Search This Blog

Tuesday, June 27, 2017

מנהלת ומורה ב'בית יעקב' חשודות שכלאו ילדה בכיתה


ילדה כבת 12 עברה לטענת הוריה התעללות קשה בבית ספר "משכנות דעת" של בית יעקב בעיר בית שמש. הילדה שלומדת בכיתה מקדמת נענשה בידי מנהלת בית הספר ונאסר עליה "להוציא את האף" מכיתה סגורה במשך 5 שעות כשהיא ללא מזון או שתייה, ומפוחדת במיוחד.
"מדובר בילדה, אחת מתוך שתי תאומות שלומדות בשני סניפים נפרדים של בית יעקב בבית שמש החל מתחילת השנה בשל הצורך שלהן בכיתה מקדמת כשלטענת ההורים החל מכניסתן לבית הספר הן קיבלו יחס שלילי לתחושתם בשל היותם בני עדות המזרח", אומרת ל'כיכר השבת', עו"ד רוית מוחבר שמטפלת במקרה.
לדברי האם, למרות שהבת שובצה לבית הספר על ידי המחוז החרדי נאמר לה בעת הגיעה לבית הספר כי לא בטוח שיקבלו את הילדה, "המנהלת התחילה לשאול אותי שאלות משפילות על מוצאי, זאת למרות שהילדה כבר שובצה לבית הספר", מספרת האם בראיון ל'כיכר השבת'.
"אני כעסתי ואמרתי לבית הספר כי את האינפורמציה עלינו ניתן לקבל בבית הספר הקודם ממנו הועברה הילדה כדי להעניק לה את הכיתה המקדמת לה היא הייתה זקוקה. כל בנותיי למדו בבית יעקב, אלו התאומות הקטנות שלנו, לא מדובר במשפחה בעייתית או לא מוכרת אך שם המשפחה הספרדי שלנו עורר ככל הנראה את רוגזה של המנהלת", אומרת האם. 
המקרה בגינו הוגשה התלונה שהגיעה עד לפרקליטות קרה כמה חודשים לאחר מכן, "ההתנהלות הגיעה לשיאה כשהילדה הגיעה בנעליים לא תקניות עם טיפה בד. המנהלת צרחה עליה ולאחר מכן אמרה לה שהיא צריכה להישאר בכיתה עד הודעה חדשה ושלא תוציא את האף שלה משם. מדובר בילדה בת 12 בכיתה מקדמת שמרוב הפחד נותרה בכיתה במשך 5 שעות כשאף אחד לא בא לבדוק מה איתה והאם היא זקוקה למזון או שתייה", מספרת עו"ד מוחבר.
כתוצאה מהלחץ וההשפלה בעקבות האירוע מצבה הנפשי של הילדה הלך והתדרדר, סיוטים בלילות ותסמינים נוספים והיא אובחנה כסובלת מפוסט טראומה. "הרופאים הסבירו לי שכל יום שהילדה נמצאת בבית הספר הזה זה כמו פגיעה חוזרת בעבורה ולכן נאלצתי להוציא אותה משם ואחרי חודש וחצי בבית היא עברה לבית ספר חרדי לאומי בעיר", מספרת האם.
ההורים פנו גם למשטרה והגישו תלונה על התעללות וכליאת שווא של הילדה, המנהלת ומורה נוספת נחקרו באזהרה אך לא נעשה דבר. "לאחר כמה חודשים פניתי למשטרה ושם נאמר לי כי בעקבות תלונתי התיק נפתח מחדש, כלומר הוא נסגר מבלי לומר מילה למשפחה", מספרת עו"ד מוחבר.
לאחר תקופה נמסר מהמשטרה כי התיק הועבר לפרקליטות והוא ממתין להחלטה אך כאן לא תמה סאת הייסורים של המשפחה, "אין לי הוכחות ברורות לכך שיש קשר בין הדברים, אך באותו שבוע שהתיק הועבר לפרקליטות החלה התנכלות לילדה שנשארה בבית הספר הראשון. המנהלת טענה כי הילדה מביאה לבית הספר חומרים לא צנועים. אני הייתי מוכנה לשתף פעולה ואמרתי לה שהיא יכולה לבדוק את תיקה של הילדה אך כמובן לא נמצא מאומה ולמרות זאת הוחלט בבית הספר להשעות את הילדה לשווא", מספרת האם.
לדבריה היא הוזהרה כבר כשהעבירה את הילדה הפגועה כי יעשו לה בעיות, "כבר כשהעברתי אותה המפקחת המיוחדת של בית שמש שסייעה במעבר הזהירה אותי כי בבית יעקב לא יאהבו את הרעיון וכי ייתכן וייגרמו לי בעיות בבית הספר של הילדה השניה אך לא הייתה לי כל ברירה שכן הילדה הפכה לחיה פצועה, מפוחדת ומפחדת מהצל שלה עצמה", מתארת האם בכאב. 
יצוין, כי מנהלת בית הספר 'משכנות דעת' שמואשמת בידי ההורים בהתעללות לכאורה, הושעתה כבר לפני כשבע שנים למשך שנה על רקע התנהלות  גזענית כשהוקלטה בשיחה עם הורים, השעיה שלאחריה חזרה לתפקידה כמנהלת בית הספר.
תגובת המרכז לחינוך העצמאי: מנהלת בית הספר והמורה מסרו את גרסתן למשטרה, ויש להמתין למסקנות החקירה. עוד בתחילת הדרך הכחישו המנהלת והמורה את הטענות. אנו מופתעים מהעיתוי ומהאופן של הפרסום, ובפרט מהוספת טענות צבעוניות שההורים לא העלו כלל עד כה ואשר מופרכותן עולה על פניהן.
תגובת משרד החינוך: אנו מבררים את המקרה מול הנהלת בית הספר - והיא מצדה טוענת בתוקף כי לא היו דברים מעולם. במקביל פועל המשרד לוודא שהתלמידה מקבלת מעטפת חינוכית מוגנת ומלאה.

No comments:

Post a Comment