Search This Blog

Thursday, March 1, 2012

YOSSELE GOODFARB WALKING BACKWARDS AND SINGING


יוסף גוטפרב הוא אחד הטיפוסים הכי צבעוניים שמסתובבים בירושלים. כבר שנים הוא הולך ברוורס, כל יום וכל היום, מעמיד נעליים על סנטרו ולוקח את החיים בהפוך על הפוך.

תכירו את יוסל'ה גוטפרב, אחת הדמויות הצבעוניות בירושלים. הסימן המסחרי שלו הוא ההליכה ברוורס ויש המעריכים כי גוטפרב הולך אך ורק ברוורס ממניעים הלכתיים, מכיוון שעל פי ההלכה כשבן אדם יוצא מבית הכנסת הוא מחויב להיפרד ממנו כשפניו אל בית הכנסת.

יוסל'ה הוא תלמיד חכם וצדיק נסתר", מעיד על גוטפרב תלמיד ישיבה משכונת גאולה בשם יונתן. "בראש שלו יש כל הזמן הלכה ודברי תורה, והוא כל הזמן חושב שהוא נפרד מבית הכנסת

רבנו רוורס עצמו מסביר את התופעה בכך שמדובר ב"תיקונים ועניינים", ולאחרונה הוא מסביר את הליכתו ההפוכה בענייני צניעות של נשות ישראל החסודות. "אני כבר לפני הרבה שנים חשבתי על העניין הזה של הפריצות של הנשים", הוא שוטח, "הפתרון שלי שכולם ילכו כמוני ולא יראו פריצות". ההסתייגות היחידה שלו נוגעת לימות החורף: "אם אתה לא מספיק מיומן, בחורף אתה תיפול בשלולית הראשונה".

חוץ מההליכה לאחור לגוטפרב יש עוד כמה טריקים וגימיקים בשרוול המעיל. הוא יודע לייצב את נעליו על סנטרו משל היה כלב ים בקרקס, והוא יודע לעשות את אותו תרגיל עם קונוס נייר הפוך שעולה באש. בעצם

מדובר במצעד עדלאידע של איש אחד, שלא זקוק לחג כזה או אחר כדי להציג את פעלוליו לציבור.

אחת לכמה זמן גוטפרב נעלם מהשטח בלי להודיע לאיש, וכשהוא שב מתברר כי שהה זמן מה בתפוצות. השמועות אומרות שהוא יוצא למסע שנור שמטרתו לסייע לעניי העיר. "יש אנשים שחושבים שאני מרגל. אולי", הוא אומר ספק בצחוק ספק ברצינות.

הרושם של מי שלא מכיר את גוטפרב הוא שמדובר בגימיק במקרה הטוב, ובבן אדם ששפיותו מוטלת בספק גדול במקרה המלבב פחות. עם זאת, בשכונה מספרים על אדם טוב לב שעוזר בגיוס כספים לנזקקים. כהוכחה לכך מספר יונתן על חלוקות האוכל היומית של יוסל רוורס בשטיבלך של זיכרון משה. "פעם הוא אסף כסף וחלק מהצחוקים היה המשפט שהוא זרק, 'יהודים קמצנים בני קמצנים, תתרמו'. גם מי שלא מכיר את יוסל'ה יתרום לו, כי הוא יודע לעשות את זה בחן", אומרים עליו.





No comments:

Post a Comment