Search This Blog

Tuesday, March 19, 2013

צו המעצר נגד דן כהן לא היה בתוקף בעת מעצרו בפרו


צו המעצר שהוציאה הפרקליטות נגד השופט לשעבר דן כהן לא היה בתוקף בעת מעצרו בפרו ביום שישי שעבר. רק ביום שבת, לאחר שכהן היה בדרכו לישראל, הפרקליטות הגישה בקשה להארכת צו המעצר לשופט תורן בבית המשפט המחוזי בתל אביב.

בפרקליטות הופתעו ממעצרו של כהן בפרו. לאחר שגילו כי צו המעצר אינו תקף, עלה חשש כי שלטונות ספרד, שם המטוס בו טס כהן עצר בדרכו ארצה, יבקשו לראות צו תקף, ובלעדיו לא יאפשרו לכהן לעלות על הטיסה לישראל. ביום שבת הזדרזה הפרקליטות להגיש בקשה לשופט התורן, חאלד כבוב, שחתם על הצו ואיפשר את המשך הליך ההסגרה.

בפרקליטות סירבו להשיב לשאלה מתי פג תוקף צו המעצר האחרון שהוצא נגד כהן, ומסרו כי "לוחות הזמנים של פעילותן המבצעית של רשויות פרו אינם בשליטת הרשויות בישראל. דבר מעצרו של כהן הובא לעדכוננו רק בשישי בערב. משהתברר כי בדרכו לישראל ינחת באירופה במהלך השבת, היה צורך מבצעי ומשפטי לוודא את קיומו של צו מעצר בתוקף, שיוצג לאותה מדינה במידת הצורך. צו המעצר שנחתם על ידי השופט בשבת בצהריים היה בתוקף בעת כניסתו של כהן לישראל".

אתמול הגישה הפרקליטות לבית המשפט המחוזי בתל אביב בקשה למעצר עד תום ההליכים נגד כהן. כהן מואשם בשלוש פרשות שחיתות שונות, שלפי האישומים הכניסו לכיסו 3–4 מיליון יורו, וכן בשיבוש מהלכי משפט. הוא נמלט מישראל ב–2005 לאחר שנחקר ברשות ני"ע בחשד לביצוע העבירות, והתמקם בפרו, עמה אין לישראל הסכם הסגרה. בתום הליכים משפטיים, לאחר שהנשיא במדינה התחלף, הוא נעצר בשבוע שעבר בפרו בתום הליך משפטי ארוך וסבוך שניהלה ישראל נגדו.

בפרקליטות מיסוי וכלכלה ביקשו להאריך את מעצרו של כהן, בשל חשש כי יימלט מהדין וישתמש בקשריו ובכספו כדי לברוח שוב מישראל. לטענת הפרקליטות, "התמונה העולה מן הראיות היא שכהן נהנה מקשרים ענפים בעולם, אנשי אמון הנוטים לו חסד ומשתפים עמו פעולה להשגת מטרותיו. התנהלו עבורו חשבונות בנק ברחבי העולם. התנהלותו כולה אומרת תחכום רב".

בפרקליטות הוסיפו כי "כהן חי בחו"ל חיי רווחה ונוחות. אורח חיים זה מצביע על כך שבידיו נותר מצבור כספים גדול גם לאחר שהוקפאו כספים רבים במדינות שונות".

No comments:

Post a Comment