Search This Blog

Sunday, April 9, 2017

חיילים אנסו חיילת בשייטת 13

כתב אישום חמור הוגש היום (א') לבית הדין הצבאי בחיפה, נגד שני חיילים המשרתים בתפקידי מנהלה ביחידת שייטת 13. כתב האישום מייחס לשניים, סמ״ר שי שלום רפאילוב וסמל דוד סוויסה, שורה של עבירות מין חמורות, בהן אונס וניסיון למעשה סדום בצוותא אותם ביצעו בחיילת בבסיס צבאי. 

על פי עמדת התביעה הצבאית, אחרי שהשניים שתו אלכוהול יחד עם החיילת, הם ביצעו בה את המעשים החמורים, בלילה שבין ה-27 ל-28 במרץ 2017, כאשר שני החיילים טוענים כי המעשים עימה בוצעו בהסכמה, ואף ביוזמת החיילת. לעומת זאת, בפרקליטות הצבאית טוענים בניגוד לעמדת השניים, כי העבירות בוצעו חרף התנגדותה הברורה של החיילת, וכי מרבית העבירות בוצעו על ידי שני החיילים יחד. 

כתב האישום מגולל מסכת קשה של ניסיון למעשה סדום בחיילת, בעילה שלא בהסכמה, תוך שהשניים חברו יחד עד שהגיעו לפורקן מיני וגרמו לה לחבלות בגופה. ראשית הפרשה בסוף החודש שעבר, אז נפתחה חקירת מצ״ח בפרשה. החיילים, נהגי מנהלה, עצורים מ- 29 במרץ והבוקר, בניגוד לבקשת התביעה הצבאית, הוארך מעצרם עד ל- 18 באפריל, ולא עד תום ההליכים. 

לדברי מקורות הבקיאים בחקירה, שני החיילים היו באימון עם היחידה בבסיס אחר ולא בבסיס השייטת והזמינו בלילה חיילת אל הרכב בו נהגו (סוואנה). מדובר בחיילת מיחידה אחרת, שלא הכירה את החיילים היכרות מוקדמת. "ברכב מתחילה מסכת מזעזעת של עבירות מין, והכל תוך כדי שהחיילת מביעה חד משמעית שהיא לא בעניין". לדברי אותם מקורות אמרה החיילת: "אני לא רוצה ומה פתאום", וכן המשיכה במהלך כל האירוע להגיד "לא, לא", לדבריה אין שום הסכמה במהלך האירוע למעשים. 

האירוע הקשה נגמר בשתיים בלילה, והחיילת התחילה מיד בבוקר לספר לחברות ולמפקדים את מה שעבר עליה בלילה. אחר הצהריים היא הגישה תלונה מסודרת והגיעה לחקירה במצ"ח כדי לתת עדות. יום למחרת החיילים נעצרו והודו ביחסי מין, כשהם המשיכו לטעון שהיא הסכימה. "הגרסה שלה מאוד עקבית ומאוד סדורה", הוסיפו הגורמים. "בייחוד שהיא מתארת את הדברים מיד אחרי האירוע בשיחות עם חברות ומפקדים ואחרי כן גם בחקירה". 

על פי התביעה הצבאית, מדובר באירועים שהתרחשו ברכב צבאי מחוץ לבסיס השייטת, כשיום לאחר ביצוע המעשים נגד החיילת לכאורה היא הגישה תלונה למשטרה הצבאית, וזו פתחה בחקירה ועצרה את השניים כאמור עד הגשת כתב האישום היום. בין המתלוננת והנחקרים נערכו עימותים, ובתביעה סבורים כי אלו מחזקים את גרסת החיילת. 

לפני כחודשיים בית הדין הצבאי של חיל האוויר טיפל בפרשה דומה, שנודעה בכינויה "האונס בחצרים", וגזר על  חיילים בבסיס חצרים, טוראי דין טויל 11 שנות מאסר ועל רב"ט עקביה ישראלי 6 שנות מאסר. השניים הורשעו בחודש יולי בביצוע עבירות חמורות של אינוס, מעשה סדום, מעשים מגונים ועבירות נוספות בחיילת ששירתה עמם בבסיס.   

הפרשה נחשפה לפני כשנה וחצי. טוויל וישראלי אנסו בזה אחר זה חיילת בבסיס. לפי כתב האישום, בזמן שהשניים ביצעו את זממם במתלוננת חבריהם הסתכלו עליהם ואף צילמו את המתרחש, תוך כדי שהמתלוננת מתנגדת ובוכה. לאחר האירוע מחקו החיילים את הסרטון ממכשיר הטלפון. במהלך חקירתם הודו השניים כי קיימו יחסי מין עם החיילת, אולם טענו כי אלו בוצעו ללא התנגדותה. עורך דינה של החיילת, ניר ליסטר, טען במהלך החקירה כי מדובר בגרסה שקרית. 

No comments:

Post a Comment