Search This Blog

Wednesday, March 7, 2012

Brooklyn DA Investigating Death Of Baby Who Got Herpes During Bris-Milah


The Brooklyn District Attorney’s Office is investigating the death of a two-week old boy who perished at a Brooklyn hospital in September after contracting herpes through a controversial religious circumcision ritual.

We are looking into the circumstances surrounding the death of this child,” said Brooklyn DA spokesman Jerry Schmetterer.

The unidentified infant died Sept. 28, 2011, at Maimonides Hospital, according to a spokeswoman for the city Medical Examiner, who confirmed the death after a News inquiry.

The cause of death was listed as “disseminated herpes simplex virus Type 1, complicating ritual circumcision with oral suction.”

Mayor Bloomberg Tuesday defended that finding.

“The doctors who found this are objective and independent scientists who don’t answer to anyone, including whoever is Mayor,” he told reporters at an unrelated event in The Bronx.

“One more point: There’s probably nobody in public life who fights harder for the separation of church and state than me. But religious liberty simply does not extend to injuring others or putting children at risk," Bloomberg continued. "So we’ll continue working with the community and others to prevent more baby boys from suffering these tragic fates.”

In 2004, city health officials revealed that a baby boy died after a circumcision carried out by a Rockland County rabbi who specializes in the centuries-old, ultra-Orthodox ritual known as metzizah b’peh.

Under the practice, the rabbi or mohel removes blood from the wound with his mouth — a practice city health officials have criticized, saying it carries “inherent risks” for babies.

Religious rabbis in other major cities have voluntary banned the practice, instead using a straw or other type of indirect suction.
--------------------------------------------------
התובע הכללי של ברוקלין הודיע על פתיחת חקירה עקב מותו של תינוק בן שבועיים שנדבק בנגיף הרפס. בקהילה המקומית תוהים לגבי ההשלכות

לא תוצאות פגישת נתניהו ואובמה, לא יום שלישי הגדול של הרפובליקאים, ולא מחירי הדלק המאמירים; הנושא שמעסיק וטורד את מנוחתו של הציבור החרדי-חסידי בניו יורק הוא מה שמבחינתו נראה כאיום מחודש על הטקס הדתי עתיק היומין של מציצת הדם מהאיבר של התינוק הנימול, המהווה חלק מרכזי בטקס ברית המילה.

אתמול (שלישי) נודע רשמית כי התובע הכללי של ברוקלין, צ'רלס היינס, החליט לפתוח בחקירה במטרה לבדוק את נסיבות מותו של תינוק בן שבועיים, שמת בבית החולים מיימונידס בברוקלין. התינוק, ששמו וזהות משפחתו לא פורסמו, מת בספטמבר האחרון. לפי דיווח שלשום ב"דיילי ניוז", תוצאות הבדיקות העלו כי התינוק נדבק בנגיף "הרפס סימפלקס סוג 1". הממצאים, נטען בדיווח, עוררו חשדות כי הנגיף, שנמצא בחלל הפה, הועבר לתינוק על ידי המוהל בעת שביצע את המציצה באיבר הנימול באמצעות קשית. "למדינה יש עניין מיוחד ודחוף להגן על בריאותם של ילדים", אמרה אתמול דוברת משרד התובע בברוקלין. "ואנו חייבים לפעול באופן מיידי על מנת להבטיח שהנוהג הזה יופסק מיד".

הידיעה על פתיחת חקירה רשמית, שתבדוק את המקרה, עוררה מחדש את הפולמוס הישן סביב המנהג. בשנים האחרונות אירעו מספר מקרי מוות של תינוקות בבתי חולים בניו יורק שבדיקות שהתנהלו בזמנו העלו כי התינוקות נדבקו בנגיפים - קרוב לודאי כתוצאה מהמציצה שביצע בהם המוהל. המקרה הידוע ביותר שאירע ב-2005 היה מותם של תאומים שנימולו בבית חולים בניו יורק ונפטרו ימים אחדים לאחר ברית המילה. חקירה שהתקיימה בזמנו העלת הוכחות מוצקות שהמוהל הדביק את התאומים כתוצאה ישירה מהמציצה ורשיונו נשלל.

בדומה לפולמוס שהתעורר ב-2005, גם בעקבות המקרה האחרון נתגלתה השבוע מחלוקת בקהילה האורתודוקסית. אדמו"רים ורבנים, המזוהים כמייצגי הציבור החרדי-חסידי, טוענים כי מדי יום נימולים מאות תינוקות וכי לא ידוע על תקלות או מחלות. לדבריהם, המקרים הבודדים של התינוקות שמתו לאחר ברית המילה מחייבים בדיקות, אבל אינם יכולים לשמש סיבה להפסיק את המנהג, שהוא מיסודות מצוות המילה.

לעומת זאת, רבנים אורתודוקסים ידועים, כמו הרב ד"ר משה טנדלר, טוענים מזה שנים כי יש לאסור על מוהלים את ביצוע המציצה בפה, ובמקום זאת לבצע את המציצה בקשית.
"ברוב המכריע של בנים הנולדים בקהילה החרדית והחסידית בניו יורק מבצעים המוהלים מציצה בפה", אמר ל"הארץ" דוד צוויבל, מראשי אגודת ישראל באמריקה, שהגיב להודעה
על פתיחת חקירה על מות התינוק.

צוויבל סיפר כי בקהילות דתיות בניו יורק כמו קהילת יוצאי גרמניה בוושינגטון-הייטס ובקרב מי שמוגדרים אורתודוקסים מודרנים, נהוגה מציצה בקשית או באמצעות תחבושת. לדבריו, "כל מקרה מוות של תינוק הוא אסון נורא וטרגדיה. אבל עובדה היא שבשש השנים האחרונות לא ידוע על שום מקרה של תינוק שנפטר כתוצאה ממציצה". עוד אמר צוויבל כי "התינוק יכול להידבק גם מהאחות המטפלת בו או מכל גורם אנושי אחר".

צוויבל אף הזכיר כי בשנת 2006 מחלקת הבריאות של מדינת ניו יורק פירסמה על דעתם ובהסכמתם של רבנים אורתודוקסים מדריך מיוחד למוהלים ובו הוראות למניעת העברת נגיף ההרפס. "אין לנו שום מידע שהמוהל במקרה של התינוק שנפטר נהג לפני ההוראות במדריך או לא. מוקדם לחוות דעה בעניין". עם זאת, לדעתו חשוב שתתקיים חקירה כדי שמוהלים ידעו וילמדו על המקרה.

באתר האינטרנט של מחלקת הבריאות של עירית ניו יורק נטען, "אין דרך יעילה ומוכחת לצמצום הסיכון הכרוך במציצה בפה. המוהל יכול לשטוף את פיו או ללגום יין לפני שהוא
מבצע את המציצה. אך אין הוכחות שפעולות אלה מונעות את התפשטות נגיף ההרפס".
מוהל ותיק בברוקלין המשתייך לחצר חסידית גדול אמר: "לא נבטל את מנהג המציצה בפה. כך נהגו אבותינו ואבות אבותינו".

No comments:

Post a Comment