Search This Blog

Sunday, February 27, 2011

"סיקריק" גנב לאישה חרדית את הפאה


אישה שעברה ב´גאולה´ בירושלים, לא הצליחה להתמודד עם הרוחות העזות כשהפאה שלה התעופפה באוויר ונסחפה עם הרוחות למרחק רב. למרות התקרית הנוראה של אישה חרדית נשואה להישאר ללא כיסוי ראש, היא החלה במסירות נפש לרדוף אחרי הפאה בכדי לכסות את ראשה מהשמיים ומהבושה. "סיקריק" הבחין בנעשה וגנב את הפאה

ה"סיקריקים" שוברים שיא נוסף. את הסיפור השערורייתי חשף העיתונאי ארי גלהר בעיתון ידיעות ירושלים.

אישה שעברה ב´גאולה´ בירושלים, לא הצליחה להתמודד עם הרוחות העזות כשהפאה שלה התעופפה באוויר ונסחפה עם הרוחות למרחק רב. למרות התקרית הנוראה (של אישה חרדית נשואה להישאר ללא כיסוי ראש), היא החלה במסירות נפש לרדוף אחרי הפאה בכדי לכסות את ראשה מהשמיים ומהבושה.

אלא שאז חלף במקום אברך המשתייך לקבוצת ה"סיקריקים" במאה שערים, המתנגדים לחבישת פאות. הוא הבחין במתרחש, הרים את הפאה והחל לברוח איתה. כן, קראתם נכון.

באותה שעה נסע במקום אהרן גורביץ על אופנועו והבחין בנעשה. "התחלתי לרוץ אחריו בשכונה ולצעוק לעוברים ושבים ´גנב גנב´ על מנת שיעצרו אותו ויקחו ממנו את הפאה שהוא ברח איתה. בשלב מסוים הצטרפו אליי גם בחורים צעירים מחברון גאולה וכשהוא הבחין בכך הוא שחרר את הפאה והמשיך לברוח".

לדברי גורביץ, הוא לקח את הפאה כשהוא מתנשף מריצה והחל לחזור למקום האירוע על מנת להשיב את הפאה לבעליה. "חזרתי לרחוב בו ראיתי אותה והיא כבר נעלמה מהמקום. בשביל אישה חרדית להיות בלי כיסוי ראש זו התקלה הכי גדולה שיכולה להיות מעבר לעניין הדתי. כשהבינה שהוא ברח עם הפאה וראתה את הדרמה שנוצרה, היא כנראה רק רצתה לקבור את פניה באדמה וברחה מהמקום".

בינתיים, נשאר גרוביץ עם הפאה, אותה לקח לביתו. כעת הוא מחפש דרך כיצד החזיר לאישה את הפאה העולה אלפי שקלים.

מלחמתם של הקיצוניים החרדים בפאות שלובשות הנשים החרדיות שוברת שיאים כל פעם מחדש. כחלק מהמאבק בצניעות דאגו בעבר קיצונים חרדים משכונת מאה שערים להתיז אקונומיקה על בגדי נשים שלדעתם היו לא צנועים, ולהעיר לנשים הלובשות פאות.

בנוסף מפעילים הקיצונים החרדים רכבים עם מסכי פלזמה עליהם מוקרנים שיעורים של רבנים בלופ עם הרצאות נגד לבישת הפאה והעונשים הכרוכים בה.

4 comments:

  1. איך הם נראים? איך יודעים מיהו סיקריק? באיזה גילאים הם? מה מעשיהם?

    ReplyDelete
  2. תגידו לי, רק לי היצור מעלי, מזכיר בול את אותו סוטה חולה נפש, (ובמקרה, גם בעל תשובה..) ששרף את כל ספרי התורה בבית כנסת של הרב קרליץ בבני ברק, כיון שהיה נגד חבישת פיאות? מחריד מה שהולך כאן!!!!

    ReplyDelete
  3. ותראו איפה זה נגמר . מי יכול לומר בבירור ידינו לא שפכו את הדם הזה? מי שנתן להם יד באוטובוסים גרם לכל הכיעור הזה?

    צאו טמאים בלבוש חרדים . יאלה לחזור לשפיות לאוטובוסים רגילים ולא לשמוע בכל העבריינים בדמות חרדים שאפ' הרבנים מפחדים מהם.

    צאו טמאים צאו סיקריקים צאו סוטים . העיקר תצאו

    ReplyDelete
  4. זכיתי, והזדמנה לידי בשבוע שעבר הזדמנות שכזאת, כאשר לנגד עיני, התקרב חלאה סוטה שכזה לרכבה של אשה צעירה שהייתה עם בנה בן ה 6 בערך, ופתח את הדלת, וירק עליה סמוחטה מגעילה ודוחה. ללא שהות, הוא חטף את המנה של חייו, ולשמחתי, בפעולת איסטנט, הוצאתי אותו מוועד ההורים לצמיתות. את שיניו הוא יתקן אצל הרופאים המנוולים שמעיזים להגיש לחארות הללו עזרה רפואית.

    ReplyDelete