Search This Blog

Monday, June 26, 2017

שמונה חרדים בלייקווד בחשד להונאה של מעל מיליון דולר

שמונה מתושבי לייקווד החרדית נעצרו הבוקר (יום ב') בפשיטה פדרלית בהאשמות הקשורות בהונאה של משרדי הרווחה, בהיקף שלא נראה קודם לכן בניו ג'רזי. 

על פי הדיווח באתר app.com גורמים רשמיים ופדרליים פשטו על ארבעה בתים הבוקר (שני) בעיירה בניו ג'רזי. כמה מעצרים בוצעו, ועל פי הדיווח יתכנו מעצרים נוספים במהלך היום. 

עפ"י החשד הוא העצורים, יחד עם כמה מתושבי לייקווד ניצלו תוכניות סיוע ציבוריות לאוכלוסיה חלשה, כדי להונות את משרדי הממשלה בסכום 1.3 מיליון דולר במהלך השנים האחרונות, כך נמסר מהמקורות הממונים על אכיפת החוק. 

"החקירה עד כה גילתה כי ההונאות ממשלתיות והעלמות מס הכנסה בקהילה החרדית בלייקווד נפוצה", כך על פי המקור שמסר את הידיעה לתקשורת. 

נכון לעכשיו ליום שני בבוקר לפי שעון ארה"ב, כתבי האישום בתיק עדיין לא נמסרו, וההאשמות הקשות בהן חשודים העצורים עדיין לא ידועות. 

על פי הפרסומים שכבר פורסמו ארבעה זוגות שנעצרו מואשמים בהוצאות פיקטיביות על הכנסותיהם, כדי לקבל באופן בלתי חוקי סיוע בשכר דירה, תלושי מזון, ביטוח לאומי, והבטחת הכנסה, בנוסף נטען כי הזוגות שנעצרו הרויחו עשרות אלפי דולרים בשנה יותר ממה שהם דיווחו לרשויות תוכניות הסיוע לציבור.

על פי הדיווח הרשויות הצליחו להוכיח כי המשפחות כביכול זייפו את הכנסותיהן בהעברות כספים בלתי חוקיות שנעשו בחנות מקומית בבעלות יהודית. הבעלים של החנות בשדרות קליפטון, הודה באשמה ב-23 בפברואר, שהעביר מיליוני דולרים ללא דיווח לרשות המיסים. 

על פי החשד חלק מההעברות הללו, יחד עם רשומות של שכר לימוד פרטיות, ותקציבים מקופה ממשלתית המשלמת דמי טיפול רפואי עבור ילדים חולים שהוריהם אינם יכולים להרשות לעצמם טיפול, דווחו לרשויות בצורה מזוייפת. 

החקירה בחשד להונאה לכאורה החלה לפני כשלוש שנים, וכעת מסתעפת למגוון של רשויות אכיפת חוק פדרליות ולאומיות, ה-FBI, המינהל לביטוח לאומי, משרד האוצר של ניו ג'רזי, מחלקת ההונאה, משרד התובע המחוזי, כולם יחד חוקרים את החשדות. 

"זהו רק הגל הראשון של המעצרים בלייקווד, וככל הנראה יהיו מעצרים נוספים בימים ובשבועות הקרובים, ההונאה הציבורית לכאורה עשויה להגיע לכמה מיליוני דולרים" נאמר בדיווח.

No comments:

Post a Comment