Search This Blog

Thursday, December 15, 2016

לחץ על סלומינסקי להשעות עצמו: "תקיפה מינית זו לא התנהגות לבבית"

עם פרסום שמו של ח"כ ניסן סלומינסקי מהבית היהודי הבוקר (חמישי) כמי שנטען נגדו שהטריד מינית נשים, גובר הלחץ עליו להשעות את עצמו. חברת מפלגתו, שולי מועלם-רפאלי, מסרה בתגובה לפרסום כי אין מנוס מכך שניסן ישעה עצמו מפעילות בכנסת כדי שיעשה בירור. בעיני אין מקום למטרידים מינית בהנהגה הציבורית".
סגנית שר החוץ, ח"כ ציפי חוטובלי מהליכוד, הצטרפה לקריאה להשעייה. "ניסן סלומינסקי חייב להשעות את עצמו. ב-2016 נבחרי ציבור לא יכולים להסתובב בכנסת עם שובל נשים שהוטרדו", אמרה.
עמיתו למפלגה, ח"כ בצלאל סמוטריץ', אמר כי משוכנע שהבדיקה בעניינו של סלומינסקי תיעשה ביסודיות. "זה יום עצוב וכואב, אני באופן אישי לא מכיר תלונות ולא יודע על מה מדובר. אני כן יכול לומר שאני סומך במאה אחוז על אותם אישי ונשות ציבור שנכנסו לתמונה ובודקים. כשיש תלונות וחשדות צריך לברר אותם, ואני חושב שאנחנו נסמוך את ידינו על התובנות והמסקנות שלהם".
אתמול נועד סלומינסקי עם פורום רבנים בהשתתפות רב העיר צפת, שמואל אליהו, והרב איתן אייזמן, חבר פורום תקנה הפועל להתמודדות עם תופעת ההטרדות המיניות בחברה הדתית. במהלך הפגישה עלתה האפשרות שסלומינסקי ינסח מכתב התנצלות וישעה את עצמו מתפקידיו בוועדות בכנסת. יו"ר הכנסת, יולי אדלשטיין, אף קרא לסלומינסקי "לברר את הסוגיות מחוץ לכותלי הכנסת" והוסיף כי "יש דרכים לקחת פסק זמן".
הרב אייזמן סיפר כי חברי הפורום נפגשו עם שלוש נשים שסיפרו על עדויות שהגיעו אליהם על אודות מעשיו של סלומינסקי. לדבריו, הסיפורים ששמעו היו קשים ועסקו הן בטענות על מעשים פיזיים והן על התבטאויות שהשמיע סלומינסקי באוזני נשים. "אנחנו לא באנו בתור שופטים. שמענו את הטענות, קראנו לניסן ושקפנו את הדברים ששמענו. אמרנו לו שיש שתי אפשרויות, להתכחש ולהתמודד עם הדברים שמסביב, או לקחת אחריות כמו שעשו אחרים ולנסות להוריד את רף הכעס", 

לדבריו, סלומינסקי הופתע ואמר שהוא אינו יודע במה מדובר. "הייתה פגישה קשה, אבל נראה היה שהוא מוכן לומר מלים. הסיפורים של נשים הם הרבה מעבר להתנהגות ידידותית. אין לנו כלים להכריח אותו ואין לנו כלים לשפוט את המעשים". עוד אמר אייזמן כי הרושם שהתקבל מעדויות הנשים שהוצגו בפני הרבנים הוא שהן דוברות אמת. לדבריו, סלומינסקי כינה את ההאשמות הזויות, אך הביע נכונות לקחת אחריות. "זו תופעה מאוד קשה גם חברתית. אנחנו צריכים להתנקות גם משמועות וגם מדברים כאלה".
סלומינסקי פרסם הבוקר הודעת תגובה ובה הכחיש כי הטריד מינית אי פעם אישה כלשהי. "מהפגישה עם הרבנים הבין שייתכן שהתנהלותו הלבבית הידועה כלפי כל אדם באשר הוא התפרשה לעתים באופן אחר, ועל כך הוא מצר. ח"כ סלומינסקי משרת את הציבור כ-40 שנה, כולל בכנסת, וימשיך לעשות זאת", נכתב בהודעה שנמסרה מטעמו.

"תקיפה פיזית היא לא התנהגות חמה ולבבית"

חגית מוריה-גיבור, שחשפה את הפרשה בפוסט שהעלתה לפני כשבועיים בפייסבוק, אמרה כי היא "נדהמת מההכחשה" של סלומינסקי. "אני קוראת לו להתפטר מהכנסת. אני שמעתי כבר שמונה עדויות ואני יכולה להגיד שאני לא מכירה אף אישה שרואה בתקיפה פיזית בכוח התנהגות חמה ולבבית".
מוריה-גיבור הוסיפה כי היא שומרת על חיסיון המתלוננות שפנו אליה, אך ביקשה להדגיש כי "מדובר במעשים שמוגדרים בחוק תקיפה מינית ומגע בכוח מיני לא רצוי. מדובר גם בנשיקה בכפייה וגם מעבר לכך". לדבריה, סלומינסקי הופיע בפני הרבנים והם הבהירו לו כי שמעו עדויות והם יודעים שהדברים אכן נעשו. "למיטב הבנתי הם יצאו מהפגישה בהבנה שהוא משעה את עצמו ומנסח מכתב התנצלות. ינון מגל התפטר מהכנסת על דברים פחותים מאלה, אין לו מקום בכנסת ישראל".
במצב אידיאלי, אמרה מוריה-גיבור, הנשים שפנו אליה היו צריכות לפנות למשטרה, אבל מהלך זה מצריך כוחות רבים וגובה מחיר גבוה מאוד מהמתלוננות."אני מקווה שעכשיו יהיו נשים שיהיו מוכנות לפנות למשטרה או לפורום תקנה. הציבור הוא זה שבחר בו אבל הוא גם יכול לדרוש שיתפטר. כולם עשו כל מה שהם יכולים לטפל בזה ולהגן על המתלוננת. בנט ידע שהרב שמואל אליהו הולך לבחון את הדברים, למיטב ידיעתי הוא יכול להשעות את סלומינסקי מהוועדות", אמרה.

No comments:

Post a Comment