Search This Blog

Wednesday, March 6, 2013

Refusing Get husband jumps to freedom from Rabbinical Court


Dozens of police and Prison Service officers searched the streets of downtown Jerusalem on Wednesday for a man imprisoned for six years for refusing to divorce his wife who escaped from custody by leaping from a bathroom window.

Shai Cohen, 40, was brought to the capital to appear before the rabbinical court over divorce proceedings. During the hearing, he asked his warders to be allowed go to the bathroom, then made a break for freedom by jumping from the bathroom window, on the second floor.

Cohen was not handcuffed for medical reasons, and was not shackled on his ankles because he refused to enter the court under those circumstances.

Officials suspect the fugitive had an accomplice waiting for him outside as he had no money or phone and he left one of his shoes at the scene of his escape, Ynet said.

Cohen’s court appearance was scheduled to formally end his marriage. He had separated from his wife 12 years ago.

Under Israeli law, divorce procedures are handled by the rabbinical courts and a divorce can only be completed with the explicit agreement of the husband. If a husband refuses to grant his wife a divorce then rabbinical courts can attempt to coerce him into changing his mind by imposing various punishments, including imprisonment.


אסיר אזרחי ברח מבית הדין הרבני דרך החלון, כוחות גדולים פתחו בחיפושים אחריו: האסיר, סרבן גט בשם שי כהן, נמלט בצהריים (יום ד') מבית הדין הרבני מירושלים, והמשטרה פתחה בסריקות נרחבות בסיוע מסוק על מנת לעצור אותו.

כהן, בן 40 מחולון שעצור משנת 2007, הובא לבית הדין בעניינו האישי, ובמהלך שהותו במקום ביקש לצאת לשירותים. בשירות בתי הסוהר אמרו כי האיש ניצל את ההזדמנות, קפץ מחלון הקומה השנייה ונמלט. הוא טרם נעצר.

כהן לא היה אזוק בידיו וברגליו. בידיים בשל פטור רפואי וברגליים מפני שהוא מסרב להיכנס לבית הדין כשהן אזוקות. במהלך מנוסתו מבית הדין נותרה אחת מנעליו בשירותים. בשב"ס מעריכים כי הבריחה הייתה מתוכננת ושאדם מסוים המתין לו למטה, וזאת משום שהוא לא נשא עליו טלפון או ארנק.

בא כוחו של האסיר הנמלט, עו"ד אריאל ממן, אמר כי הוא "בהלם ממה שקרה. מוניתי לייצג אותו מטעם לשכת עורכי הדין לסיוע משפטי והיום פגשתי אותו לראשונה. התרשמתי שיש לו חששות וחוסר אמון כלפי פרודתו ולכן במשך תקופה ארוכה הוא מסרב לתת גט".

"הצלחנו לגבש הסכמות"

עו"ד ממן הוסיף כי "היום הצלחנו לראשונה לרכך אותו ולגבש הסכמות שיאפשרו את הגירושין ויפיגו את החששות והרושם שלי היה שלמרות כל הקושי הוא השתכנע שזה טוב גם

עבורו והסכים לחתום. השלב הבא היה להעביר את ההסכם לאישור בית הדין האזורי ורק אחר כך להחתים עליו את שני הצדדים, כך שהוא היה עדיין יכול לחזור בו, ולכן לא ברור לי למה הוא בחר להיכנס לשירותים ולהיעלם".

האסיר פרוד מאשתו זה יותר מ-12 שנה. בדיון היום הובהר לו כי כדאי לו לתת את הסכמתו לגירושין. הרכב הדיינים מתפרק כעת, משום שאחד מחבריו, הרב הראשי לישראל יונה מצגר, מסיים את תפקידו בעוד כשבועיים, ועד שיקום הרכב חדש וחבריו ילמדו את התיק, כהן צפוי להמשיך את מאסרו בכלא. באת כוחה של הפרודה, עו"ד אסנת קרפלוס מהקליניקה המשפטית של "מרכז רקמן", אמרה כי ה"איום הזה הוביל לפרידת דרך - הוסכם בין הצדדים שהוא ייפגש חמש פעמים עם ילדיו (אחרי שבע שנות הפסקה) וייתן גט".

No comments:

Post a Comment