים חמורים ואכזריים בקרובות משפחתו, הערב (רביעי) מגיעה תגובת קורבנותיו. 

בשיחה עם "בחדרי חרדים" אמרה פרקליטתן של הנפגעות, עו"ד בתיה כהנא-דרור, כי "כעורכת הדין של המתלוננות, בשיתוף עו"ד פרופ אביעד הכהן, אני יכולה לומר שגם מאסר עולם וקנס של מיליון שקלים לא יכפרו על המעשים המזוויעים שעשה האיש". 

לדבריה, "מדובר באחת מפרשיות ההתעללות והניצול הקשות ביותר ובכלל זה כלפי קטינות". 

"רק העבירות בהן הודה הנאשם היום מדברות בעד עצמן" אמרה כהנא-דרור והוסיפה, "מצד שני היה חשוב להגן על המתלוננות ולחסוך להן את הסבל הכרוך בניהול משפט". 

"עם זאת, אי אפשר שלא להתפעל מנחישותן ואומץ ליבן של הנפגעות לחשוף את הפרשה הקשה ולהתלונן, גם במחיר פגיעה אישית, וזאת במטרה לעצור פגיעות נוספות בנשים וילדות". 

כאמור, מוקדם יותר היום פורסם לראשונה ב"בחדרי חרדים" כי "המשגיח התוקף" חתם על הסדר טיעון לפיו, הפרקליטות תדרוש מקסימום 18 שנות מאסר ומנגד, פרקליטיו של המשגיח יוכלו לבקש כל עונש אחר. 

"הרשעת הנאשם במעשים המיוחסים לו מהווה מסר חשוב כי כל עבריין, ללא קשר למעמדו ולקשריו, עשוי לבוא על עונשו וחשוב שכל אישה וילדה שנפגעת תזכור שהיא לא אשמה בכך ולא תתבייש להתלונן ולחשוף עד להבאת העבריין לדין" אמרה פרקליטת הקורבנות ל"בחדרי חרדים". 

עורכת הדין ציינה כי "הצלחת המהלך גם נזקפת לעובדה שלמרות מעמדו הרבני החשוב של הנאשם נמצאו הרבנים והפוסקים בקהילה החרדית שלא היססו להוקיע את האיש ולתמוך במתלוננות, כולל עידודן לערב את רשויות החוק. אנו מקווים שתקדים זה יעודד קרבנות נוספים במגזר החרדי לפנות לרשויות במקרים דומים".

כאמור, היום נחתם הסדר טיעון בפרשה במסגרתו הוגש כתב אישום מתוקן ומרוכך, בו הודה המשגיח והורשע. על פי הסדר הטיעון, כך נודע ל'בחדרי חרדים', הפרקליטות תוכל לטעון ולדרוש במקסימום 18 שנות מאסר, כאשר פרקליטיו של המשגיח לא יוגבלו במספר שנות המאסר אותן יוכלו לבקש מבית המשפט. יצויין כי העונש המקסימלי הוא 25 שנות מאסר. 

ל'בחדרי חרדים' נודע כי במסגרת ההסדר, ישלם המשגיח הנאשם פיצויים למתלוננות; 80,000 ש"ח למתלוננת א', 60,000 ש"ח למתלוננת ב', ו-5,000 ש"ח למתלוננת ג'. 

בעוד כשלושה חודשים, בשלהי חודש תמוז, יתקיים דיון טיעונים לעונש בבית המשפט. חשוב לציין, כי לולא היה מגיע להסדר טיעון, קרובות משפחתו היו צריכות להופיע בבית המשפט בנוכחותו של המשגיח ולהעיד על המעשים החמורים שבהן הודה שביצע, הליך קשה מאוד נפשית. 

פרקליטיו של המשגיח, עו"ד יהודה פריד וטל גבאי, מסרו מוקדם יותר היום בתגובה ל'בחדרי חרדים' כי "מרשינו החליט לקחת אחריות על מעשיו, על מנת למנוע סבל של המתלוננות ולמנוע חילול שם שמים. בנוסף, כחלק ממרכיבי חרטתו ולקיחת האחריות, גם ישלם פיצוי גבוה למתלוננות על דעתו ומרצונו החופשי". 

עוד הוסיפו: "אנחנו מקווים כי בית המשפט יתחשב בכל המרכבים לעיל ויפעל עמו לפנים משורת הדין ובמידת הרחמים, כפי שהוא עצמו החליט מרצונו לסיים את ההליך כאשר הוא רואה לנגד עניו את טובת הנפגעות ולא את טובתו האישית".

No comments:

Post a Comment