Search This Blog

Sunday, April 9, 2017

"בגלל הטכנולוגיה - יש התרופפות בגילוח שיער האישה"

סערת "השומרים קארטלעך", אותם קלפי משחק בהם מופיעים מסרים חריפים נגד מחזיקי סמארטפונים, המיועדים עבור ילדים, ש"כבשו" את תלמידי הת"תים בישראל ובעיקר בארה"ב ובאירופה ממשיכה לגרום לסערה ולחילוקי דעות ביהדות החרדית.
יוזמי משחק הקלפים סבורים כי תועלתם רבה שכן מגיל צעיר מתחנך הילד להתנגד נחרצות לכל פגעי הטכנולוגיה ולהישמר מהם.
אחרים, בהם רבנים, עסקנים ואישי חינוך, גם כאלו המתנגדים לשימוש בסמארטפונים ללא צורך וללא אישור, טוענים כי הקלפים חושפים את הילדים לתופעה הבעייתית וכי הנזק בהם עולה על התועלת.
"הקלפים הללו בהם מצוייר מחזיק האייפון כשטן או כמלאך המוות גורמים לתופעה אנטי חינוכית בה הצעירים מחנכים את המבוגרים ויוצרים דימוי שלילי גם למי שמחזיק סמארטפון כשר באישור", אומרים המחנכים.
הגה"צ רבי מנחם מנדל טייטלבוים, בנו של הרבי מסאטמר ואב"ד הקהילה בוילאמסבורג התייחס בדרשת שבת הגדול לבעייתיות שבמשחק הקלפים הזה.
רב הקהילה דיבר על כך שיש להיזהר מלהחזיק סמארטפון ללא אישור של רב מוסמך וגם מי שנצרך לו לפרנסתו עליו להיזהר שלא לחשוף את ילדיו לתכנים הללו ולהוציא את ראשם מהלימודים. "יש אברכים רבים שהתקררו בעניני הדת וברוחניות ובעיקר במערכה נגד הציונות בשל השימוש בכלים הללו", אמר.
רב הקהילה גם האשים את השימוש בכלי הטכנולוגיה בכך שחלה התרופפות בנושא העקרוני בחצר סאטמר של - ביי-האר - גילוח השיער לאשה לאחר נישואיה. "בגלל כל הדברים הללו והרשתות החברתיות אנשים מקלים יותר ויש הידרדרות בנושא החשוב הזה", עורר בן הרבי.
בשלב זה עבר בן האדמו"ר לתקוף את יוזמי "השומרים קארטלעך" ואמר כי "צריך לדעת שאין דבר כזה להוציא מסרים חינוכיים לילדים ללא פיקוח תורני. צריך על כל כרטיס ועל כל מסר חריף שכזה היתר מיוחד מרב".
יצויין כי לדברי גורמים בחצר, בן הרבי לא תקף את עצם חלוקת הכרטיסים אלא רמז לעובדה כי חלק מהכרטיסים חצו את הקו האדום והמסרים בהם לא אושרו על ידי הרבנים.
גם בפורים ההצגה בסאטמר כללה מסרים מהכרטיסים הללו ואין בחצר התנגדות עקרונית לכך אלא רק למסרים שהפכו להיות חריפים ובוטים מידי ללא אישור.


No comments:

Post a Comment