Search This Blog

Thursday, May 26, 2011

שני הבחורים נמקים בכלא היפני • 'המוח' משתחרר לביתו - Satmar Drug Smuggler To Be Released From Prison Early





























בן ציון מילר, מי שגייס את שלושת 'עצורי יפן' למשימת הברחת הסמים, משתחרר מחר (ו') מכלא מעשיהו, לאחר שנוכה לו שליש מתקופת מאסרו בגין התנהגות טובה • עורך דינו: "הוא מתכונן לעבור לעיר אחרת ולפתוח חיים חדשים" • ובני משפחות העצורים ביפן - זועמים, כמובן

בן ציון מילר, מי שעמד מאחורי הברחת הסמים של שלושת 'עצורי יפן', צפוי להשתחרר מחר (ו') מבית הכלא 'מעשיהו', לאחר ריצוי של שמונה חודשי מאסר בלבד.

השחרור, שקיבל כבר את אישורה של ועדת השחרורים, התאפשר לאחר ניכוי שליש מתקופת מאסרו, בגין התנהגות טובה. על מילר נגזרו לפני כשמונה חודשים, שלוש שנות מאסר, בשל העובדה שגייס את שלושת הבחורים. לאחר שניקו לו את תקופת מעצר הבית בקוממיות, ועוד שנה על התנהגות טובה - נותר לו לשבת לאחר גזר הדין רק שמונה חודשים בבית הכלא. כאמור, כבר את השבת הקרובה הוא יעשה בביתו.

במהלך המשפט נחשף כי מילר גייס את חיים רוטר מבני-ברק ומספר בחורים נוספים, בכדי שיגייסו עבורו בלדרים למשימה חשאית. את משימת הברחת הסמים קיבל מילר מיהודי המתגורר באמסטרדם, שהזמין את ה'סחורה' האסורה מבלגיה.

במהלך המשפט חקרו עורכי הדין כעשרים בחורים שרוטר ומילר הציעו להם את עבודת הבלדרות. הבחורים סיפרו כי הוצעו להם מספר יעדים לנסיעה. יעד אחד היה ברזיל ומשם לסין. היעד השני היה סינגפור. בשני המקומות קיים עונש מוות על סחר בסמים, אך אפילו הפרט המצמרר הזה לא מנע מהם מלהציע לבחורים את ה'דיל' המפוקפק.

כשראה חיים רוטר כי כלתה אליו הרעה - הוא נמלט לחו"ל, והמשטרה הוציאה כנגדו צו הסגרה בין לאומי. לאחר שהגיעו דו"חות החקירה מיפן – שהפלילו את מילר ורוטר באופן וודאי, פתחה המשטרה בחקירה סמויה כנגד מילר, ועצרה אותו בירושלים.

הבחורים סיפרו - בעדות שהגיעה לידי המשטרה - כי רוטר היה איש הקשר, ותידרך אותם על כל הפרטים הנוגעים לנסיעה. כשהגיעו לשדה התעופה, הגיע מילר יחד עם כרטיסי טיסה וסכום כסף, ונתן להם טלפון סלולארי בכדי שישמרו איתו על קשר.

כשנחתו באמסטרדם יצר איתם מילר בקשר, ותדרך אותם לאיזה מלון להגיע, ומהיכן לאסוף את המזוודות. כשהיו רעבים, יצרו קשר עם מילר, וזה דאג להם לאספקת אוכל עד המלון.

כאמור, כשהגיעו תמלילי החקירה, עצרה המשטרה את מילר בירושלים, והוא ישב במשך תקופה ארוכה במעצר בית בקוממיות. משפחתו שכרה את עורך הדין אברהם לינדשטיין, הנחשב לאחד המומחים בתיקים פליליים, וזה הצליח 'לעדן' את האישומים נגדו, להטיל את עיקר האשמה על רוטר, ולהשיג עבור מילר עסקת טיעון, במסגרתה נגזרו עליו שלוש שנות מאסר בלבד.

בתגובה לשחרורו, אומר עורך דינו ל'בחדרי חרדים': "מילר אכן משתחרר ביום שישי הקרוב לאחר שוועדת השליש אישרה ניקוי שליש בשל התנהגות טובה. מגזר הדין נוקתה גם תקופת מעצר הבית, בה שהה מילר בקוממיות".

• מה הוא מתכנן לעשות לאחר שחרורו?

"הוא יעבור לעיר אחרת ויפתח חיים חדשים".

ומה אומרים בני המשפחות של עצורי יפן? הם זועמים על שחרורו של מילר, בעוד בניהם נמקים בכלא היפני, ומבטיחים כי לא יעברו על הדבר בשתיקה
--------------------------------------------------------------------

OUTRAGEOUS: Benzion Miller Who Sent Boys To Japan Being Released From Jail After Serving Only 8 Months

Benzion Miller, the man who sent the three boys on their trip to Japan, is scheduled to be released from jail tomorrow, after serving only eight months in the Matisyahu prison.

The Tel Aviv District Court had sentenced Miller to three years behind bars, for his involvement in the drug smuggling story which landed three Bnei Brak Yeshiva Bochrim to jail in Japan. The families of the three Bochrim had testified against him in his trial.

Miller was arrested in February 2008, and was believed to have been the mastermind in the case, sending innocent bochrim on a mission, planting drugs in their bags without their knowledge. As a result, they were incarcerated in Japan, under extremely harsh conditions.

According to a report on Bichadrei, the parole board approved the early-release decision based on his good behavior in jail, and his previous time served while under house arrest prior to his sentencing.

When asked what Miller plans on doing after his releases, his attorney said “my client will go to another city, and start a new life”.

Meanwhile, the families are the two boys still languishing in Japan, are furious and outraged, and vowing that this travesty will not go unnoticed and quietly.

No comments:

Post a Comment