Search This Blog

Sunday, December 18, 2016

עגונה למעלה מ-5 שנים שוחררה תוך יממה

גט תוך פחות מ-24 שעות: עגונה מצרפת פנתה לבית הדין  הרבני בחיפה, הגבר נעצר מיד ויום למחרת פתיחת התיק ניתן הגט - לאחר חמש שנות עגינות והליכים ברשויות הצרפתיות. 
מדובר באישה שהייתה עגונה למעלה מחמש שנים בצרפת וניסתה להתיר את נישואיה - הן באמצעות בית הדין הרבני בצרפת והן באמצעות בית המשפט האזרחי, אך ללא הצלחה. בית הדין הרבני הצרפתי טען שאין בידיו סמכויות לטפל בנושא וזאת משום שעדיין לא בוצעו גירושין אזרחיים, ובית המשפט הצרפתי קבע לאחר דיונים ארוכים כי על הזוג להתגרש – אך הבעל הצליח לערער על החלטת בית המשפט המחוזי והאישה נותרה עגונה.
בשבוע שעבר פנתה האישה באמצעות עורכת דינה הדס כהן לאגף העגונות בבתי הדין הרבניים ויום למחרת נפתח תיק בבית הדין הרבני בחיפה. חוקר פרטי מטעם אגף העגונות איתר את הבעל, שנמצא על קו ישראל-צרפת כשהוא שוהה בישראל, האיש נעצר בסיוע משטרת ישראל וזומן באופן מיידי לבית הדין הרבני.
כשהגיע האיש לבית הדין בליווי אחד מחבריו הוא הודיע נחרצות כי לא ייתן גט מאחר שלטענתו אין סמכות לבית הדין הרבני לדון בעניינו בעודו אזרח צרפת. אב"ד הרב דניאל אדרי הודיע כי בנסיבות העניין ובשל העגינות המתמשכת, במידה והבעל לא ייעתר למתן גט, ייאלץ האיש להישאר במאסר עד לקיום הדיון בנוכחות שני הצדדים – ואף דרש ממנו להפקיד את דרכונו.
במצב דברים זה החליט הבעל שהוא מוכן לתת גט. האיש שוחרר בערבות בסך מאה אלף שקלים, בנוסף לדירה של החבר שהגיע עמו, שמושכנה לצורך העניין כחלק ממתן הערבות. כשנודע לאישה שבעלה עצור ושהוא נתן את הסכמתו לתת את הגט - היא עלתה מיד על מטוס משדה התעופה שארל דה גול בפאריס לנתב"ג, וכבר למחרת בבוקר, תוך 24 שעות כאמור מרגע פתיחת התיק – שוחררה האישה מעגינותה.
מנהל בתי הדין הרב שמעון יעקבי בירך על הגט המהיר ואמר "אגף העגונות פעל בצורה יעילה ומהירה יחד עם בית הדין הרבני בחיפה והאב"ד הרב דניאל אדרי. תוך פחות מיממה נעצר סרבן הגט באמצעות מבצע מאומץ בסיוע חוקרים פרטיים, דרכונו נשלל, הגט בוצע וסיפור עגינות עגום בן חמש שנים הגיע לסיומו. אני קורא לנשים עגונות ומסורבות גט לפנות לאגף העגונות בבתי הדין הרבניים שמשקיע משאבים רבים בסיוע ובמציאת פתרונות".

No comments:

Post a Comment