Search This Blog

Saturday, April 22, 2017

פרשת ה'מציצה בפה'; מבוי סתום בחקירה: החרדים לא מסגירים מוהלים

התפתחות מפתיעה בחקירת המוהלים בניו יורק: מחלקת הבריאות של ניו יורק הודיעה כי היא אינה מסוגלת להשלים את החקירה, בנוגע למוהלים שהדביקו תינוקות במחלת ההרפס. 

לטענת מחלקת הבריאות "משפחות התינוקות לא מוכנות למסור את שמם של המוהלים, החשודים שהדביקו את התינוקות בהרפס בזמן שקיימו "מציצה בפה" מיד לאחר הברית, כך דיווח האתר JTA. 

"למרבה הצער חלק מאנשי הקהילה היהודית מסרבים לשתף פעולה בחקירה" אמר דובר מחלקת הבריאות, כריסטופר מילר לתקשורת ביום שלישי האחרון, "זוהי קהילה מאוד סגורה" הוסיף. 

על פי הדיווח, מתוך שש משפחות בוויליאמסבורג שבברוקלין, שילדיהם נדבקו בהרפס, ככל הנראה על ידי המוהל, רק שניים מתוכם מסרו את שמות המוהלים.

בחודש הקודם המוהלים הוזהרו על ידי מחלקת הבריאות להפסיק לקיים במהלך הברית "מציצה בפה". על פי עמדת מחלקת הבריאות, הרפס בתינוק שרק נולד, עלול לגרום לזיהום שיוביל לנזק מוחי ולמוות. 

הרב דוד נידרמן, ראש הארגונים היהודיים המאוחדים בוויליאמסבורג ובצפון ברוקלין, אמר שהקהילה "משתפת פעולה באופן מלא עם החקירה". 

אדם נוסף שהתראיין לאתר JTA, ביקש להשאר בעילום שם, סיפר "שהקהילה ספקנית מאד שהטענות הם רק נגד שני המוהלים, וכי הוא מאמין שמועצת העיר רוצה להפוך את כל "מציצה בפה" ללא חוקי. 

"בגלל זה אנחנו לא מוכנים למסור את שמות המוהלים, כי אנחנו יודעים שהעיר עומדת לאסור את המצווה, בלי לתת להם הליך הוגן. מאחר ואין הוכחה שהמוהלים הם אלו שגרמו נזק לתינוקות". 

נציב הבריאות של העיר, ד"ר מרי טראביס באסט, אמרה כי מחלקת הבריאות שלה, רואה במציצה בפה "תרגול לא בטוח", אך כמנהג דתי היא נהנית מהגנות משפטיות אחדות.

No comments:

Post a Comment