Search This Blog

Thursday, March 21, 2013

פרשת חשד שוחד וניאוף במוסד דת במרכז הארץ


אין רגע דל: תלונה במשטרה, שהגיש לאחרונה בכיר בארגון דתי במרכז הארץ, הובילה השבוע לכתב אישום חמור נגד שני בכירים לשעבר באותו מוסד רוחני. במרכז הפרשה, שנחשפת כאן לראשונה וכוללת צו איסור פרסום חלקי, ניתן למצוא ויכוח על משרות, הרבה כבוד ואגו, חוקרים פרטיים וקלטת אחת לוהטת.

בכתב האישום, שהוגש בבית משפט שלום במרכז הארץ, נטען כי גיסו של בכיר בארגון דתי נפגש עם שני בכירים לשעבר באותו מוסד, וסיפר להם כי גיסו מצוי בהליך גירושין מאחותו. לדבריו, מזה זמן רב הגיס מנהל מערכת יחסים רומנטית עם אישה אחרת בעודו נשוי. אחד מהבכירים לשעבר קישר אותו עם חוקר פרטי, שיעקוב אחרי הגיס ויתעד את מעשיו. כדי לממן את הפעולה הוא העניק לו הלוואה בסך 2,000 שקל.

בכתב האישום נטען עוד כי שני אינטרסים הצטלבו במקביל: לאיש היה עניין להביא ראיות נגד בעלה של אחותו, שיסייעו לה במאבקה המשפטי המר מול בעלה.

ולבכירים לשעבר היה עניין להציג את קלונו של הבכיר ברבים, שהרי לא ייתכן כי עובד במוסד דתי יפעל בניגוד לערכי המשפחה. בנוסף, סברו השניים כי הכתמת שמו של אותו בכיר תסלול את דרכם חזרה לתפקיד.

חלפו מספר ימים והחוקר סיפק את הממצאים העסיסיים. הבכיר בגוף הדתי נתפס בעדשת המצלמה, כשהוא שוהה ביחידות במחיצת אישה אשר אינה אשתו. החוקר נפגש עם השניים בתחנת דלק באזור, העביר להם את התמונות והודיע להם כי ימשיך במעקבו.

על פי כתב האישום, הגיע בשבוע שעבר אחד הנאשמים ללשכתו של הבכיר והניח מעטפה על שולחנו, שכללה שתי תמונות מביכות. האיש הודיע לו כי בכוונתו לפרסמן, אלא אם כן יתקיימו שני תנאים: הוא ייתן לאשתו את כל מבוקשה בהליך הגירושין, ויתפטר מתפקידו כדי לסלול את חזרתו וחזרת חברו למוסד.

הבכיר הודיע שהוא מקבל את התנאי הראשון, אולם הסביר כי התנאי השני לא תלוי בו. לטענתו, על הבחירה מחדש אחראים שאר החברים במוסד, ולפחות אחד מהם מתנגד בתוקף לחזרתו של הבכיר לשעבר. האיש טען כי חברו, הנאשם השני, הוציא מאות אלפי שקלים במסגרת מאבקיו לחזור לתפקידו. אם יש צורך, הוסיף, אין בעיה "לקנות" את האדם המתנגד.

בכתב האישום נטען עוד כי הבכיר החל לבכות ולהתחנן שלא ייחשף דבר, והאיש דרש ממנו לא לדווח על פגישתם לאף גורם. כדי לוודא זאת הוא דרש ממנו לשלוח לו הודעת טקסט, לפיה הוא זה שיזם את הפגישה. עם זאת, חרף תחנוניו הודיע לו האיש כי יש לו שעתיים לחזור אליו עם תשובה ועזב את המקום.

בסיכום כתב האישום נטען כי במספר שיחות שהתקיימו ביניהם באותו היום, החריפו השניים את האיומים על הבכיר והודיעו כי בכוונתם לסבך בפרשה גם את האישה עמה התרועע. השניים הבהירו לו כי לא ינוחו עד אשר יחזרו לתפקידם. במקביל, הם נתנו לו הוראות כיצד עליו לתמרן את המהלכים הפוליטיים במטרה לגרום לבחירתם מחדש.

בצר לו, פנה הבכיר למשטרה. השניים נעצרו באופן מיידי למספר ימים, ולאחר מכן שוחררו למעצר בית. השבוע, כאמור, הוגש נגדם כתב אישום בגין קשירת קשר לביצוע פשע וסחיטה באיומים.

No comments:

Post a Comment