Search This Blog

Sunday, April 9, 2017

לאחר שנה וחצי באוקראינה: פנחס וחני ווילר חזרו לישראל

בשעה האחרונה (ראשון) נחתו בישראל, בטיסה מאוקראינה, בני הזוג פנחס וחני ווילר לאחר מסכת ייסורים והתנכלויות כאשר כעת יצאו לחירות ושבו לביתם בישראל.

הפרשה החלה כאשר חני ברנסדורפר ובעלה סבלו מקשיים בזוגיות והגיעו לטיפול אצל היועץ הזוגי פנחס ווילר שהיה מקובל על רבני הקהילה בחסידות גור לה משתייכים בני המשפחות.

בשלב מסויים עלו הנישואין על סרטון כשבמקביל לכך גם היועץ פנחס ווילר התגרש וכעבור זמן מה נישא למטופלת חני ברנסדורפר.

במשפחתה של חני ובקהילה החסידית סירבו לקבל את הנישואין החדשים וביקשו להרחיק את האם מתשעת ילדיה.

על פי כתב האישום נשלח קצין המבצעים של הקהילה אלעזר ויגדרוביץ יחד עם עוד שני פעילים לאיים על פנחס וילר בזמן שהותו בשוויץ שישכנע את רעייתו לוותר על הקשר עם ילדיהם.
בהמשך אף נסעו בני הזוג לחפש עבודה בקהילתו של הרב ג'אן באוקראינה זאת ביוזמת עסקני החסידות.
לאחר שבני הזוג סירבו להצעת העבודה, ביקשו השניים לשוב לישראל אלא שלתדהמתם הם נעצרו במעבר הגבול לאחר שאלמונים הטמינו להם, כך לפי החשד, במזוודותיהם סמים מסוג חשיש.
השלטונות באוקראינה שהיו בטוחים כי לכדו בלדרים מקצועיים ופיצחו רשת סמים עניפה הושיבו אותם במעצר זאת למרות שהשניים טענו לחפותם המליאה.
ההתפתחות אירעה לאחר שהעסקן אלעזר ויגדרוביץ ניסה להפליל את עסקני הוועד לטוהר המחנה לצד ידיד אישי של ווילר אולם לאחר חקירה מאומצת התגלה כי מדובר בעדות שקר וכי ככל הנראה ועל פי החשד הוא עצמו עמד מאחורי הטמנת הסמים זאת דרך שליחיו במדינה במטרה לנסות להפליל את בני הזוג.
עורכי דינם של בני הזוג פעלו במהלך החודש האחרון רבות על מנת לשכנע את מערכת אכיפת החוק באוקראינה כי בני הזוג אכן חפים מפשע ולאחרונה השתכנעו שם והורו על שיחרורם המלא, זאת בין היתר לאור כתבי האישום שהוגשו בישראל.
ל"כיכר השבת" נודע, כי עו"ד מרדכי ציבין ייצג את הזוג בצורה אינטנסיבית, ולשם כך נאלץ לבקר בקייב באוקראינה מספר פעמים רב.
בנמל התעופה בן גוריון המתין להם עו"ד שלמה אסרף שמספר ל"כיכר השבת": "עם התקדמות החגיגה והגשת כתבי האישום בארץ, התברר גם לשלטונות האוקראינים כי בני הזוג חפים מפשע ונפלו קורבן לעלילה מרושעת. לא נותר אלא לאחל להם לחזור למשפחתם וילדיהם. זו תחושה נפלאה בשבילם לשוב לארץ לאחר 16 חודשים קשים. זהו חג חירות אמיתי בשבילם"

No comments:

Post a Comment