Search This Blog

Friday, July 7, 2017

גרוזמן חושף: מה באמת קורה בויז'ניץ

הרחוב החסידי סוער בעקבות השינויים האחרונים שהתעוררו בחסידות ויז'ניץ בראשה העומד מרן הרב מנדל הגר שאסר על החסידים  לעשות שימוש במחשבים וטלפונים חכמים באופן מוחלט.

העיתונאי מנדי גרוזמן (מקור ראשון 360) התראיין בכאן מורשת וסיפר על הנעשה בחסידות ברחוב עזרא בבני ברק. גרוזמן טוען שהחסידים אמרו לו כי "נאומיו של האדמו"ר בפני חסידיו הפכו לחריפים במיוחד. "הוא מדבר קשוח מאוד. תובע מהחסידים נאמנות מוחלטת אליו ואל החסידות – כך סיפר לי אחד החסידים. "הוא מסביר שבלי הישמעות להוראותיו, אין משמעות לעובדת היותך חסיד".

בעקבות כך, משפחות ספורות נטשו את החסידות אולם רוב החסידים נותר נאמן לו. לטענתו, החסידים הסבירו את המניע בשל ניתוח שעבר מרן האד' במהלך החודשים האחרונים -דבר שהביא לשינוי בעמדתו שהפכה לנחרצת ושמרנית יותר. האדמו"ר עמו הכחיש את הדברים לחסידים.

במהלך סעודת ראש חודש בעיר אלעד, התייחס האדמו"ר לשינוי שחולל בחסידות: "מספיקים לי קצת חסידים כמו שהיה אז, אבל כאלה שנאמנים אליי במאה אחוז,  מי שהדבר מהווה עבורו בעיה יכול לעזוב את החסידות".

באותה סעודה הבטיח האדמו"ר להגיע אל אלעד פעם נוספת ולקבל קהל באופן אישי, וכי יבחן את מצבו  הרוחני של כל אחד ואחד בצורה פרטנית. לדברי גרוזמן, למחרת אכן הגיע האדמו"ר לעיר פעם נוספת וקיים את קבלת הקהל 18 שעות ברציפות.

כזכור, חסידי ויז'ניץ ברחוב עזרא בבני ברק, השחיתו את ישיבות באבוב בגלל שאחד מתלמידי הישיבה השכנה קרא בשמו של האדמו״ר. אחד מהתלמידים בישיבה אף נזקק לטיפול רפואי.

ביום שישי דווח כאן לראשונה ב״אקטואליק״ על התארגנות בקרב החסידים תושבי העיר אלעד שנערכו לפעול נגד מנשר פרסומי ששיתף סיפור הצדיקים אך באחת הפעמים הזכיר את שמו המלא של האדמו״ר.

בהודעה טלפונית שהופץ בקרב החסידים תושבי אלעד נאמר על דבר נורא שקרה בהתייחס לאזכור השם, דבר שאכן לא מקובל בעולם החסידות אך לרוב לא גורר התייחסות מצד חסידים שנעשה שימוש או אזכור שמו שלא האדמ״ור בידי מי שאינו נחשב לחבר בקהילה.

נדמה שבחסידות החליטו לאמץ מדיניות חסרת סבלנות כלפי כל מי שיזכיר את שמו של האדמו״ר, גם אם מדובר בגופי תקשורת שאינם נמנים עם החסידות. הלילה התפרעו החסידים בבניין ישיבת באבוב הסמוכה להם, וזאת בעקבות קריאות של אחד מהתלמידים בשמו המלא של האדמו״ר.

כוחות משטרה שהגיעו למקום החלו לחקור את הארוע ואף נטלו מצלמות אבטחה מהאזור כדי להגיע כמה שיותר מהר אל הפורעים ולהעמידם לדין.

No comments:

Post a Comment